معاون متوسطه آموزش‌وپرورش استان اردبیل گفت: ضروری است رشته‌های نظری در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی این استان کاهش یابد.
کد خبر: ۱۴۵۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷ 15 December 2015

شهداد عبداللهی بعدازظهر دوشنبه در حاشیه جلسه تحلیل نتایج کنکور مناطق آموزشی اردبیل در گفتگو باخبرنگار مهرتصریح کرد: متاسفانه رشد رشته‌های نظری و تئوری در سال های اخیر بی رویه بوده و دانشگاه‌ها بی توجه به بازار کار اقدام به ایجاد رشته کرده اند.

وی افزود: این مهم موجب شده خروجی آموزش‌وپرورش با ورودی دانشگاه همخوان نباشد و بسیاری از دانش آموزان بدون پشتوانه شغلی وارد دانشگاه شوند.

معاون متوسطه آموزش‌وپرورش استان نبود برخی رشته‌های مهارتی در حالی که تاکید این نهاد آموزشی به توسعه رشته‌های مهارتی است را آسیب جدی عنوان کرد.

عبداللهی متذکر شد: وقتی دانش آموز با آموزش مهارتی نتواند تحصیلات دانشگاهی داشته باشد در ادامه هم در تحصیل هم در اشتغال و هم منزلت اجتماعی دچار مشکل و خلا خواهد شد.

وی افزود: پیشنهاد ما به دانشگاه‌ها این است که به سمت رشته‌های مهارتی بروند و در این راستا آنچه آموزش‌وپرورش برای تربیت نیروی مهارتی مد نظر قرار داده را مورد توجه قرار دهند.

معاون متوسطه آموزش‌وپرورش استان از جمله آفت های جدی آموزش متوسطه را گرایش بیش از حد دانش آموزان به رشته‌های تجربی با آرزوی پزشک شدن دانست و تاکید کرد: به عنوان مثال تاکنون اطلاع رسانی مطلوبی در خصوص محدودیت ظرفیت در رشته‌های تجربی صورت نگرفته است.

عبداللهی تصریح کرد: عمده دلیل انتخاب رشته‌های تجربی امنیت شغلی است در حالی که اگر ما رشته‌های مهارتی را تقویت کنیم دانش آموز با مشاهده وضعیت مطلوب شغلی به سمت آن ها خواهد رفت.

وی با بیان اینکه نتایج کنکور و وضعیت آموزشی پایه های سوم متوسطه و پیش دانشگاهی مناطق در جلسات مستمرر بررسی می شود، متذکر شد: در این جلسات به دنبال این هستیم خلا و اشتباهات برنامه ریزی و در عین حال نقاط قوت را احصا کنیم و به آن سمت حرکت کنیم.

معاون متوسطه آموزش‌وپرورش استان با تاکید به اینکه اشتغال دغدغه جدی در استان است، افزود: برنامه ریزی صحیح آموزشی از مدرسه تا دانشگاه می تواند بخش عمده ای از این مشکلات را رفع کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار