رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون حدود 405 هزار و 340 هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم رفته است.
کد خبر: ۱۴۸۷۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹ 21 December 2015
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون حدود 405 هزار و 340 هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم رفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، خسرو شهبازی با بیان اینکه عملیات کاشت همچنان ادامه دارد، افزود: از سطح کشت شده 91هزار و 695 هکتار گندم آبی و 313 هزار و 645 هکتار گندم دیم است.

شهبازی با اشاره به کشت 411 هزار هکتار گندم در سال زراعی گذشته، اظهار کرد: سال گذشته بیش از661 هزار تن گندم در استان تولید شد.

وی با بیان اینکه گندم تولید شده مازاد بر نیاز کشاورزان استان در سال قبل به صورت تضمینی خریداری شد، تصریح کرد: سال زراعی گذشته حدود 451 هزار تن گندم در استان به صورت تضمینی خریداری شد.

شهبازی با اشاره به اینکه بذور مورد نیاز کشاورزان در وقت مناسب تامین شده، افزود: تاکنون از 36 هزار تن بذر تولید شده در استان حدود 22هزار تن آن بین کشاورزان توزیع شده است.

شهبازی ارقام کشت شده گندم آبی را پیشتاز، پیشگام، پارسی، سیوند، گندم دروم و... و ارقام گندم دیم را سرداری، آذر2، کوهدشت، ده دشت و... عنوان کرد که با توجه به نوع اقلیم کشت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اظهار کرد: کشت پاییزه گندم و جو استان از مهرماه در مناطق معتدل و سرد استان آغاز شده و آخر آذر ماه در مناطق گرمسیری پایان می‌یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار