امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه داعش دست پرورده و مولود استکبار و آل‌سعود است، گفت: فعالیت‌ها و جنایت‌های این گروه وحشی جهانیان را پیرامون اسلام دچار اشتباه کرده است.
کد خبر: ۱۴۶۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰ 18 December 2015
 به گزارش تابناک هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس ضمن سفارش به خواندن قرائت کتاب حلیةالمتقین علامه مجلسی اظهار داشت: در این کتاب حدیثی از امام باقر(ع) پیرامون گیرایی نفرین مادر آمده است.
 
وی ادامه داد: از همین رو از مادران می‌خواهیم نفرین نکنند و از فرزندان هم می‌خواهیم که طوری رفتار نکنند که شایسته نفرین باشند، چراکه نفرین مادر می‌تواند زمینه بروز مشکلاتی را فراهم آورد.
 
امام جمعه بندرعباس در ادامه افزود: جامعه‌ای که دنبال عیب‌جویی از دیگران بدون سند و مدرک و حصول اطمینان باشد، مریض و بیمار است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اسلام احترام ویژه‌ای برای حنس زن قائل است، بیان داشت: دین اسلام دین برتری دادن جنس مرد به جنس زن نیست.
 
نعیم آبادی اضافه کرد: آنهایی که می‌گویند اسلام حقوق زن را محترم نمی‌شمارد،‌ شناختی از اصول و علوم اسلامی ندارند و بدون مطالعه و تحقیق حرف می‌زنند.
 
وی در ادامه به مناسبت‌های هفته پیش روی و شهادت امام حسن عسکری(ع) اشاره و یادآور شد: پیروی از آموزه‌ها و سیره این امام همام برای همه لازم و ضروری است.
 
نعیم‌آبادی در ادامه همچنین به فرا رسیدن هفته ثبت احوال اشاره و بیان داشت: در بازدیدی که از این اداره طی روزهای گذشته داشته‌ام، به کارکنان آن نیز گفتم که کار شما کاری بس خطیر و حساس است.
 
وی ضمن قدردانی از تلاش‌های این مجموعه و تقدیر از کارکنان آن گفت: سازمان ثبت احوال از جمله سازمان‌هایی است که همگان از بدو تولد تا وفات به آن سر و کار دارند چراکه این سازمان امور هویتی جامعه را در دست دارد و از همین روی از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
این مسئول اضافه کرد: حساسیت‌های ثبت احوال می طلبد که فرد فرد جامعه پیرامون جلوگیری از سوءاستفاده از اسناد هویتی هوشیار باشند، چراکه فرصت‌طلبان و حقه‌بازانی هستند که حتی از مدارک افراد فوت یافته نیز سواستفاده می‌کنند.
 
نعیم آبادی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: طی روزهای گذشته یکی از کاندیداها ریاست جمهوری آمریکا حرف بی‌ربطی پیرامون جلوگیری از ورود مسلمانان به این کشور در صورت رای آوردن زده است، که باید بگوییم این مرد دیوانه حماقت کرده است،‌ چراکه در کشوری این حرف را می‌زند که دست کم در شعارهایش مدعی آزادی است.
 
وی با بیان اینکه حماقت این فرد از آنجا که جمعیت مسلمانان یک میلیارد و 200 میلیون نفر است، بیشتر مشخص می‌شود، اضافه کرد: از طرفی نباید فراموش کرد که احتمالاً فعالیت‌ها و وحشیگری‌های داعش و آل‌سعود که دست پرورده خود آمریکا و غرب است، سبب شده در این کشور اقبال عمومی به سمت شعارهای اسلام‌ستیز پیش رفته باشد، به همین منظور این کاندیدا احتمال می‌دهد که با سر دادن این شعارها برای خود رأی جمع کند.
 
امام جمعه بندرعباس با‌ بیان اینکه تولد دادن، بزرگ و حمایت کردن داعش توسط استکبار، غربی‌ها و جهانیان را پیرامون اسلام و مسلمین دچار اشتباه کرده است، اضافه کرد: در ده‌های گذشته سعودی‌ها در قلب تولد اسلام تمامی مکان‌های تاریخی از جمله خانه پیامبر و اهل بیت(ع) را از بین برده‌اند و نبود این چنین مکان‌هایی سبب انحراف و بی‌پایه جلوه کردن اسلام می‌شود که داعش نیز زاییده اینگونه رفتار است.
 
نعیم‌آبادی با بیان اینکه اینها خائنین به حرمین هستند، اظهار امیدواری کرد: با هوشیاری جهان اسلام زمینه برای رشد و نمود گروه‌های انحرافی که به اسم اسلام فعالیت‌ می‌کنند، کاسته شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کتاب دموکراسی در سرزمین شرارت به قلم یک نویسنده غربی، اضافه کرد: در این کتاب به 567 مورد از تخلفات آمریکا به عنوان یک کشور متخلف اشاره شده که اغلب این تخلفات مرتبط با دخالت‌هایی بوده که سبب کشته شدن هزاران نفر افراد غیر نظامی در کشورهای دیگر شده است.
 
نعیم‌آبادی بیان داشت: این در حالی است که آنها کشوری همانند ایران را که همواره در منطقه به حمایت از مظلومین برخاسته، شرور می‌دانند.
 
وی با بیان اینکه تمامی جنایت‌های واقع شده در جهان اسلام به دست آمریکا رقم می‌خورد، گفت: اخیراً نیز در نیجریه پیرامون جنایتی که در قبال شیعیان واقع شده دست استکبار هویدا است.
 
نعیم آبادی در ادامه افزود: رفتار آمریکا سبب شده این کشور در هیچ جای دنیا محبوبیت نداشته باشد و هر جا که می‌رود مردم شعار مرگ بر‌ آمریکا سر می‌دهند.
 
امام جمعه بندرعباس در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ولادت حضرت محمد(ص) افزود: همانند برادران اهل سنت، چندین تن از علمای تشیع از جمله مرحوم کلینی صاحب کتاب الکافی نیز ولادت پیامبر را 12 ربیع‌الاول می‌دانند اما اغلب علمای تشیع ولادت پیامبر را 17 ربیع‌الاول می‌دانند.
 
وی در پایان بر حفظ وحدت و اهمیت آن سفارش و تصریح کرد: ما در ایران اسلامی پرچم‌دار وحدت هستیم و جامعه اسلامی را یک جامعه دانسته و به تعبیر امام به هر کسی که دم از تفرقه می‌‌زند به عنوان زبان شیطان نگاه می‌کنیم.

لازم بذکر است که شمار قابل توجهی از فعالان حوزه حمل و نقل هرمزگان نیز در نماز جمعه بندرعباس حضور داشتند.
 
یادآور می‌شود، در پایان نماز جمعه امروز نمازگزاران حاضر شده در مصلی بندرعباس در راستای محکوم کردن کشتار تعدادی از شیعیان در کشور نیجریه راهپیمایی و در این راستا شعارهایی سر دادند.



منبع:فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار