ساچمه‌های شلیک شده از اسلحه شکارچی فراری در پای محیط‌بان محمودآبادی جای گرفت.
کد خبر: ۱۴۳۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵ 13 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، با فرارسیدن فصل سرما و کوچ پرنده‌های مهاجر سواحل مازندران مامنی برای پرنده‌های مناطق سردسیر شده و این موقعیت فصلی و جغرافیایی فضا را برای شکار پرند‌ه‌ها باز کرده است.

محیط زیست مازندران هم به عنوان متولی صیانت و حمایت از گونه‌های نادر در حال انقراض برخی از پرنده‌ها با استفاده از محیط‌بانان نظارت خود را در مناطق ساحلی استان بیشتر کرده است.

این روزها خبرهای متعددی از قاچاق پرنده‌های نادر و گران قیمت، درگیری، تیراندازی به محیط‌بانان و یا دستگیری شکارچیان و صیادان متخلف شنیده می‌شود و این بار محیط‌بان محمودآبادی در تیررس صیادان متخلف قرار گرفت.

به‌دنبال صدای شلیک و تیراندازی در منطقه شالیزاری روستای مریج محله از توابع محمودآباد، محیط‌بان مهدی گلی به همراه یکی از همیاران محیط زیست به سمت محل موردنظر حرکت کرده که با دو شکارچی دارای یک قبضه اسلحه دولول و چند قطعه پرنده شکار شده برخورد کردند.

شکارچیان با دیدن آنها متواری شدند و در حین تعقیب و گریز و از فاصله 40 متری به سمت محیط‌بان گلی تیراندازی کردند و ران پای محیط‌بان مورد اصابت تیر اسلحه دو لول قرار گرفت.

با وجود تلاش‌های ماموران، شکارچیان متخلف متواری شدند که یکی از آنها به نام «ق ـ ر» شناسایی شده که اقدامات لازم برای دستگیری آنها ادامه دارد.

ناصر مهردادی مدیرکل محیط زیست مازندران این خبر را تایید کرد.
فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار