نماینده ولی فقیه در کردستان:
نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: امروز با وجود هجمه‌ها و دشمنی‌های متعدد با اسلام و مسلمین همه مسلمانان چه شیعه و چه سنی باید به اشتراکات و نکات وحدت آفرین تکیه کنیم و وظیفه همه ماست که راه هر گونه اختلاف افکنی و تفرقه را ببندیم و مانع سوء استفاده دشمنان شویم بنابراین ماه ربیع و هفته وحدت فرصت بسیار مناسبی است که برای تقویت وحدت باید از آن استفاده کرد.
کد خبر: ۱۴۱۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷ 08 December 2015

به گزارش تابناک کردستان، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم هفته وحدت ضمن تسلیت ایام آخر دهه صفر اظهار کرد: دهه آخر ماه صفر ایام حزن و اندوه است که دهه پر مصیبتی است.

وی گفت: ماه مبارک ربیع الاول ماه پر برکتی است که ایام شادی و سرور مسلمانان را فراهم می‌آورد که برگزاری جشن‌های این دهه بسیار مهم و با برکت است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم از ما خواسته که همواره با پیامبر و آل پیامبر(ص) همراه باشیم زیرا همراهی با اهل بیت پیامبر(ص) موجب اصلاح دنیا و آبادی آخرت می‌شود.

وی گفت: رشد و کمال معنوی و اخروی ما در گرو همراهی پیامبر و خانواده ایشان است و یکی از اصولی که صریحا در قرآن بیان شده است آیه: اشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم است که در مقابل دشمنان سخت گیر و در مقابل دوستان مهربان و با عطوفت هستند.

اقتدار کنونی کشور در سایه وحدت ایجاد شده است

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی افزود: پیشرفت و اقتدار کنونی کشور ما در سایه وحدت و همدلی ایجاد شده است و مقام معظم رهبری رکن رکین این وحدت در کسور ما است.

وی خاطر نشان کرد: همراهی با پیامبر(ص) و اهل بیت ایشان به دلیل دوری آنها از هرگونه نقص و آلودگی سبب پاکی و کمال شده و باعث می‌شود آدمی رنگ و بوی معنویی و خدایی بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: لا اسئلکم علیه اجرا الا الموده فی القربی که یکی از روش‌های اظهار ارادت و محبت به خاندان پیامبر(ص)، برگزاری جشن‌های ماه ربیع الاول است که در آنها ارادت خود را به محضر حضرت ختمی مرتبت اظهار می‌کنیم.

وی افزود: محور و کانون همه محبت‏ها، حب و مهرورزی به پیامبر(ص) و اهل بیت مکرم ایشان است که اسلام به برکت وجود آنها بر کل جهان حاکم می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی اظهار کرد: دشمنی و هجمه شیطان صفت‌ها و کفار به پیامبر رحمت موضوعی است که از قدیم و در صدر اسلام هم وجود داشته است که در تواریخ و کتب اهل سنت نیز ذکر شده است که هم به صورت فیزیکی با ایجاد جنگ افروزی‌هایی و هم به صورت شفاهی و با توسل به روش‌های دیگر انجام شده که این موضوع در زمان حال هم مطرح است.

ابزار غرب برای ضربه زدن به اسلام پیچیده‌تر شده است

وی گفت: ابزار غرب در لطمه زدن به اسلام و سعی در تخریب چهره نبی مکرم اسلام تغییر کرده و شکل های پیچیده تری به خود گرفته است اما چیزی که بسیار اهمیت دارد این است که این حربه‌ها با بصیرت و هوشیاری مسلمانان خنثی شده و شاهد این قضیه نیز گرایش روز افزون مردم دنیا به اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: عشق و ارادت به پیامبر و اهل بیت‌اش موضوعی است که خاص شیعه یا سنی نیست بلکه همه مذاهب عشق و ارادت ویژه‌ای به خانواده پیامبر دارند.

وی تصریح کرد: اشعاری که از امام شافعی با موضوع محبت و عشق به اهل بیت پیامبر(ص) برجای مانده است نشان از ارادت ویژه اهل سنت به خاندان نبی مکرم اسلام است که امام شافعی هم این خاندان را خوب درک و شناختند و هم در زمان خفقان و فشار از آنها با اشعار خود دفاع کرد.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی گفت: جریانات تکفیری و خصوصا داعش که با برنامه ریزی‌های آمریکا و صهیونیست شکل گرفته‌اند با هدف تخریب شخصیت نبی مکرم اسلام و ایجاد تفرقه و شکاف بین مسلمانان طراحی و شکل داده شده‌اند.

شیعه و سنی به اشتراکات و نکات وحدت آفرین تکیه کنند

وی افزود: امروز با وجود هجمه‌ها و دشمنی‌های متعدد با اسلام و مسلمین همه مسلمانان چه شیعه و چه سنی باید به اشتراکات و نکات وحدت آفرین تکیه کنیم و وظیفه همه ماست که راه هر گونه اختلاف افکنی و تفرقه را ببندیم و مانع سوء استفاده دشمنان شویم بنابراین ماه ربیع و هفته وحدت فرصت بسیار مناسبی است که برای تقویت وحدت باید از آن استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: بعضی از جریان های تاریخی فکری و سیاسی نقش بسیار مهمی در ایجاد تفرقه بین جامعه مسلمین داشتند که هم اکنون می‌بینیم که جریان وهابیت، داعش و سایر جریانات تکفیری همان مسیر تفرقه و اختلاف را در پیش گرفته‌اند که این امر سبب تضعیف دنیای اسلام شده است.

وی افزود: در صدر اسلام شاهد هستیم دو گروه مهاجر و انصار جریاناتی بودند که طرفدار و مطیع پیامبر(ص) بوده‌اند که با همکاری و وحدت خود توانستند جامعه آن روز مدینه را تقویت و توسعه دهند و وحدت آنها باعث پیشرفت مسلمانان شد.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی خاطر نشان کرد: همه دنیا امروز به این واقعیت پی برده‌اند که پشت پرده جریانات تکفیری و وهابیون و گروه‌هایی مانند داعش در دست کیست و دست‌های آمریکا و صهیونیست در این قضیه کاملا آشکار است و این برنامه ریزی‌های غرب و صهیونیست‌ها با هدف حذف نام نبی مکرم اسلام انجام می‌شود.

بی‌ارادگی برخی کشورهای عربی، عامل ضربه زدن به وحدت دنیای اسلام

وی گفت: متاسفانه بعضی از کشورهای عربی از نظر فکری و سیاسی کاملا تابع آمریکا و صهیونیست‌ها هستند و از خود اراده‌ای ندارند که در مقابل خواست‌های آنها مقاومت کنند و به دلیل بی ارادگی تسلیم توقعات آنها می‌شود که همه این بی اراده گی‌های آنها سبب ضربه زدن به اتحاد و وحدت دنیای اسلام می‌شود‌.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: مودت به اهل بیت و خاندان نبی مکرم اسلام محبتی است که باید بروز و ظهور پیدا کند که عمدتا این مودت هم در غم‌ها و هم در شادی‌ها نشان داده می‌شود.

وی گفت: تلاش در جهت حذف نام نبی مکرم اسلام و اهل بیت ایشان یکی از پروژه های جدیدی است که توسط صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها از چند سال قبل کلید خورده است که در این راستا اقدامات متعددی صورت گرفته است که یکی از این اقدامات تلاش برای جابه‌جایی تاریخ رحلت و میلاد پیامبر(ص) است.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی افزود: ماه ربیع الاول و هفته وحدت که میلاد نبی مکرم اسلام در آن واقع شده است بسیار ارزشمند است که به مناسبت آن جشن و شادی به مدت یک هفته برگزار کنیم.

نقش بقاع متبرکه در هفته وحدت باید بسیار پررنگ باشد

وی گفت: نقش بقاع متبرکه در هفته وحدت باید بسیار پر رنگ باشد و برنامه‌های هفته وحدت باید با محوریت بقاع متبرکه و با هدف تقویت وحدت و اخوت و همدلی بیشتر انجام گیرد‌.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: فضاسازی شهر در ایام هفته وحدت بسیار مهم است و باید چهره و فضای شهر رنگ شاد و وحدت آفرینی به خود بگیرد.

وی تصریح کرد: همه دستگاه‌ها و ارگان‌های فرهنگی باید برای برگزاری جشن‌های هفته وحدت مشارکت و همکاری لازم را داشته باشند و فضایی فراهم شود که از مراسم محلی و مردمی حمایت‌های مادی و معنوی به عمل آید.

نقاط حاشیه شهرها و روستاها از برنامه‌های هفته وحدت بی‌بهره نمانند

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی گفت: ارگان‌های دولتی از وجود و حضور روحانیان محلی برای اجرای برنامه‌های بصیرتی در قالب جلسات پرسش و پاسخ و رفع شبهات و گفتمان‌های دانشجویی استفاده کنند و سعی شود در برگزاری این مراسم توازن را در نظر گرفت که نقاط حاشیه‌ای شهرها و حتی روستاها هم از این برنامه‌های مفید بهره مند شوند.

وی افزود: در برنامه ریزی‌های هفته وحدت حتما سعی شود ترتیب ساعات جشن‌ها به نحوی باشد که زمینه حضور همه اقشار فراهم شود و برنامه‌های این هفته صرفا محدود به حضور قشر خاصی نشود و برگزاری این برنامه‌ها در سطوح عمومی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تاکید کرد: نقش طلاب و روحانیون در برنامه‌های وحدت بسیار مهم است و باید کاملا پر رنگ باشد تا بتوان از ظرفیت ایجاد شده برای انسجام و وحدت بیشتر استفاده کرد.

وی گفت: در هفته وحدت باید توطئه استعماری دشمنان و ایجاد اختلاف میان مذاهب اسلامی و بهره برداری از آن در جهت منافع استکبار، توسط علما و روحانیان گوشزد شده و این مراسم و جشن‌های هفته وحدت باید سبب ایجاد الفت شود.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی افزود: عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران سبب شده است که همه دشمنان تسلیم استقامت و وحدت و همدلی ملت ما شوند و امیدواریم این اقتدار و عزت برآمده از وحدت در سراسر جهان اسلام فراگیر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار