عضو پارلمان بصره گفت: بازسازی کارخانه‌های بصره در دستور کار قرار گرفته است و برای این امر نیازمند حمایت شرکت‌های ایرانی هستیم.
کد خبر: ۱۴۳۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰ 13 December 2015
عضو پارلمان بصره گفت: بازسازی کارخانه‌های بصره در دستور کار قرار گرفته است و برای این امر نیازمند حمایت شرکت‌های ایرانی هستیم.

انوار مدلل‌شبر صبح امروز در همایش توسعه بازار خارجی خوشه‌های صنعتی استان کرمانشاه با حضور هیئت تجار عراقی در کرمانشاه اظهار کرد: تأثیر و جایگاه صنعت بر بودجه هر کشوری بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

وی افزود: عراق به دلیل وجود منابع طبیعی فراوان همچون گاز، گوگرد، شیشه و ... که در اغلب صنایع دخالت دارد، دارای پتانسیل‌های زیادی در زمینه فعالیت‌های صنعتی است.

عضو پارلمان بصره خاطرنشان کرد: کشور عراق تا چند سال اخیر برای اشباع بازار داخلی در زمینه لبنیات، مواد غذایی، پتروشیمی و پوشاک بر تولید کارخانه‌های خود تأکید می‌کرد.

مدلل‌شبر ادامه داد: بعد از سال 2003 برخی کشورهای حامی و پشتیبان تروریسم برای نابود کردن اقتصاد عراق به روند تعطیلی کارخانه‌های این کشور اقدام کردند و موانع بسیاری را پیش‌روی اقتصاد آن قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه بخش صنعت عراق امروز نیاز به تقویت دارد، افزود: بعد از پایین آمدن قیمت نفت در جهان، عراق نیز به دلیل تکیه کامل بر واردات از طریق درآمد فروش نفت با مشکلات و کمبود منابع مالی مواجه شد.

عضو پارلمان بصره ادامه داد: در حکومت ملی بصره سعی بر بازسازی کارخانه‌های استان همچون پتروشیمی، کاغذسازی و ... و همچنین ایجاد کارخانه‌ها و شرکت‌های جدید داریم.

مدلل‌شبر گفت: در تلاش برای حمایت و پشتیبانی از بخش خصوصی هستیم و از شرکت‌های دولتی و خصوصی ایرانی دعوت می‌کنیم تا در این زمینه پیشقدم شوند.

براساس این گزارش، همایش توسعه بازار خارجی خوشه‌های صنعتی استان کرمانشاه دو روزه است و هیئت تجاری عراقی طی این همایش از نزدیک با پتانسیل‌های صنعتی استان کرمانشاه آشنا می‌شوند و در جریان فرصت‌های سرمایه‌گذاری قرار می‌گیرند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار