کد خبر: ۱۴۹۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۳ 22 December 2015
به گزارش سرویس بین الملل تابناک تبریز،پایگاه اینترنتی عربی 21، در گزارشی نوشت روزنامه اسپانیولی زبان الماندو، گزارشی را درباره سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران منتشر کرده و در آن نوشته است، این مرد مرموز که محبوبیت زیادی در میان طرفداران محور شیعه در منطقه دارد، نقش مهمی در اجرای طرح های ایران و نجات بشار اسد از سرنگونی ایفاء می کند.
این روزنامه در گزارش خود می افزاید: «برخی ها، نقش پیچیده قاسم سلیمانی را در سوریه به کارلا مزدور اتحاد جماهیر شوروی سابق تشبیه کرده اند که سالهای متمادی عملیات های مخفی و جاسوسی انجام می داد و نبرد شوروی با غرب را مدیریت می کرد.»
الماندو می افزاید، صادق خرازی مشاور محمد خاتمی رئیس جمهور اسبق ایران اخیرا در اظهاراتی شخصیت سردار سلیمانی را تحسین کرده و گفته است: «جهان عرب، فاقد شخصیتی مقتدر مانند ایشان است». به نوشته این روزنامه، اظهارات خرازی نشان دهنده قدردانی دیپلمات های ایرانی از فرمانده نیروی قدس است و نقش این نیرو و فرمانده اش سردار سلیمانی را در اجرای طرح های ایران در منطقه برجسته می کند به گونه ای که او را در چشم ایرانیان به قهرمانی تبدیل کرده است که سرگرم جهاد علیه دشمنان است.
این روزنامه اسپانیولی زبان تاکید کرده است، اطلاعات اندکی درباره قاسم سلیمانی 58 ساله در دست است ولی طرفدارانش داستان های زیادی درباره شجاعت و قهرمانی های او نقل می کنند. این در حالی است که منابع دیگر، عملیات های حساسی را به او نسبت می دهند همان طور که آمریکا در سال 2011 او را به دست داشتن در تلاش برای ترور سفیر عربستان سعودی در واشنگتن و همچنین دسیسه چینی به همراه رهبر باندهای قاچاق مواد مخدر در مکزیک متهم کرد در حالی که برخی ها نیز او را با شورشیان حوثی در یمن مرتبط میدانند.                                                                                                                                                                   
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :