مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان البرز در بازدید از تابناک البرز
از رسانه‌ها نیز می‌خواهیم در بیان نقدها، اصول کلی نقد که همان مصلحانه، دلسوزانه و با هدف رفع مشکلات است را رعایت کنند.
کد خبر: ۱۴۵۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵ 15 December 2015
سیدموسی حسینی‌کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز امروز میهمان تابناک البرز بود و پس از آشنایی با نحوه تولید و انتشار اخبار توسط توسط این رسانه طی سخنانی اظهار داشت: اعتقاد راسخ داریم که خبرگزاری‌ها در خط مقدم جنگ نرم و مقابله با توطئه‌ها و تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب قرار دارند.
وی افزود: ما وظیفه خود می‌دانیم که به عنوان مسئول در استان البرز در کنار اصحاب رسانه به ویژه خبرنگاران و مدیران خبرگزاری‌ها قرار گرفته و به واسطه خدمتی که به اسلام و انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته و دارند و با تهاجم و شبیخون بی‌وقفه فرهنگی دشمنان مقابله می‌کنند، خسته نباشید بگوییم.
این مسئول افزود: یکی از مهمترین وظایفی که بر عهده رسانه‌های البرز قرار دارد این است که به صورتی هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی کنند که اخبار استانی در اولویت باشد. ما باید به سمتی حرکت کنیم که خبرگزاری‌ها بیشترین نگاه و توجه را به استان البرز داشته باشند.
حسینی‌کاشانی بیان داشت: البته نمی‌خواهیم اهمیت اخبار ملی و کشوری را نادیده بگیریم و به طور قطع بسیاری از اخبار و گزارش‌های ما در استان البرز دارای جنبه‌ها و اثرگذاری ملی است، اما اولویت نخست خبرگزاری‌های استان البرز باید بحث‌های استانی باشد تا بتوانیم با اطلاع‌رسانی صحیح، برای رفع مشکلات استان تلاش ویژه‌ای داشته باشیم.
وی افزود: البته تحقق این مهم نیازمند کار و تلاش بیشتر خبرنگاران به ویژه خبرنگاران خبرگزاری‌ها است. چرا که استان البرز یک استان نوپا بوده و حجم زیادی از اخبار و گزارش‌های استانی باید توسط خبرگزاری‌ها پوشش داده شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز اظهار داشت: اکثر خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری فعال در استان البرز با کمترین امکانات در حال فعالیت هستند و این امر نشان می‌دهد که آنها با عشق و علاقه وظیفه خود را انجام داده و با وجود سختی‌ها و کمبود امکانات، دست از تلاش بر نمی‌دارند.
حسینی‌کاشانی با تاکید بر اینکه در استان البرز نیازمند افزایش تعداد خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری هستیم، گفت:  به هر میزانی که تعداد خبرگزاری‌های البرز بیشتر باشد، می‌توانیم نقاط بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم.
وی افزود: نیاز مهم دیگر ما در البرز این است که تمام وقایع و رویدادها را به طور کامل پوشش دهیم و رسیدن به این نقطه نیازمند افزایش کمی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری و افزایش کیفی تولیدات آنها است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز ادامه داد: به طور قطع هر خبرگزاری می‌توانند بخشی از وقایع و رویدادهای خبری را پوشش دهد و اگر تعداد رسانه‌های ما افزایش یابد، به نقطه‌ای می‌رسیم که هیچ اتفاقی از نگاه رسانه‌های استان دور نمی‌ماند.


حسینی کاشانی تصریح کرد: اگر فعالیت‌های رسانه‌ای تمام خبرگزاری‌های استان به بخش‌های محدودی خلاصه شود، وقایع مهم از نگاه رسانه‌ای دور می‌ماند، لذا باید با تلاش و کار بیشتر و همپوشانی و همراهی مناسب رسانه‌ای به ویژه خبرگزاری‌های استان گام بلندی در جهت پوشش کامل رخدادها و وقایع البرز برداریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه رسانه‌ها و خبرنگاران می‌توانند به عنوان بازوی قدرتمندی برای مدیران و تصمیم‌گیران استان البرز باشند، گفت: بسیاری از طرح‌ها و تصمیم‌های مسئولان ما پس از انتشار یک خبر و یا یک گزارش اجرایی شده است. بارها شاهد بودیم که انتشار خبر و یا گزارشی مناسب و جامع و کامل مسئولان را از ضعف‌هایی که در گذشته اطلاعی از آن نداشته و یا توجه زیادی به آن نداشته‌اند آگاه ساخته است. بنابراین می‌توان با قاطعیت گفت که تلاش رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در توسعه استان و رفع کمبودها و کاستی‌ها داشته است.
حسینی کاشانی با تاکید بر اینکه خبرگزاری‌ها نخستین تولید کننده خبر هستند، گفت: شاید بتوان گفت که در شرایط فعلی، خبرگزاری‌ها مادر خبر بوده و نقش اصلی را در تولید اخبار دارند. زیرا این خبرگزاری‌ها هستند که به روزنامه‌ها و هفته‌‌‌نامه‌های ما خوراک‌های خبری می‌دهند و روزنامه‌نگاران با در نظر گرفتن مجموع خبرهای تولید شده توسط خبرگزاری‌ها، می‌توانند یک واقعه را از زوایای مختلف مورد بحث و بررسی قرار دهند.
وی متذکر شد: البته روزنامه‌ها و هفته‌نامه‌ها و به طور کلی رسانه‌های مکتوب فعال در استان البرز، باید بیشتر در حوزه تولید خبر تلاش کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، داشتن استقلال رای را به عنوان یکی از نیازهای اصلی رسانه‌ها توصیف کرد و گفت: متاسفانه برخی اوقات دیده می‌شود که تعدادی هرچند محدود از رسانه‌ها و خبرنگاران ما به برخی از محافل و افراد وابستگی پیدا می‌کنند که این وابستگی‌ها بیشتر مالی است و همین امر آسیب جدی به تاثیرگذاری و اثربخشی آنها وارد کرده است.
وی با بیان اینکه وابستگی رسانه‌ها از نظر مالی به طور قطع به  سود مردم و جامعه نخواهد بود، تاکید کرد: عدم وابستگی رسانه‌ای مانند تابناک البرز موجب شده که این رسانه بتواند نقدهای خوبی مطرح کند که این نقدها جریان ساز بوده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: البته باید تاکید کنیم که نقدی مورد توجه قرار می‌گیرد و موثر واقع می‌شود که دارای چارچوب و اصولی صحیح بوده و رسانه‌های منتقد باید این ظرافت‌ها را مدنظر قرار دهند.
حسینی کاشانی اظهار داشت: وقتی رسانه‌ای مدیری را نقد می‌کند، در حقیقت به او برای رفع اشکالات و نواقص کمک کرده است. بارها این مثال را مطرح کرده‌ایم که زمانی ما در خیابان فردی را می‌بینیم که ظاهر مرتبی ندارد، هرگز به او تذکر نمی‌دهیم. اما وقتی یکی از بستگان ما که به او علاقه داریم، ظاهر مرتبی ندارد بلافاصله به او تذکر می‌دهیم. این تذکر و نقدها نشان دهنده علاقه ما به این فرد است. زیرا اگر او را نمی‌شناختیم و علاقه‌ای به او نداشتیم، هرگز به او تذکر نمی‌دادیم.
وی تاکید کرد: نگاه مدیران ما به نقد رسانه‌ها نیز باید همینگونه بوده و بدانند اگر رسانه‌ای آنها را نقد کرد، در حقیقت به او کمک کرده است. البته باید نقد منصفانه و جریان‌ساز و دلسوزانه و با نگاهی عادلانه بوده و در نقد باید راه حل نیز ارائه بدهیم.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز گفت: برخی از خبرگزاری‌ها تنها به دنبال ارائه اصل خبر هستند و تحلیلی ارائه نمی‌دهند. اما خوشبختانه شاهد هستیم تابناک البرز در کنار ارائه اخبار، تحلیل‌هایی هم ارائه داده و نقدهایی به عملکرد مدیران دارد که این نقدها در بسیاری از مواقع جریان ساز بوده است. این شیوه در ارائه اخبار و اطلاع رسانی توسط تابناک موجب می‌شود که علاقه‌مندی بیشتری برای مطالعه اخبار این رسانه در استان البرز را شاهد باشیم.
حسینی کاشانی با بیان اینکه جریان سازی خوبی توسط تابناک البرز در این استان شاهد هستیم، گفت: تلاش‌های خبرنگاران تابناک برای رفع برخی اشکالات و نواقص موجود مفید است و بسیاری از نقدهایی که تابناک در ماه‌های اخیر منتشر کرده را برای رفع نواقص و کاستی‌های استان البرز مفید می‌دانیم. البته ممکن است مدیران ما وقتی با این نقدها مواجه می‌شوند، در نگاه اول از انتشار آن گلایه کنند، اما مطمئن هستیم که در نهایت به سود استان و جامعه است.
وی اظهار داشت: البته تابناک باید در بیان نقدها ظرافت لازم را هم در نظر بگیرد. به عنوان مثال اگر ما یکی از بستگان نزدیک خود را به دلیل علاقه به طور مرتب مورد نقد قرار دهیم، این شیوه برخورد به دلیل تکرار بیش از حد، ممکن است اثرگذاری لازم را نداشته باشد. لذا باید در بیان نقدها این ظرافت‌ها را هم در نظر گرفته و رعایت کنیم.
مدیرکل ارشاد البرز تصریح کرد: به طور کلی تمام مسئولان استان البرز را به سعه صدر بیشتر دعوت می‌کنیم  و از آنها می‌خواهیم در برخورد با نقد رسانه‌ها صبور بوده و اگر نقدها وارد و صحیح است، به جای موضع گرفتن در برابر رسانه، برای رفع مشکل تلاش کنند.
حسینی کاشانی افزود: من معتقدم بسیاری از انتقاد رسانه‌های البرز از جمله تابناک در راستای اصلاح است. البته از رسانه‌ها نیز می‌خواهیم در بیان نقدها، اصول کلی نقد که همان مصلحانه، دلسوزانه و با هدف رفع مشکلات است را رعایت کنند.
وی در پایان گفت: به طور قطع مردم ما آگاه هستند و تفاوت نقد با تخریب را می‌دانند و اگر ما به جای نقد به سمت تخریب مدیران حرکت کنیم، هیچ سودی برای استان، مردم و جامعه نخواهیم داشت.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
تابناک البرز صدای مردم البرز است. تشکر میکنیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار