مدیر کل دامپزشکی استان همدان گفت: امسال در بازرسی و کنترل مراکز توزیع مواد خام دامی استان همدان ۵۴۲ هزار و ۷۴۴ کیلوگرم فرآورده خام دامی کشف و ضبط‌شده است.
کد خبر: ۱۴۴۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴ 14 December 2015

مدیر کل دامپزشکی استان همدان گفت: امسال در بازرسی و کنترل مراکز توزیع مواد خام دامی استان همدان ۵۴۲ هزار و ۷۴۴ کیلوگرم فرآورده خام دامی کشف و ضبط‌شده است.

به گزارش مهر ؛ محمود رضا رسولی بابیان اینکه بازدید از مراکز توزیع، نگهداری و عرضه مواد خام دامی و بازرسی از این اماکن از برنامه‌های دامپزشکی است، بیان داشت: اداره دامپزشکی استان همدان به‌منظور تأمین سلامت غذایی برای شهروندان اقدامات مختلفی انجام می‌دهد که بازرسی و کنترل و نظارت بر مراکز توزیع و نگهداری مواد خام دامی ازجمله آن‌ها است.

وی بابیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۶۷ هزار و ۱۰۲ مورد بازدید از اماکن توزیع، نگهداری و عرضه مواد خام دامی در استان همدان انجام‌شده است، بیان کرد: میزان ۵۴۲ هزار و ۷۴۴ کیلوگرم از مواد خام دامی و فرآورده‌های بازرسی‌شده غیرقابل‌مصرف بود که ضبط‌شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه پرونده ۲۷۴ مورد از اماکن عرضه، توزیع و نگهداری فرآورده‌های خام دامی به مراجع قضایی ارجاع شده است، بیان داشت: از دیگر عملکردهای اداره دامپزشکی استان همدان واکسیناسیون سگ‌های گله و صاحب دار در راستای کنترل بیماری‌ها بوده که در هشت ماه نخست سال ۸ هزار و ۶۴۵ قلاده سگ واکسینه شدند.

رسولی با اشاره به اینکه کشتارگاه‌های صنعتی طیور در استان همدان بازرسی و کنترل می‌شوند، عنوان داشت: ۱۰ میلیون و ۲۹۱ هزار و ۴۵۶ قطعه طیور معادل ۲۰ هزار و ۵۸۳ تن بازرسی‌شده است.

وی در این مورد اظهار کرد: در بازرسی‌های انجام‌شده از طیور تعداد ۴۰ هزار و ۳۳۱ قطعه معادل ۶۱تن غیرقابل‌مصرف بوده که ضبط و معدوم شده است.

فرمانده انتظامی نهاوند:

سارقان احشام نهاوند به چنگ قانون افتادند

سرقت گوسفند - مرتع - دامداری - چرای دام

شناسهٔ خبر: 2999291 - دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴

استانها > همدان

نهاوند- فرمانده انتظامی نهاوند بابیان اینکه ۴ سارق احشام در نهاوند به چنگ قانون افتادند، گفت: این سارقان با توجه به فصل سرما و بی‌توجهی دامداران اقدام به سرقت می‌کردند.

سرهنگ محسن اقبالیان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: شب گذشته سارقان با دو دستگاه خودرو مسروقه و به‌قصد انجام سرقت احشام وارد یکی از روستاهای منطقه نهاوند شدند که با هوشیاری اهالی محل و حضور به‌موقع پلیس این اقدام ناموفق ماند.

وی بابیان اینکه پس از حضور ۴ سارق در نیمه‌های شب دریکی از روستاهای شهرک، مردم از نیت سرقت آنان باخبر و بااطلاع رسانی به‌موقع به پلیس و انجام مأموریت‌های انتظامی، مانع اقدام آنان شدند، گفت: عوامل گشت پاسگاه شهرک و فیروزان بلافاصله محل را محاصره و درنتیجه بازرسی نقطه‌ای زمین‌های مزروعی منطقه، هر چهار نفر سارق مهاجر شناسایی و دستگیر و تحویل مقام قضایی شدند.

وی افزود: در تحقیقات بعدی پلیس آگاهی علاوه بر مشخص شدن سرقتی بودن دو دستگاه خودرو توقیف‌شده در محل، سارقان به سرقت دو دستگاه خودرو نیز اعتراف کردند و آمار سرقت‌های خودرو آنان به چهار دستگاه رسید و این پرونده به محاکم قضایی ارجاع شد.

فرمانده انتظامی نهاوند بابیان اینکه این سارقان با توجه به فصل سرما و بی‌توجهی دامداران اقدام به سرقت می‌کنند، گفت: شهروندان و روستاییان در این خصوص باید همکاری بیشتری با مأمورین انتظامی درزمینهٔ انتخاب شبگرد در ایام فصل زمستان داشته باشند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار