استاندار آذربايجان شرقي عنوان كرد:
جبار زاده تصریح کرد: چنانچه پیمانکاران پروژه‌های عمرانی نمی‌توانند در هنگام دیرکرد مطالبات صبر کنند کنار کشیده و فضا را برای پیمانکاران دیگر فراهم کنند، ضمن اینکه جاده اهر – تبریز در دوران کمبود اعتبارات بیشتر از دوران شکوفایی اقتصادی پیشرفت داشته است.
کد خبر: ۱۴۰۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹ 06 December 2015
استاندار آذربايجان شرقي تكميل و بهره برداري از بزرگراه  تبریز – هریس – اهر را جزو پروژه‌های فوق‌العاده و اولویت‌دار استان آذربایجان شرقی عنوان کرد و افزود: برای اینکه وعده‌های اتمام جاده اهر – تبریز محقق شود باید پیمانکاران بیش‌ازپیش تلاش کنند.

به گزارش تابناک تبریز،اسماعیل جبارزاده در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و كميته برنامه ريزي شهرستان هريس، اظهار داشت: هدف از برگزاری جلسات استانی در شهرستان‌ها، ‌در راستای بررسی مسائل و مشکلات موجود در شهرستان‌ها بوده و همچنین تسریع در احداث پروژه‌ها و حل مشکلات مردم، به‌ویژه مسائلی که حل آن خارج از حیطه مردم بوده، توسط مسئولان رفع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مدیران استانی هرچه مطرح می‌کنند بایستی برای اجرای آن عزم جدی داشته باشند، افزود: شهرستان هریس از اهمیت و پیشینه تاریخی خاصی برخوردار بوده که همواره صاحب نامان این دیار در طول تاریخ افتخارآفرین بوده‌اند.

جبارزاده محرومیت‌زدایی و توسعه شهرستان هریس را در اولویت دانست، ادامه داد: خارج کردن هریس از بین شهرستان‌های کمتر توسعه‌یافته و قرار دادن آن در محور رشد و توسعه، موضوعی است که برای محرومیت‌زدایی در این شهرستان بیشتر موردتوجه است.

استاندار آذربایجان شرقی  بررسي ایجاد نمایشگاه دائمی فرش دستبافت هریس را در این شهرستان ضروری برشمرد و گفت: فرش هریس که با برند معروف در کل دنیا معروف بوده و برای شناخت و در اختیار گذاشتن این صنایع‌دستی برای خرید و جذب توریست، بایستی ایجاد نمایشگاه دائمی فرش هریس موردتوجه قرار گیرد.

وی در ادامه، بزرگراه  تبریز – هریس – اهر را جزو پروژه‌های فوق‌العاده و اولویت‌دار استان آذربایجان شرقی عنوان کرد و افزود: برای اینکه وعده‌های اتمام جاده اهر – تبریز محقق شود باید پیمانکاران بیش‌ازپیش تلاش کنند.

جبار زاده تصریح کرد: چنانچه پیمانکاران پروژه‌های عمرانی نمی‌توانند در هنگام دیرکرد مطالبات صبر کنند کنار کشیده و فضا را برای پیمانکاران دیگر فراهم کنند، ضمن اینکه جاده اهر – تبریز در دوران کمبود اعتبارات بیشتر از دوران شکوفایی اقتصادی پیشرفت داشته است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با قول مساعد برای تکمیل بیمارستان شهرستان هریس از محل تعهدات سفر رئیس جمهور به استان افزود: جاده های بیلوردی، زرنق، هریس نیز ساماندهی می شود.
قطعه نخست بزرگراه اهر – تبریز به طول 20 کیلومتر هفته گذشته مورد بهره برداری قرار گرفت.

قطعه دوم این بزرگراه به طول 45 کیلومتر از گویجه بئل به سمت خواجه و قطعه سوم از خواجه به طرف تبریز به طول 23 کیلومتر به پیمانکار سپرده شده و در حال اجراست.


استاندار آذربایجان شرقی به رفع موانع و مشکلات نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان هریس نیز اشاره کرد و گفت: با بهره‌برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی هریس برای بیش از 1 هزار نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌کند و مسئولان ذی‌ربط برای تأمین آب شرب این نیروگاه نهایت همکاری را انجام دهند.

وی خواستار تبدیل اراضی سد ارباطان به یک محل گردشگری در شهرستان هریس شد و گفت: دلیل اینکه مردم منطقه برای تفریح به سایر استان‌ها سفر می‌کنند اغلب نبود اماکن تفریحی مناسب بوده و تبدیل اراضی سد ارباطان به محل گردشگری در راستای ویلا سازی و حفظ اراضی کشاورزی از محل درآمدهای حاصله ضروری است.

جبار زاده ضمن اشاره به اینکه برای احداث شهرک دام‌پروری در شهرستان هریس از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاران بومی بخش خصوصی استفاده شود، بیان داشت: دام‌پروری‌های کوچک و بزرگ برای ساماندهی بایستی از داخل محدوده شهرها به خارج از شهر منتقل شوند.

از خبرهای خوشی که در این نشست اعلام شد، پرداخت 50 درصد پاداش بازنشستگان طی سال جاری بود كه استاندار آذربایجان شرقی در اين خصوص، خاطرنشان کرد: بازنشستگانی که در سال 91 و 92 پاداش خود را دریافت نکرده‌اند امسال  50 درصد پرداخت می‌شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
استاندار فعال اقتصادی منتظر سرمایه گزاران خارجی هستیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار