سرکنسول جمهوری قزاقستان در گلستان با بیان اینکه آماده جذب دانش فنی هستیم، گفت: برای افزایش مراودات بین دو کشور ایران و قزاقستان باید به یک نتیجه عملیاتی رسیده و سعی در اجرایی شدن برنامه ها شود.
کد خبر: ۱۴۹۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۲ 22 December 2015
به گزارش روز دوشنبه ایرنا اونتالاپ اونالبایف در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان اظهار داشت: میز قزاقستان گزینه ای مناسب برای تقویت ارتباط خواهد بود و در این زمینه درخواست مساعدت اتاق بازرگانی گرگان را داریم. 
وی اضافه کرد: ارتباط با استان گلستان برای ما اهمیت فراوان داردو باید همه دست به دست هم دهیم که این موضوع با شتاب بیشتر تحقق یابد. 
سرکنسول قزاقستان در گلستان همچنین تاکید کرد که این کشور به جذب دانش و سرمایه توجه دارد و در این زمینه آماده همکاری است. 
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان نیز گفت: اکنون زمانی برای از دست دادن مراودات با جمهوری قزاقستان نیست. 
رمضان بهرامی در دیدار با سرکنسول جمهوری قزاقستان در استان گلستان به مناسبت روز استقلال این کشور، اضافه کرد: ارتباط با قزاقستان با توجه با مشترکات موجود با اهمیت بوده و امید داریم با مساعدت دو طرف این مراودات افزایش یابد. 
وی اظهار داشت: در سنوات گذشته شاهد نمودار نزولی ارتباط با این کشور بوده ایم که باید هرچه سریعتر بهبود یافته و به شرایط مطلوب تغییر یابد و این میسر نخواهد شد مگر اینکه دوطرف در رسیدن به این مهم تعامل داشته باشند. 
براساس اعلام اتاق بازرگانی گرگان، بهرامی همچنین به موقعیت مناسب استان گلستان برای گسترش مراودات با کشور قزاقستان اشاره کرد و گفت: با توجه به صرفه اقتصادی حمل و نقل ریلی، وجود خط ریلی ایران- ترکمنستان- قزاقستان گزینه ای مناسب برای تقویت روابط و افزایش مراودات بین گلستان با این کشور است. 
وی اضافه کرد: وجود معادن و کارخانه های فعال در این بخش نیز گزینه ای مناسب و راهکاری برای تقویت مراودات با قزاقستان بوده که باید به آن توجه ویژه ای شود. 
در این دیدار شماری از مسئولان استان گلستان نیز حضور داشتند.
قزاقستان در ۱۶ دسامبر (25آذرماه) ۱۹۹۱ میلادی آخرین جمهوری اتحاد جماهیر شوروی بود که اعلام استقلال کرد.
جمعیت قزاقستان ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر، زبان رسمی آن قزاقی و روسی و واحد پول آن تِنگه است.
قزاقستان بزرگترین کشور محصور در خشکی در دنیا است و تراکم جمعیتی کمی دارد.
آستانه، پایتخت کنونی قزاقستان شهری است سرد و بادخیز که دمای هوا در زمستان آن به منفی ۴۰ درجه سانتیگراد نیز می رسد. 
استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران با یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت با کشور ترکمنستان ، دریای خزر و استان های خراسان شمالی ، سمنان و مازندران همسایه است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار