نفر برتر مسابقه معارف برادران در سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن گفت: قرآن کریم برای تأثیرگذاری باید به زبان عامه مردم بیان شود.
کد خبر: ۱۵۰۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴ 23 December 2015
نفر برتر مسابقه معارف برادران در سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن گفت: قرآن کریم برای تأثیرگذاری باید به زبان عامه مردم بیان شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، حسن فرخی‌مقدم در جمع خبرنگاران در محل برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اظهار داشت: وقتی خداوند نعمتی را در زمینه حفظ، تفسیر و قرائت قرآن به انسان عطا می‌کند وظیفه اصلی این است که به درستی به دیگران انتقال دهیم.

نفر برتر مسابقه معارف برادران در سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن با اشاره به اینکه برای تأثیرگذاری بر مردم در مرحله نخست باید قرآن را در عمل پیاده کنیم، عنوان کرد: با عمل به قرآن برخی از ویژگی‌ها از جمله اخلاق خوب و تواضع برجسته می‌شود و می‌تواند مؤثر باشد.

فرخی‌مقدم با بیان اینکه باید قرآن کریم به زبان عامه مردم بیان شود، گفت: در قرآن کریم برای هر قشر و صنفی آیات متناسبی وجود دارد بنابراین می‌توان آنها به زبان ساده مطرح کرد.

وی با اشاره به اینکه می‌توان دقایقی بعد از نماز مغرب و عشا را به تفسیر قرآن برای عامه مردم اختصاص داد، افزود: بیان نکاتی از آیات پرفضیلت می‌تواند مردم را تشویق به آشنایی و الفت با قرآن کند و آنها را نهراساند.

فرخی‌مقدم با بیان اینکه قرآن کریم کتابی برای کاربرد در زندگی است، گفت: با وجود اینکه تحصیلات حوزوی نداشتم اما به فعالیت‌های قرآنی علاقه داشتم و تمام داشته‌های زندگی را از قرآن می‌دانم زیرا انگیزه من را برای درس خواندن بیشتر کرد.

وی با اشاره به اینکه داشتن انگیزه و انرژی به دلایل شرایط سنگین این دوره از مسابقات از اهمیت بالایی برخوردار بود، اظهار کرد: در این دوره از مسابقات 31 نفر حضور داشتند و به دلیل ثبت، لحظه‌ای و سیستمی پاسخ‌ها، هیجان زیادی بر مسابقات حاکم بود.

این نخبه قرآنی متولد سال 65 از شهر ملکشاهی استان ایلام است که در حال حاضر در مقطع دکتری رشته برق تحصیل می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار