مدیرکل امور شهری و شوراها استانداری همدان از کمک ۱۰۵ میلیارد تومان دولت به شهرداری‎های همدان در سال ۹۳ خبر داد.
کد خبر: ۱۵۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲ 19 March 2015
مدیرکل امور شهری و شوراها استانداری همدان از کمک ۱۰۵ میلیارد تومان دولت به شهرداریهای همدان در سال ۹۳ خبر داد.

به گزارش تسنیم ؛ فرهاد فرزانه در همایش شهرداران همدان با اشاره به اینکه جمعیت شهری همدان یک میلیون و ۲۳۱ هزار نفر است، اظهار داشت: همدان دارای ۲۹ شهر است که ۱۷ هزار هکتار محدوده شهری و ۹۰ هزار هکتار حریم شهری دارد.

وی مساحت بافت فرسوده استان همدان را هزار و ۸۵۴ هکتار اعلام کرد و گفت: بیشترین بافت فرسوده متعلق به شهر همدان است که شهرداریهای همدان باید تمهیدات و تخفیفات لازم را برای بازسازی این مناطق ارائه دهند.

فرزانه با اعلام اینکه ۱۷۵ عضو شورای شهر در استان همدان داریم، تصریح کرد: در حال حاضر ۴ هزار نفر جز پرسنل شهرداریهای همدان هستند و در ماه‌های گذشته آزمون استخدامی برای شهرداریهای آجین و مهاجران برگزار شده و ۹ نفر از طریق آزمون و ۴ نفر از خانواده شهدا به کارگیری شدند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری همدان از برگزاری آزمون استخدامی شهرداریهای همدان، کبودراهنگ، رزن، سرکان، دمق و فرسفج در خرداد ماه سال آینده خبر داد و گفت: قرار است ۷۵ نفر از طریق این آزمون در شهرداریها به کارگیری شوند و پیش ‏بینی می‏شود ۴ هزار نفر در این آزمون شرکت کنند.

وی عنوان کرد: سازمان همیاری شهرداریها برای ساماندهی استخدامیهای شهرداری‌ها هر ساله در شهریور ماه نسبت به برگزاری یک آزمون بزرگ اقدام کرده و جذب نیرو دارد.

فرزانه میزان درآمدهای شهرداریهای استان همدان را ۵۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: امسال نزدیک به ۱۰۵ میلیارد تومان مجموع درآمدهای غیرکوششی و کمک دولت به شهرداریها بوده است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری همدان تصریح کرد: از این مبلغ ۹۶ میلیارد تومان کمکهای نقدی دولت به شهرداریهای همدان بوده که ۸۰ درصد شهرداریهای استان همدان اعتباری بیش از مبلغ مصوب خود دریافت کردهاند.

وی افزود: براساس قانون، نیم درصد از درآمدهای تحقق یافته شهرداریها باید به نهاد کتابخانههای عمومی تعلق گیرد که از سهم ۱۶ میلیارد ریالی نهاد کتابخانههای عمومی در سال گذشته نزدیک به ۴ میلیارد ریال پرداخت شده است.

فرزانه درباره کمکهای صورت گرفته در زمینه خدمات شهری نیز گفت: برای نخستین بار ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از طرف سازمان همیاری شهرداریها برای خرید ماشینآلات از جمله ۹ کمپرسور، ۵ خودرو آتشنشانی، ۴ خودرو حمل زباله و ۷ لودر تخصیص یافته است.

وی بیان کرد: هزار و ۳۲۰ دستگاه اتوبوس، ۴۸ دستگاه مینیبوس، ۴۰۱ دستگاه ون و ۴ هزار و ۷۰۵ دستگاه تاکسی ناوگان حمل و نقل عمومی همدان را تشکیل می‏‌دهد که امسال ۶۴ اتوبوس به بخش خصوصی واگذار شده است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری همدان با اشاره به اینکه امسال ۱۶ هزار ساعت آموزش برای کارکنان شهرداریهای استان همدان داشتهایم، گفت: برای ۸۱۴ نفر از نیروهای شهرداریهای همدان در سال ۹۳ حقوق بازنشستگی برقرار شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار