معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ایجاد شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و برگزاری نخستین جلسه آن به ریاست دکتر روحانی نشانه ای از عزم دولت و نظام برای تعمیم و نهادینه شدن این فرهنگ ناب در کشور است.
کد خبر: ۱۴۶۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶ 17 December 2015
به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی شهیدی روز پنجشنبه پس از یادواره شهدای اهل سنت شمال کشور در گرگان طی نشست خبری با رسانه های استان گلستان اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت از اساسی ترین مفاهیم و موضوعات با ارزش نظام جمهوری اسلامی است که بر نهاینه شدن آن در جامعه تاکید و اهتمام داریم.
نماینده رهبر معظم انقلاب در بنیاد شهید و ایثارگران خاطرنشان کرد: به همین منظور شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ایجاد و نخستین نشست آن طی هفته های گذشته با ریاست دکتر روحانی برگزار شد. 
شهیدی همچنین گفت: یکی از اقدامات صورت گرفته در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طی دو سال گذشته پر رنگ کردن روز 22 اسفند ماه به عنوان روز شهید بود که این موضوع با کمک رسانه های ارتباط جمعی بازتاب مناسبی داشت. 
وی در بخش دیگری از سخنانش خدمات رسانی به دانشجویان شاهد و ایثارگر را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: یکی از اقداماتی که برای دانشجویان شاهد و ایثارگر انجام می شود تامین کمک هزینه برای پرداخت شهریه دانشگاه های غیردولتی است هر چند این کمترین خدمتی است که می توان انجام داد. 
معاون رئیس جمهور با اشاره به ضرورت گردآوری و ثبت اسناد و خاطرات شهدا و ایثارگران گفت: آنچه خانواده معظم شهدا در سینه دارند گنجینه است و باید آنها را مکتوب کرده و به نسل های آینده منتقل کنیم به همین منظور انتشار 16 جلد از وصایای شهدا را در دستور کار داریم ضمن اینکه استان های اردبیل، سمنان و گلستان وصایای شهدا را به صورت کتابی مدون منتشر کرده اند. 
وی اضافه کرد: همچنین آرشیو کاملی از وصایای شهدا در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران است که به صورت موضوعی آن را طبقه بندی کرده ایم که از جمله آن می توان به موضوعاتی همچون امام (ره)، حجاب و ولایت فقیه اشاره کرد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد اشتغال ایثارگران نیز به ضرورت حمایت از کارآفرینان ایثارگر اشاره کرد و گفت: 'تکاک' به عنوان یکی از طرح هایی که می تواند به اشتغال ایثارگران کمک کند، در حال اجراست.
شهیدی افزود: لازم است اجرای این طرح در استان گلستان نیز پیگیری شود اگر چه حمایت دستگاه های استانی را نیز با خود لازم دارد.
تکاک به طرح توسعه کارآفرینی و اشتغال ایثارگران گفته می شود. 
وی تاکید کرد که یکی از دغدغه های بنیاد شهید و امور ایثارگران معضل بیکاری است که امیدواریم با کاهش مشکلات اقتصادی گام های مناسبی در این زمینه برداشته شود. 
وی گفت: تعدادی تشکل شاهد و ایثارگر فعال در کشور تحت حمایت مرکز دانش پژوهان قرار دارند که علاقه داریم آنها نیز به ما در حل مسائل و مشکلات ایثارگران کمک کنند. 
معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران کشور که برای شرکت در یادواره شهدای اهل سنت شمال کشور به گرگان سفر کرده است، با دو خانواده معظم ایثارگر استان گلستان نیز دیدار کرد. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار