رئیس اداره نظارت بر محصولات غذایی، آشامیدنی با منشا دامی و دریایی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: ماندگاری روغن ها با بسته بندی های تیره افرایش می یابد.
کد خبر: ۱۵۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹ 18 March 2015
به گزارش تابناک یزد، هومن محمد رئوفی گفت: دو فاکتور در سلامت روغن ها اهمیت دارد و روی فساد روغن تاثیر می‌گذارد، یکی گرما و دیگری نور و به همین دلیل بر روی بسته‌بندی روغن های خوراکی نوشته شده در جای خشک و خنک و به دور از نور آفتاب نگهداری شود.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از نفوذ نور آفتاب به روغن، ظرف روغن می بایست در برابر نورخورشید نفوذ ناپذیر باشد، افزود: به همین دلیل در چند سال گذشته سازمان غذا و دارو از کارخانه‌های تولید کننده شرکت های وارد کننده روغن های خوراکی خواسته است، به تدریج ظروف بسته‌بندی‌ روغن ها را تیره کنند.

رئیس اداره نظارت بر محصولات غذایی، آشامیدنی با منشا دامی و دریایی سازمان غذا ودارو در ادامه اظهار کرد: هم اکنون با پیشرفت فن آوری  در ساختار پلیمری ظروف بسته بندی که بیشتر از نوع «پت» است، ترکیبات آنتی‌یووی و یا ضداشعه ماورای‌بنفش به کار می‌رود.

رئوفی تصریح کرد: این ترکیب باعث می‌شود زمانیکه که نور آفتاب به ظرف تابیده ‌شود به جای آنکه وارد روغن شود، از روی ظرف بازتابیده شده و به روغن نرسد.

وی تاکید کرد: در نتیجه با این فن آوری چنانچه ظرف بسته بندی روغن خوراکی شفاف باشد  مانع رسیدن نور به روغن شود و اگر چه ظاهرا شفاف است، عملا همچون ظرف غیرشفاف عمل ‌کند.

رئوفی در ادامه خاطرنشان کرد: از سوی دیگر ماهیت روغن سرخ‌کردنی به گونه‌ای است که از ترکیب چند روغن تشکیل شده و معمولا در شرایط عادی، ظاهر کدری دارد و این ظاهر، برای مصرف‌کننده خوشایند نبوده و ظروف آن نیز معمولا در بازار کدر است اما در روغن شفاف چون ظاهر آن کاملا شفاف است،‌از ظروف شفاف مذکور هم استفاده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، وی در پاسخ به این سئوال که آیا همه روغن‌ها می‌توانند شفاف شوند و یا مربوط به روغن خاصی است، اظهار کرد: فرآیند زمستانه کردن حتی در مورد برخی روغن های مایع همچون روغن آفتابگردان که دارای ترکیباتی همانند موم بوده که مشکل و یا ضرری از نظر خوراکی ندارند اما  به دلیل این که در روغن ته نشین می شود، این نگرانی را برای مصرف‌کننده ایجاد می‌کنند که مبادا روغن فاسد شده باشد، بنابراین با فرآیند مذکور که توضیح داده شد،‌روغن را شفاف می‌کنند تا کدورتش از بین برود و ظاهرش بهتر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار