استاندار اردبیل گفت: با دعوت از شرکت کرواسی قرار است نفت مغان بار دیگر در کانون توجه استخراج و اکتشاف قرار گیرد.
کد خبر: ۱۴۲۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶ 10 December 2015

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، مجید خدابخش امشب در بیست و سومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: هرچند در کشور اکتشاف نفت در مخازن مشترک در اولویت وزارت نفت است اما با رایزنی‌هایی که انجام دادیم، قرار شده با حضور مجدد شرکت سرمایه‌گذاری کرواسی که پیش از این مطالعات و سرمایه‌گذاری نیز در اکتشاف نفت مغان داشته کار پیگیری شده و بتوانیم نتیجه مطلوبی را از این اقدامات بگیریم.

وی تصریح کرد: امیدواریم با رفع تحریم‌های بانکی هر چه سریعتر شرکت کرواسی در مغان حاضر شود و به دنبال پنج میلیارد دلار هزینه‌ای که پیش از این در استخراج نفت مغان داشته،‌ بتواند فعالیت خود را ادامه داده و با مشارکت بخش خصوصی بتوانیم زمینه و بستر استخراج نفت را در مغان فراهم آوریم.

منطقه آزاد اردبیل تا دو هفته آینده به مجلس باز می‌گردد

رئیس شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به روند پیگیری منطقه آزاد تجاری اردبیل گفت: بعد از سفر رئیس جمهور به استان اردبیل لایحه‌ای از سوی دولت به مجلس رفت و بعد از تصویب کمیسیون اقتصادی برای مطرح شدن در صحن علنی، نمایندگان سعی کردند با اولویت لایحه منطقه آزاد مطرح شود.

خدابخش افزود: دیروز این لایحه در مجلس با تلاش نمایندگان اردبیل در مجلس در صحن علنی مطرح شد اما با توجه به اینکه در کنار این لایحه پیشنهاد راه‌اندازی 40 منطقه جدید نیز داده شده بود، در اخطار قانونی توکلی نماینده تهران این لایحه به کمیسیون باز گشت تا بعد از اخذ مجوز دولت و پیش‌بینی بودجه راه‌اندازی مناطق آزاد دوباره در مجلس مطرح شود.

وی بیان کرد:‌ امیدواریم ظرف دو هفته آینده بالاخره طلسم تصویب منطقه آزاد تجاری اردبیل شکسته شود و مجلس به این لایحه رأی بدهد.

رتبه اول اردبیل در بهبود فضای کسب و کار

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه براساس ارزیابی مرکز پژوهش‌های مجلس، استان اردبیل در سه ماهه آخر سال گذشته و سه ماهه امسال در بهبود فضای کسب و کار رتبه اول را به دست آورده است، اضافه کرد: ‌البته این افتخار به معنای رفع بیکاری در استان نیست بلکه بهبود فضای کسب و کار است که می‌تواند بسترساز اشتغال مولد باشد.

پنجره واحد از سرمایه‌گذاران حمایت کند

استاندار اردبیل به راه‌اندازی پنجره واحد استان با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و ادامه داد: بنده یکی از مدیران را موظف کردم تا در طی یک هفته، یک روز در این مجموعه مستقر شده و فرآیند تسهیل صدور مجوز برای سرمایه‌گذاران را رصد کند.

خدابخش تحقق اقتصاد مقاومتی در سایه توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان را به همراه راه‌اندازی پارک علم و فناوری و پرداخت تسهیلات از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی یادآور شد و اظهار کرد: سه هزار میلیارد تومان سهم صندوق نوآوری و شکوفایی است که امیدواریم فعالان بخش غیردولتی استان بدون محدودیت از این سهم بیشترین بهره را ببرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فضای به وجود آمده در این استان می‌تواند جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته را بکند و ما قطعاً به کلاس جبرانی نیاز داریم تا کمبودها و خلأهای گذشته را جبران کنیم.

استاندار اردبیل، ضرورت تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و بهره‌گیری از توان ایده‌های جدید را یادآور شد و افزود: قرار است شورای حکام 24 آذرماه به پرونده پی.ام.دی ایران پایان بدهند و از اول ژانویه امیدواریم با رفع تحریم‌های بانکی مقدمات رفع چالش‌های متعدد اقتصادی فراهم آید.

وی تصریح کرد: این موفقیت در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری، پیگیری رئیس جمهور، تلاش تیم هسته‌ای، پشتیبانی مجلس و مردم در قالب یک ید واحده به دست آمده و ما قطعاً این فرصت‌ها را بی‌جهت و ارزان از دست نمی‌دهیم بلکه سعی می‌کنیم از توان سرمایه‌گذاری‌ها بیشتر بهره ببریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار