کد خبر: ۱۴۰۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۶ 06 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت جذب نیروهای پیش دبستانی تاکید کرد: استخدام نیروهای پیش دبستانی در اولویت آموزش و پرورش گیلان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی نجفی در هفتمین نشست شورای آموزش و پرورش استان گیلان که پیش از ظهر یکشنبه برگزار شد، با اشاره به محدودیت هایی که برای استخدام نیروهای پیش دبستانی در کشور مطرح است، اظهار کرد: با وجود فضایی که با افزایش تعدادمعلمان بازنشسته  استان به وجود آمده، ضرورت در اولویت قرار دادن جذب نیروهای پیش دبستانی باید مدنظر قرار گیرد.

وی موقعیت گیلان در سطح کشور در راستای افزایش فضای آموزش و پرورش را مثبت ارزیابی کرد و افزود: آمارهای تجهیز و نوسازی مدارس گیلان نسبت به سال ۹۲ امیدوارکننده است به طوری که اعتبارات توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان طی سال های اخیر ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده‌ است.

نجفی تصریح کرد: با توجه به تعداد كم روستاهای صعب العبور استان باید با همکاری دهیاری‌ها و جابجايی و حمل و نقل دانش آموزان این روستاها، زمینه تحصیل هر چه بهتر آن ها را فراهم کنیم.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز فصل سرما اشاره کرد و با تاکید بر استاندارد سازی سیستم گرمایشی تمامی مدارس استان تا پايان سال ۹۶ گفت: با آغاز فصل سرما باید مدیران بخش‌های مختلف به ویژه بخش‌های بحران استان حضور پررنگ تری داشته باشند.

وی تلاش آگاهانه و وجود هماهنگی و فضای همدلی و همکاری فراهم شده در استان را موجب تحولات ايجاد شده در استان دانست و افزود: از فضای عقب ماندگی های استان در حال خارج شدن هستیم و باید تلاش کنیم برتری های به دست آمده را در بخش های مختلف استان حفظ کنیم.

نجفی همچنین به تاثیر پژوهش و خلاقیت در نهادهای مختلف به ویژه آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: تقدیر از دانش آموزانی که پژوهش‌های برتر داشته‌اند، موجب ترغیب سایر دانش آموزان برای کسب اطلاعات از طریق مطالعه و پژوهش خواهد شد که این مهم باید از سوی سازمان آموزش و پرورش در استان مورد توجه قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان در بخش دیگری از سخنانش با تبریک فرا رسیدن روز دانشجو اظهار کرد: روز دانشجو پاسداشت آرمان‌خواهی، استقلال‌طلبی و مبارزه با تحجر و استکبار است.  

وی روز دانشجو را در راستای آرمان‌ها و استقلال‌طلبی دانشجویان دانست و افزود: حس استقلال‌طلبی و مهرورزی دانشجویان بر محور عدالت‌طلبی و ارزش‌های انسانی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار