عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:
وی اختصاص مالیات دستگاه‌های مذکور را برای ارتقای حقوق فرهنگیان و مطالبات آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود آموزش و پرورش می‌تواند در سال 94 از سازمان مالیاتی 3 هزار میلیارد تومان برای فرهنگیان پول بگیرد.
کد خبر: ۱۴۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷ 16 March 2015
به گزارش تابناک گیلان، جبار کوچکی‌نژاد امروز در رشت با اشاره به وضعیت بخش تحقیقات و آموزش و پرورش در بودجه 94 اظهار کرد: در بخش‌های مختلف تحقیقات 6 هزار میلیارد تومان اعتبار برای دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقات در بودجه 94 در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه اتفاق مهمی در آموزش و پرورش در بودجه 94 رخ داده است، افزود: در سال 94 بودجه آموزش و پرورش جهش دارد و علاوه بر 14 درصدی که برای تمام کارکنان افزایش حقوق داریم در مجلس دو حکم رأی آورد که یکی قانون دائمی شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مصوب شده تا تمام دستگاه‌هایی که تاکنون مالیات نداده‌اند موظف هستند مالیات بر درآمد ارزش افزوده خود را به آموزش و پرورش دهند.

وی اختصاص مالیات دستگاه‌های مذکور را برای ارتقای حقوق فرهنگیان و مطالبات آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود آموزش و پرورش می‌تواند در سال 94 از سازمان مالیاتی 3 هزار میلیارد تومان برای فرهنگیان پول بگیرد.

کوچکی‌نژاد با اشاره به پیشنهاد دیگر کمیسیون مذکور که تبدیل به قانون شد، تصریح کرد: مصوب شده تا تمام شرکت‌های دولتی یک‌درصد و بانک‌های دولتی 2 درصد هزینه‌های غیر ضروری خود را کاهش دهند و به آموزش و پرورش دهند و موظف هستند این کار را انجام دهند در غیر این صورت خزانه از پول آنها برمی‌دارد.

وی اضافه کرد: بیش از یک‌هزار و 700 میلیارد تومان از کاهش هزینه‌های مذکور در لایحه بودجه 94 ذکر شده که در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد و در مجموع دو مبلغ مورد نظر حدود 5 هزار میلیارد تومان به آموزش و پرورش کمک می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: به غیر از مبالغ مذکور، حدود 420 میلیارد تومان برای گرمایشی و سرمایشی مدارس و 200 میلیارد تومان برای سرانه واحدهای آموزشی پول گذاشته شد.

وی با اشاره به اینکه 200 میلیارد تومان دیگر از وزارت دفاع برای آب و برق و گاز مدارس کشور کسر شد تا بتوانند به مدارس پرداخت کنند، خاطرنشان کرد: با اختصاص این مبلغ، آموزش و پرورش بابت آب و برق مذکور از اولیای دانش‌آموزان پولی دریافت نمی‌کند.

کوچکی‌نژاد افزود: مجلس مبلغ 300 میلیارد تومان به عنوان پاداش پایان خدمت فرهنگیان اضافه کرد که در مجموع بیش از 6 هزار میلیارد تومان بودجه آموزش و پرورش در سال 94 افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در صورتی که وزیر آموزش و پرورش بتواند این پول‌ها را بگیرد می‌تواند در سال 94 مطالبات فرهنگیان را پرداخت کند، یادآور شد: وزیر آموزش و پرورش می‌تواند با اخذ مبالغ مذکور تحولی در افزایش حقوق فرهنگیان داشته باشد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه تمام موارد مذکور جزو مصوبات این مجلس شده است، یادآور شد: پرداخت مالیات‌ و کاهش هزینه‌های مذکور جزو قانون شده و دستگاه‌ها موظف هستند در سال 94 قانون را اجرایی کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار