رییس اداره حفاظت محیط زیست طرقبه شاندیز از شناسایی و پلمپ چهارمین باغ وحش غیرمجاز در این شهرستان نزدیک به مشهد خبر داد.
کد خبر: ۱۴۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۸ 16 March 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی مرتضی شیرزور اظهار کرد: پیرو اطلاعات دریافتی مبنی بر ایجاد یک باب باغ وحش و قاچاق تعداد زیادی از گونه های مختلف پرندگان مامورین یگان حفاظت به سرعت به محل اعزام شدند.

وی افزود: پس از بررسی محل تعداد 201 قطعه انواع گونه های پرندگان آبزی و کنارآبزی شامل فلامینگو، قو، پلیکان، تنجه، خوتکا، آنقوت، غاز خاکستری، اردک سیاه کاکل، چنگر، اردک سرسبز، پرستوی دریایی، خوتکا ابروسفید، باکلان، وخروس کولی در این مکان کشف شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست طرقبه شاندیز با اشاره به تلف شدن 39 قطعه از این پرندگان به دلیل شرایط نامناسب و نامتعارف نگهداری ادامه داد: تعداد 10 قطعه انواع پرندگان تاکسیدرمی شده نیز از محل کشف و ضبط شد.

وی گفت: با توجه به حساسیت موضوع با دستور دادستان مجتمع قضایی بینالود و طی هماهنگی با مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی سایر پرندگان زنده جهت تیمار به محل مناسب انتقال یافتند.

شیرزور افزود: پرونده تخلف مذکور به نام دو نفر از افراد حاضر در محل تنظیم و جهت سیر مراحل قانونی تقدیم دادستان مجتمع قضایی بینالود شد.

طی امسال تاکنون این چهارمین باغ وحش غیرمجاز است که در شهرستان طرقبه شاندیز کشف و پلمپ شده است.

طرقبه و شاندیز نزدیکترین قطب گردشگری به مشهد و منطقه تفرجگاهی برخوردار از جاذبه های طبیعی کوهستانی، چشم اندازهای سرسبز، رودخانه و هوای مطبوع است به همین خاطر ساخت و ساز محوطه های باغ ویلایی در این محدوده رواج دارد.

شهرستان طرقبه شاندیز در غرب و شمال غرب مشهد با مساحت 1100 کیلومتر مربع 51 هزار نفر جمعیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار