معاون امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه:
معاون امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه گفت: رهبر معظم انقلاب بارها در مورد نفوذ دشمنان هشدار داده‌اند که این سخنان، همگی دارای گزاره‌های قرآنی و تاکیدات اسلام برای مقابله با نفوذ است.
کد خبر: ۱۵۰۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷ 24 December 2015
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام حسن زمانی در اجلاسیه عمومی اساتید مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که با عنوان «رفتارشناسی نفوذ استکبار و بررسی اوضاع منطقه» در سالن همایش‌های مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد با اشاره به آیاتی از قرآن مجید اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بارها طی چند ماه گذشته تاکید کردند راه‌های نفوذ را بشناسید تا مبادا دشمنان از این فرصت استفاده کنند.

وی در ادامه به رهنمودهای قرآن کریم در مورد لزوم جلوگیری از نفوذ پرداخت و افزود: رهبری فرمودند اعتمادی به آمریکا و دولت‌های غربی نداریم که پای تعهد خود بایستند.

معاون امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه با بیان اینکه ادب دینی اقتضا می‌کند تا زمانی که طرف دوم پای عهد و پیمان خود ایستاده ما هم این رفتار را در پیش بگیریم گفت: گزاره دیگری که رهبری عنوان فرمودند این است که هر چند دشمنان پیمانی می‌بندند باز همواره در حال نفوذ و خط دهی به مزدوران داخلی خود هستند.

وی ادامه داد: راهکارهای نفوذ دشمنان فراوان هستند که نخستین مورد آن، ترویج اندیشه سکولاریسم و حاکمیت انسان به جای حاکمیت الله و تشکیک در مبانی اصل ولایت فقیه است.

زمانی با اشاره به انواع دیدگاه‌ها در مورد حاکمیت خاطرنشان کرد: حاکمیت دینی بدون نقش مردم از خلفای اموی شروع شد تا خلیفه بغدادی تداوم یافته، دموکراسی و حاکمیت انسان به جای خدا هم از سوی غرب ترویج می‌شود که توسط قرآن منع شده اما حاکمیت خدا همراه با نقش‌آفرینی جامعه که جمهوری اسلامی با ابتکار برجسته امام راحل، مدلی جدید و قرآنی از این نوع حاکمیت است به طوری که در کلیات فقط قوانین الهی حاکم است ولی در دو حوزه تطبیق مصادیق خارجی با مبانی و انتخاب مسئولان نظام، جمع میان حاکمیت خدا و نقش انسان‌ها محقق شد.

معاون امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه گفت: مصر هر چند پرچمدار حاکمیت دینی در دوران ما بود ولی مشکلات زیادی را تجربه کرد و کار به جایی رسیده که عالمان آنها هم می‌گویند به دنبال حکومت مدنی هستیم زیرا نمی‌توانند حاکمیت دینی را با واقعیت‌ها تطبیق دهند.

وی تصریح کرد: غرب به دنبال تضعیف پایه‌های ولایت فقیه و سوق دادن جامعه ما به سمت حاکمیت انسان است.

زمانی با اشاره به سفر شیخ زکزاکی به ایران و حضور او در قم طی ماه‌های گذشته گفت: از او پرسیدم زمینه آشنایی شما با امام و انقلاب و انتخاب مذهب تشیع چه بود و شیخ زکزاکی گفت پیش از انقلاب ایران و زمانی که مشغول تحصیل در رشته علوم سیاسی بودم، استادی به ما گفت دو نوع قدرت در جوامع انسانی داریم، قدرت‌های مادی و قدرت‌های معنوی و ایران زمانی قدرتی مادی به نام رژیم پهلوی داشت و «خمینی» هم چهره‌ای به ظاهر فاقد اقتدار مادی است ولی تمام نیروهای تاثیرگذار ایران در دست اوست، این سخن بر روی من تاثیر گذاشت و پس از آشنایی با انقلاب اسلامی دریافتم قدرت ولایت فقیه می‌تواند در قالب مدل جمهوری اسلامی ظهور و تجلی داشته باشد.

معاون امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه با بیان اینکه غرب از چنین قدرتی در هراس است خاطرنشان کرد: به همین دلیل تضعیف ولایت فقیه در دستور کار آنها قرار دارد.

وی ترویج فساد و بی مبالاتی نسبت به دین را دومین راهکار مستکبران برای تحقق حاکمیت انسان دانست و افزود: آنها تجربه این مسئله را در اندلس داشتند و امروز به دنبال پیاده‌سازی مجدد آن هستند؛ هنوز به مرحله صلح نرسیده‌ایم اقدامات غرب شروع شده و مفاسد در سطح جامعه در حال بیشتر شدن هستند، آمار روابط نامتعارف، گسترش شبکه‌های ماهواره‌ای، فروش فیلم‌های مبتذل به صورت آزاد در پایتخت و حتی هدیه دادن مشروبات الکلی برای توزیع در میان جوانان ایرانی هم از جمله این موارد هستند.

زمانی گفت: روزی به یکی از شخصیت‌ها گفتم شما مخالف فساد هستید ولی آنچنان میدان را باز کردید که نسل جوان به جایی رسیده که نمی‌توان با فساد مقابله کرد.

معاون امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه به تزریق روحیه سازشکاری با غرب و سکوت در مقابل ظلم به ملت‌ها اشاره کرد و افزود: این هم جزو راهکارهای نفوذ مستکبران محسوب می‌شود، ارعاب جامعه هم یکی دیگر از راه‌هاست و اگر مقاومت امام راحل نبود امکان داشت در زمان جنگ برخی مسئولان سر تسلیم فرود بیاورند.

وی خاطرنشان کرد: مبارزه سرسختانه و سازش‌ناپذیر در مقابل ظلم استکبار و صهیونیسم جهانی از اصول انقلاب اسلامی است که دشمن می‌خواهد آن را از بین ببرد.

زمانی با اشاره به ظهور روزنامه‌های زنجیره‌ای در برهه‌هایی از تاریخ انقلاب گفت: نگران این هستیم که بار دیگر آزادی‌های تبلیغی برای جریان‌های انحرافی به وجود آید.

معاون امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه تضعیف بنیه اقتصادی نظام اسلامی را از دیگر راهکارهای نفوذ دشمنان دانست و تصریح کرد: رهبری فرمودند نکند در مقابل جریانی قرار بگیریم که برخی مسئولان ما دچار مسابقه در اشرافی‌گری شوند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار