بسته ویژه خبری تابناک قم:
سایت تحلیلی خبری تابناک قم؛ سعی دارد تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخبار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی استان، که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد را به نقل از منابع مختلف، در یک بسته خبری برای مخاطبان آماده و منتشر نماید.
کد خبر: ۱۴۹۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶ 22 December 2015
ثبت نام جوان‌ترین نامزد خبرگان کشور 

جوان ترین نامزد خبرگان کشور، با حضور در فرمانداری قم، در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری کاندیدا شد.
به نقل از ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین موسوی نسب، متولد ۶۸/۰۷/۰۱، با حضور در فرمانداری قم، در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از حوزه استان ایلام کاندیدا شد. 
وی سابقه مدیریت حوزه‌های علمیه شهرستان‌های دهلران و کامیاران را درک کارنامه داشته و در حال حاضر نیز مشغول تدوین پایان‌نامه حوزوی خود در حوزه علمیه قم است. 
موسوی‌نسب جوان‌ترین نامزد خبرگان رهبری تا کنون است.


آیت‌الله مکارم:پاسخ شیخ الازهر را خواهم داد

یکی از مراجع تقلید با اشاره به سخنان ضد شیعی شیخ الازهر گفت: به رئیس الازهر پاسخی خواهم نوشت و تاکید خواهیم کرد که اینها نتیجه تحریک دشمنان است و شما باید مذهب را از مرجعیت بگیرید نه از کانال‌های مشکوک و وابسته.
به نقل از فارس، آیت‌‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در آغاز درس خارج فقه خود با اشاره به اینکه پایبندی به ولایت با اهانت به مقدسات منافات دارد، سخنان اخیر شیخ‌ الازهر را مورد توجه قرار داد و گفت: شیخ الازهر که تمایلات وحدتی و تقریبی دارد طی روزهای اخیر سخنرانی تندی علیه شیعیان داشته است و علت این سخنرانی نیز توهین‌های برخی از کانال‌های تلویزیونی به مقدسات دیگران بوده است.
این مرجع تقلید بیان کرد: برخی از این شبکه‌های تلویزیونی از سوی بیگانگان تحریک شده و تغذیه می‌شوند تا به مقدسات دیگر مذاهب فحاشی کنند.
آیت‌الله مکارم شیرازی نتیجه اقدامات این کانال‌ها را به راه افتادن جنگ‌های طایفه‌ای و دعوای شیعه و سنی دانست و بیان کرد: عقل و شرع اجازه نمی‌دهد که با دست خود جنگی را فراهم کنید و خسارات و خونریزی رقم بزنید.


ماجرای ثبت عکسی که تکرار ناپذیر است

دوازدهمین نشست باشگاه هنرمندان عکاس قم در حوزه هنری استان با نقد نمایشگاه‌های عکس برپا شده در استان به مناسبت ایام محرم و صفر و پیاده روی اربعین حسینی(ع) برگزار شد.
به نقل از مهر، یکی از عکاسان استان قم در این جلسه در روزهای ابتدایی آغار به کار نصب ضریح؛ عوامل کارگاه ساخت ضریح از سوی تولیت برای غبار روبی به داخل ضریح مشرف شدند و این اولین باری بود که در زیر قبه سیدالشهدا(ع) حاضر می‌شدم که یکی از دعا‌هایم این بود که بتوانم عکسی از زیر قبه ثبت کنم.
امیر حسامی نژاد بیان داشت: یک صندوقچه چوبی نفیس و با قدمت بر روی مرقد مطهر سیدالشهدا(ع) قرار داشت که به جهت آنکه آسیبی به این صندوقچه وارد نشود داربستی بر روی آن قرار دادند و بر روی آن تخته‌هایی جهت رفت و آمد قرار گرفته بود.
عکاس کاروان انتقال ضریح امام حسین(ع)، اضافه کرد: در زمان نصب سقف ضریح جدید امام حسین(ع) که از حساسیت بالایی برخوردار بود توانستم در یک صحنه عکسی از زیر قبه امام حسین(ع) ثبت کنم که به نظر می‌رسد تا سال‌های متمادی بسیاری امکان ثبت این لحظه برای عکاس دیگر میسر نباشد.


خنده را وارد فرهنگ خود کنیم 

حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در آیین تجدید بیعت با امام زمان(عج) در مسجد مقدس جمکران، با بیان اینکه تعطیلات حوزه های علمیه باید کم شود، گفت: امروز کفایه و مکاسب کافی نیست؛ امروز هزاران سئوال در جامعه مطرح است که باید از طریق قرآن کریم پاسخگو باشید، بنابراین برای تعطیلات و پاره وقت های خود طراحی و برنامه ریزی داشته باشید و از اوقات فراغت خود استفاده کنید.
به نقل از مرکز خبر حوزه، وی با بیان اینکه طلاب از لحظه لحظه عمر خود باید به نحوی مطلوب استفاده کنند، تصریح کرد: تفسیر نمونه حاصل استفاده آیت الله مکارم شیرازی از زمان های اضافی و اوقات فراغت است، بنابراین طلبه ها وقت خود را هدر ندهند و از فرصت ها استفاده کنند.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه خنده را وارد فرهنگ خود کنیم، تصریح کرد: همان طور که خداوند، انسان ها را می خنداند و می گریاند، طلبه ها و منبریان نیز باید بتوانند هم مردم را بخندانند و هم بگریانند، منتهی مردم را با سخنان حکیمانه بخندانند.
وی با بیان اینکه سخنرانی ها باید بدون مقدمه باشد، گفت: امروز سبک زندگی مردم تغییر کرده است و مقدمه چینی در سخنرانی ها ممکن است تعداد مخاطبان را کاهش دهد.


انتقاد از دیوارهای بتنی داخل شهر

در جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم، محسن عابدینی پور از اعضای شورای شهر قم از دیوارهای بتنی راه آهن درون شهری به شدت انتقاد کرد و گفت: اگر شورا و کمیسیون زیربنایی بر امور داخل شهر نظارت دارد تکلیف این دیوار دوجداره در اطراف راه آهن قم چه می شود و چه توجیهی دارد که این دیوار، دو منطقه را از هم جدا کرده است؟ 
به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: این دیوارهای بتنی شهر را به قسمت شرق وغرب تبدیل کرد و باید هر چه زودتر برداشته شود، مگر قرار نبود قطار از درون شهر جمع آوری شود پس این دیوارهای دوجداره چیست؟ مسئولان باید پاسخگو باشند، امروز حتی دیوارهای آرامستان ها و خانه ها هم برداشته می شود ولی دیوارهای بتنی شهر را اینگونه از هم جدا می کند، این خلاف است.
ولی الله بیاتی نیا رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در پاسخ گفت: آقای عابدینی پور می داند که شهرداری هیچ نقشی در اجرای آن دیوارها نداشت، این مساله مربوط به سازمان شهرسازی است.


میوه در قم از 30 استان دیگر ارزان‎تر است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم، با بیان اینکه قیمت میوه در قم از 30 استان دیگر کشور ارزان‎تر است، گفت: با توجه به تدابیر لازم در جهت تنظیم بازار، هیچ کمبودی برای تامین میوه شب یلدا در قم وجود ندارد.
به نقل از ایسنا، محمدرضا طلایی گفت: امسال کارگروه تنظیم بازار استان قم تلاش‎های خوبی در رابطه با تامین میوه و کنترل قیمت‎ها داشت. این کارگروه در تامین میوه از جمله سیب و پرتقال موفق بوده و به مقدار کافی سیب خریداری شده است.
وی با تاکید بر اهمیت نظارت بر قیمت و کیفیت میوه در شب یلدا تاکید کرد: با نظارت‎های ویژه اجازه گرانی میوه در استان را نمی دهیم و در خرید میوه توجه به کالای مرغوب مورد تاکید بوده که میوه‎ها در اختیار اصناف و مراکز عرضه قرار گرفته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: امسال تنظیم و توزیع میوه با نظارت جهادکشاورزی انجام شد و همین امر موجب شده که مشکل و کمبودی در رابطه با میوه در سطح بازار نداشته باشیم.


رای ناپلئونی به مشاور رسانه‌ای شورا

رئیس شورای اسلامی شهر قم در در جلسه علنی و رسمی این شورا  با اشاره به معرفی مرتضی اسماعیلی‌طبا مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به عنوان مشاور رسانه‌ای شورا اظهار کرد: با توجه به پیشنهاد سخنگوی شورای شهر در صورت تصویب اعضای شورای شهر از اسماعیلی‌طبا ماهیانه به مدت 40 ساعت استفاده خواهیم کرد.
به نقل از فارس، سخنگوی شورای شهر قم نیز با بیان اینکه بین شورای شهر و رسانه‌ها یک خلأ ارتباطی وجود دارد، خاطرنشان کرد: بر اساس این خلأ پیشنهاد کردیم یک مشاور رسانه‌ای در کنار شورا حضور داشته باشد تا بتوانیم ارتباط بین شورا و رسانه‌ها را تقویت کنیم که در همین راستا اسماعیلی‌طبا را معرفی کردیم.
نعمت‌الله عواطف رستمی همچنین خطاب به سقاییان نژاد شهردار قم نیز گفت: شنیده‌ایم ارتباط شما در اصفهان با رسانه‌ها قوی‌تر بوده است که انتظار داریم در قم نیز همان روند وجود داشته باشد تا برآیند کار شورا و شهرداری هرچه بیشتر برجسته شود.
در نهایت با رأی ناپلئونی اعضای شورای شهر قم مرتضی اسماعیلی‌طبا تا پایان سال جاری به عنوان مشاور رسانه‌ای شورای شهر قم انتخاب شد.


درخواست یک مرجع تقلید برای برخورد جدی با بدحجابی

آیت الله نوری همدانی در دیدار با فرماندهی ناجا با اشاره به اینکه تأمین امنیت داخلی، تامین امنیت مرز‌ها، مبارزه با مفاسد اجتماعی و موضوعاتی مانند بدحجابی از وظایف نیروی انتظامی است تصریح کرد: این موضوع برای ما هم سنگین است زیرا چند سال است در مورد آن صحبت می‌شود اما مشخص نیست چرا مسئله  بی حجابی حل نمی‌شود.
به نقل از تسنیم، وی با اشاره به اینکه باید دید چرا حل موضوع بدحجابی عملی نشده است گفت: باید همه قدرت‌ها هماهنگ باشند تنها یک قدرت کافی نیست، نهاد‌ها، صدا و سیما، ملت و دولت و همه سازمان‌ها باید همراه باشند.
مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه باید با بی حجابی در ادرات دولتی مقابله شود افزود: همت و اراده شما این کار را عملی می‌کند.
استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر کار شما است که دارای اهمیت است گفت: از شما تشکر می‌کنیم و امیدواریم مردم از این خدمات شما قدر دانی کنند. ما حکومت را در دست امام عصر می‌دانیم امام (ره) تاکید داشتند این انقلاب زمینه ظهور امام زمان (عج) است و ما می‌خواهیم این زمینه را ایجاد کنیم و بدانید نیروی انتظامی در راس این امور قرار دارد.


انتقاد عضو شورای شهر قم از معاون استاندار تهران

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به آغاز ثبت‌نام از کاندیداهای عضویت در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برخی از افراد که بعضاً مسئولیتی هم دارند در خصوص مجلس خبرگان مطالبی بیان می‌کنند که نه در تخصص آنهاست و نه در این مورد اطلاعاتی دارند.
به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حجت‌الاسلام سیدمحمد آتش‌زر با انتقاد از سخنان اخیر معاون سیاسی استاندار تهران که اظهار داشته بود، مشروعیت حکومت امام علی (ع) با انتخاب مردم بوده است، تأکید کرد: مشروعیت امامت و ولایت از سوی خداوند است.
وی با تأکید بر اینکه ولایت و رهبری امام و رهبر انتخابی نیست، تصریح کرد: تنها رجوع مردم به امام و رهبر این امکان را به امام می‌دهد که اعمال حاکمیت کند.
آتش‌زر خاطرنشان کرد: امیدواریم کسانی که تریبون در دست دارند بدانند این مسائل و موضوعات با اعتقادات مردم ارتباط دارد و مسائل سیاسی نیست که در تریبون‌ها از آن استفاده کنند.


فتنه 88 بلوغ اجتماعی را به دنبال داشت

حجت‌الاسلام علی مهدیان در نشست خبری روایت فتنه، با بیان اینکه در پس هر اتفاقی یک خیری نهفته است، تصریح کرد: ماجرای فتنه 88 اگرچه یک ماجرای بسیار پیچیده‌ بود ولی برای ملت ما یک دارایی محسوب شده و مایه وحدت اجتماعی است.
به نقل از فارس، این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: امروز همه طیف‌های سیاسی و مردم جامعه با قبح تلاش دشمن و فتنه‌گران در ماجرای فتنه سال 88 آگاهی داشته و فتنه را به رسمیت می‌شناسند.
وی نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب مبنی بر همدلی دولت و ملت را مورد توجه قرار داد و گفت: رهبری با نامگذاری حکیمانه سال 95 بر لزوم وحدت تأکید دارند، به گونه‌ای که می‌توانیم بگوییم ماجرای سال 88 دستمایه خوبی برای وحدت اجتماعی شد.
مهدیان ادامه داد: فتنه سال 88 می‌تواند برای حل و فصل ابهامات پیش رو شاخص مناسبی باشد که می‌توانیم دشمن را از روی شاخص فتنه بهتر بشناسیم.دیدن دشمن با شاخصه تجربه فتنه که زمان چندانی هم از آن نگذشته است، می‌تواند معیار مناسبی برای تحلیل مسائل پیش رو باشد.
یکی از طراحان کاروان روایت فتنه با تأکید بر اینکه ملاحظه ماجرای فتنه می‌تواند طیف‌ها را از هم جدا کند، گفت: ما باید بتوانیم وقوع ماجراهای گوناگون را تحلیل و از یکدیگر جدا کنیم، چراکه این مسئله به دلیل بالا رفتن آگاهی اجتماعی ما نسبت به فتنه است.


پروژه شهر IT قم، قطب جذب نخبگان 

رئیس کل اسبق بازرگانی قم گفت: پروژه شهرIT می تواند به خاطر زیر ساخت هایی که داریم، قم را قطب جذب نخبگان قرار دهد، ولی این فرصت نادیده گرفته شده است.
به نقل از روابط عمومی بنیاد قم پژوهی، محمد فقیهی در جلسه این بنیاد با موضوع بررسی وضعیت اقتصادی قم، افزود: مرکز زیر ساخت های it درقم است و بیشترین پهنای باند را در قم داریم ولی استفاده مناسب صورت نمی گیرد. 
وی اضافه کرد: قم به دلیل وجود بیش از 350 موسسه فرهنگی، بالاترین تولیدات نرم افزاری را دارد، سی دی هایی که در قم تولید می شود در واشنگتن، ونکوور، سیدنی، بحرین، آفریقا و سایر نقاط جهان توزیع می شود، به طور مثال در سیدنی تا هشت دلار همین تولیدات نرم افزاری قم را می فروشند. کدام صنعت را سراغ داریم که دارای این میزان از ارزش افزوده باشد.
فقیهی گفت: درسفر رهبری به قم، ایشان تاکید فرمودند که عقب ماندگی های قم فقط به خاطر دوره قاجاریه و پهلوی نیست و بعد از انقلاب هم قم مورد بی مهری قرار گرفته است.
وی گفت: قم بعداز انقلاب اسلامی بلافاصله به مرکزیت فقه شیعی تبدیل شد و این ظرفیت از زمان آیت الله حائری به وجود آمده است، در کنار این قطب فرهنگی، در قم توانمندی های بسیار بالایی نیز وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه قطب توریست مذهبی هستیم، خاطرنشان کرد: هر سال میلیون ها تن فقط برای زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران وارد قم می شوند، اما از این ظرفیت استفاده نمی شود، حتی در برخی موارد زائر ایرانی و خارجی در قم سرگردان هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار