رئیس اداره بهزیستی میاندورود گفت: فعالیت‎ مهدهای کودک با اولویت در مناطق محروم، آسیب‌زا و سکونت‎گاه‎های غیر‎رسمی است که تعداد 313 کودک پذیرش‌شده در مهد کودک‎های میاندورود وجود دارند.
کد خبر: ۱۴۲۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵ 11 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، معاونت امور اجتماعی، مسئولیت مراقبت و پرورش کودکان و نوجوانانی را بر عهده دارد که به دلایل مختلف، خانواده خود را از دست دادند یا فاقد سرپرست باصلاحیت هستند.

حفظ حقوق کودک و مراقبت از کودکان بی‎سرپرست و فرزندانی که والدین‎شان صلاحیت نگهداری از آنها را ندارند، تربیت صحیح و ایجاد زمینه رشد و شکوفایی در فرزندان، فراهم کردن شرایط لازم برای آمادگی فرزندان در محیط باز یکی از وظایف مهم معاونت امور اجتماعی است.

رئیس اداره بهزیستی میاندورود درباره خدمات و فرآیندهای کاری دفتر شبه خانواده، گفت: برقراری و قطع امداد ماهیانه نزد خانواده جایگزین، بررسی و تشکیل پرونده، تشکیل کمیته فرزند‎خواندگی، پرداخت یارانه و کمک‎های موردی به مراکز شبه خانواده، فراهم کردن زمینه ازدواج و تشکیل زندگی مستقل، ایجاد بسترسازی مناسب در زمینه اشتغال و بازتوانی فرزندان از جمله خدمات دفاتر حوزه اجتماعی اداره بهزیستی است.

سید مرتضی موسوی سازمان امور بهزیستی را یکی از سازمان‎های مسئول در حوزه آسیب‎های اجتماعی دانست و ادامه داد: علاوه بر مسئولیت در زمینه پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی، برای حمایت از افراد در معرض آسیب‌دیده اجتماعی نیز مسئولیت‎هایی دارند که در همین راستا خدمات مختلفی را از طریق دفتر آسیب‎دیدگان اجتماعی به مردم ارائه می‎کند که هدف آن کنترل و کاهش آسیب‎های اجتماعی در جامعه است.

وی اضافه کرد: ارائه خدمات تخصصی روانشناسی، مددکاری به افراد در معرض آسیب و آسیب‎دیده اجتماعی از جمله همسرآزاری، کودک‌آزاری، سالمندآزاری را در قالب طرح‎های مختلف برنامه اورژانس اجتماعی که شامل طرح مرکز مداخله در بحران‎های فردی و خانوادگی، طرح کودکان کار و خیابانی، طرح خانه سلامت و حمایت از افراد مبتلا به اختلال هویت جنسی برعهده دارد.

رئیس اداره بهزیستی میاندورود تصریح کرد: سازمان بهزیستی در راستای تحقق اهداف در نظام جمهوری اسلامی ایران، برای برپایی عدالت و رفاه اجتماعی به‎عنوان بنیادی‎ترین نهاد اجتماعی جامعه یعنی خانواده و فراهم کردن زمینه‎های استقلال و خودکفایی اقتصادی و در نهایت بازتوانی و توانمند‎سازی خانواده‎های نیازمند شکل گرفته است.

موسوی با اشاره به فعالیت‎های دفتر امور زنان و خانواده، خاطرنشان کرد: زنان به‎دلیل فوت همسر، ازکارافتادگی همسر، طلاق و بسیاری از مشکلات دیگر به دفتر امور زنان و خانواده مراجعه کرده و خدماتی دریافت می‎کنند که در میاندورود 120 نفر مستمری‎بگیر تحت حمایت قرار دارند.

وی اضافه کرد: طرح بازتوانی و قادرسازی خانواده‎های نیازمند و بی‎سرپرست، ارائه خدمات اجتماعی به خدمات‎گیرندگان زیر پوشش، اجرای طرح گروه‎های همیار زنان خودسرپرست، آموزش‎های فنی و حرفه‎ای مبتنی بر امکانات جامعه و پرداخت وام خوداشتغالی از اهم فعالیت‎های این نهاد است.

موسوی دفتر امور کودکان و نوجوانان را یکی از دفاتر معاونت امور اجتماعی عنوان کرد و افزود: هدف ویژه دفتر امور کودکان و نوجوانان، تربیت و پرورش کودکان و رشد آنها است که ارائه خدمات به کودکان زیر 6 سال در قالب آموزش پیش از دبستان را برعهده دارند و همچنین عملکرد مهدهای کودک در مسیر رشد یکپارچه کودکان را برنامه‎ریزی، نظارت، کنترل و ارزشیابی می‏‎کند.

وی تصریح کرد: فعالیت‎ مهدهای کودک با اولویت در مناطق محروم، آسیب‌زا و سکونت‎گاه‎های غیر‎رسمی است که تعداد 313 کودک پذیرش‌شده در مهدهای کودک‎ میاندورود قرار دارند.

رئیس اداره بهزیستی میاندورود در پایان گفت: برنامه‎ریزی و کنترل ارزشیابی بر عملکرد مهدهای کودک، ارائه خدمات آموزشی و نگهداری از کودکان زیر 6 سال در مهد، اجرای طرح بیمه اجتماعی مربیان و مدیران مهدهای کودک از وظایف دیگر دفتر امور کودکان و نوجوانان است که امیدواریم با تلاش همه مسئولان اداره بهزیستی، این امر تحقق یابد تا شاهد پیشرفت چشم‎گیر در زمینه اجتماعی و فرهنگی باشیم.
فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار