تابناک: فریدونشهر مرتفع ترین شهر اصفهان آماده استقبال از گردشگران نوروزی است.
کد خبر: ۱۴۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸ 17 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، سرپرست فرمانداری فریدونشهر اظهار کرد: این شهرستان در ایام نوروز توانایی پذیرش بیش از 10 هزار میهمان نوروزی در روز را دارد.

غلامرضا یسلیانی از آماده سازی و تجهیز پنج واحد آموزشی برای پذیرش میهمانان در ایام نوروز خبر داد و گفت: مهمانسرای ادارات فریدونشهر در تعطیلات نوروز در اختیار ستاد اسکان سفر این شهرستان با محوریت آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به فعالیت پیست اسکی در تعطیلات نوروز گفت: جاذبه های گردشگری زیادی از جمله آبشار پونه زار ، آبشار پشندگان ، آبشار دورک ، پارک کوهستانی سراب ، چشمه لنگان ، 50 هزار هکتار جنگلهای بکر ، سراب آبلت و مکان های زیارتی از جمله امامزاده مشعلدار علی فریدونشهر ، امامزاده محمد چقا و امامزاده محمد روستای مکدین و غارهای طبیعی فراوان در شهرستان وجود دارد.

سرپرست فرمانداری فریدونشهر افزود: گردشگران با سفر به این شهرستان از جاذبه های طبیعی فریدونشهر لذت خواهند برد.

وی از آمادگی کامل این شهرستان برای ارائه خدمات رفاهی به مسافران نوروزی خبر داد و افزود: در تعطیلات نوروز واحدهای صنفی و خدماتی برای ارائه خدمات به گردشگران فعال خواهند بود و نظارت دقیقی بر فعالیت آنها انجام می شود.

فریدونشهر با ارتفاع با ارتفاع ۲۵۳۰ متر یکی از مرتفع ترین شهر های استان اصفهان است که در کوههای زاگرس مرکزی و در 180 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

فریدونشهر با جمعیتی بالغ بر 39 هزار نفر جمعیت ، پرجمعیت ترین شهر گرجی ایران است.

این شهر حدود ۴۰۰ سال پیش، بنیان نهاده شده و در ابتدا شامل ۱۹ محله، و هر محله مخصوص یک فامیل بوده است.

بنیادگذاران فریدونشهر، از گرجی های زمان شاه عباس اول هستند که توسط خود او از گرجستان به ایران تبعید شدند و به دستور او عده ای از جنگاوران آنها برای حفاظت از منطقه فریدن همچنین اصفهان در فریدن ساکن شدند.

پیست اسکی فریدون شهر ، دشت لاله های واژگون ، آبشار دورک، آبشار طرزه، آبشار پشندگان ، آبشار پونه زار ، چشمه آب لت، چشمه بابا احمد، چشمه تنگوله، چشمه دره سپستان، چشمه سراب، چشمه لنگان ،امامزاده سید صالح قیصر (صالح کوتاه)، امامزاده سید محمد مکه دین، امامزاده سید محمد (چقا) و امامزاده مشعلدار علی از جمله مکان های تفریحی و زیارتی فریدونشهر می باشند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار