خطبه های نماز جمعه استان
حجت الاسلام مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه افزود: پیاده‌روی اربعین نمونه بزرگ و بی‌نظیری از تعظیم شعائر الهی است و در این پیاده‌روی به نوعی با نقشه‌های دشمنان مقابله و به آنها ثابت می‌کنیم که همواره عشق و علاقه اهل بیت (ع) در دل مردم از بین نمی‌رود.
کد خبر: ۱۳۹۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴ 04 December 2015

امام جمعه ارومیه گفت: پیاده روی مردم به کربلا در اربعین حسینی از شعائر الهی است

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، حجت الاسلام مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه افزود: پیاده‌روی اربعین نمونه بزرگ و بی‌نظیری از تعظیم شعائر الهی است و در این پیاده‌روی به نوعی با نقشه‌های دشمنان مقابله و به آنها ثابت می‌کنیم که همواره عشق و علاقه اهل بیت (ع) در دل مردم از بین نمی‌رود.

امام جمعه ارومیه گفت: اجتماع عظیم میلیونی مسلمانان در اربعین حسینی به دشمنان اسلام نشان داد که هیچ گاه پرچم در اهتزاز آزادی خواهی و آزادگی اباعبدالله الحسین (ع) برچیده نخواهد شد.

وی بابیان اینکه دشمنان اجتماع میلیونی مسلمانان را در اربعین به درستی انعکاس ندادند، اظهار کرد: اجتماع میلیونی مسلمانان در اربعین قدرت نمایی جهان اسلام در مقابل کفر است دشمنان از این اقدام در هراسند.

وی با بیان اینکه روحیه دانشجویان ضداستکباری است، اظهار کرد: براساس تعلیمات دینی و در طول انقلاب روحیه استکبار ستیزی در دانشجویان امروزی وجود داشته و باید این روحیه را حفظ کنند.

وی ادامه داد: دشمنان از استکباری ستیزی دانشجویان هراس دارند و بیشترین سرمایه‌گذاری را در این راستا انجام می‌دهند لذا در این راستا باید دانشجویان با ظالمان مقابله کنند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه هدف از گرامیداشت روز دانشجو مبارزه با استکبار است، افزود: دشمنان سعی دارند هدف اصلی این مراسم را زیر سوال ببرند لذا باید توجه داشت که دانشگاه محیط کسب علم، پژوهش و تفکر است و اجرای کنسرت در این فضا سزاوار نیست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه باید کاندیداهای مجلس شورای اسلامی برای رضای خدا و خدمت به خلق خدا وارد میدان شوند افزود: در صورتی که افراد زمینه مساعد برای حضور در عرصه انتخابات را ندارند در این عرصه قدم نگذارند چرا که جز آزار خود، خانواده و از دست دادن اموال ثمره‌ای نخواهد داشت.

قریشی با بیان اینکه متاسفانه در استان و در شهر ارومیه کمتر به رعایت مقررات رانندگی توجه می‌شود، افزود: در هفت ماهه سال جاری شاهد 335 نفر فوتی و 5642 نفر مجروح در تصادفات رانندگی بودیم لذا باید مباحث مربوط به نظم اجتماعی و قانون گرایی در استان و در شهر ارومیه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

دانشجویان و مراکز آموزش عالی رسالت های سنگینی بر عهده دارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک استان آذربایجان غربی از خوی،حجت الاسلام سید رضی شکوری درخطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته با اشاره به 16 آذر روز دانشجو گفت:تمامی مراکز آموزش عالی ،مدیران و مربیان و خود دانشجویان در شرایط حاضر رسالت های مهمی بر عهده دارند.

وی دراین راستا ادامه داد در زمینه تعلیم و تربیت از قبیل:فراگیری دانش برای فهم و درک حقایق عالم هستی،رسیدن به جایگاه خود باـوری و خـود اتکایی،بدست آوردن تخصص همراه با تعهد و تهذیب،از میان برداشتن موانع و مشـکلات تحصـیل،تقویت روحیه ظلم ستیزی و استکبار ستیزی و توجه جدی به رسالتهای انقلابی خویش در جامعه.

خطیب جمعه با اشاره به 18 آذر روز وقف و آغاز هفته وقف اظهار داشت: اگر زندگی و سیره پیامبر بزرگوار اسلام و ائمه (ع) را مورد بررسی قرار بدهیم خواهیم دید بخش مهمی از اموال خود را در امورات خیریه وقف نموده اند بطوریکه نشانه هایی از موقوفات امیرمؤمنان(ع) در اطراف مدینه اکنون نیز قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه، پیروان و شیعیان امرمؤمنان(ع) از مولای خود تبعیت نموده مادامی که اختیار اموال خود را دارند بخشی از آن را برای بعد از خود از طریق وقف صدقه جاریه بکنند.

خطیب جمعه با تسلیت 28 صفر روز رحلت جانگداز پیامبر بزرگوار اسلام و امام حسن مجتبی(ع) نیزگفت: امیرمؤمنان(ع) در یکی از خطبه های خود در ارتباط با ویژگیها و خصوصیات برجسته پیامبر بزرگوار چنین می فرماید

رسولخدا(ص)بخشنده ترین مـردم بـودو با جرئت تـرین مردم بود ،راستگوترین مردم بود،وفادارترین مردم به پیمان خود بود،نرم خوترین مردم بود،رفتارش بزرگوارانه بودهر کس بدون سابقه او را میدید هیبتش او را می گرفت و هر که با وی معاشرت کرده و می شناخت دوستدارش می شدمانند او را نه پیش از او دیده ام و نه پس از او

امام جمعه خوی، با اشاره به حماسه 26 میلیونی پیاده روی اربعین حسینی نیز اظهار داشت :مدیریت این مجموعه بزرگ و شاید بی سابقه در طول متجاوز از یک هفته در مسیر حدود 200 کیلومتری آن هم در شرایط حساس و بحرانی کشور عراق بدون کوچکترین حادثه شبیه معجزه است.باید از تمامی دست اندرکاران امینیتی ،نظامی ،انتظامی ،اجرایی و خدماتی هر دو کشور عراق و ایران سپاسگزاری کرد.

وی با اشاره به پذیرایی همه جانبه مردم و دولت عراق از زائرین کربلا در طول مسیر بین نجف و کربلا و داخل شهر کربلا اظهار داشت باید از آنان خالصانه و خاضعانه تقدیر و سپاسگزاری کرد که ناشی از عشق آنان به اباعبدالله الحجسین می باشد.

وی در پایان اظهار داشت حماسه پیاده روی اربعین جهانیان را تحت تأثیر قرار داد.

خطیب در پایان خطبه دوم با اشاره به نامه ولی امر مسلمین به جوانان کشورهای غربی و اروپایی اظهار داشت مخاطب نامه تنها جوانان غربی نیستند باید مسلمانان بیشتر از غربیان به محتوای نامه توجه داشته باشند چون بخشی از تاریخ غمبار کشورهای اسلامی در اثر حاکمیت استعمار و استبداد در این نامه به تصویر کشیده شده است.

وی در ادامه گفت: ولی امر مسلمین توجه جوانان غربی را به مسئله تروریسم جلب کرده که درد مشترک جوامع بشری است در عین حال به آنان متذکر شده اند که ریشه این آدم کشی ها و قتل و غارت ها و جریان های تکفیری در سیاست های استعماری غربیان دارد که از طریق غارت ذخایر و منابع سرشار کشورهای اسلامی،حمایت از حاکمان مستبد و ستمگر،راه اندازی و حمایت مالی از جریانهای تکفیری،اشغال نظامی چندین کشـور اسـلامی،حمایت همه جانبه از اسرائیل غاصـب،جوسازی علیه اقلیتهای مسلمان در کشورهای غربی و زیرسوال بـردن دین اسـلام و توهیـن به مقدسـات کشورهای اسلامی را به آتش کشیده اند.

خبرنگار:ف. فرخ زاده


امام جمعه اشنویه در خطبه های امروز نماز جمعه

سعادت انسان در تبعیت از فرامین الهی و موازین دین اسلام است

امام جمعه اشنویه در خطبه های امروز نماز جمعه این شهرستان سعادت و خوشبختی انسان را در تبعیت از فرامین الهی و پایبندی به موازین دین اسلام دانست.

ماموستا سید مصطفی خاتمی با بیان اینکه خوشبختی و سعادت بشر تنها از طریق معنویت و ایمان اممکان پذیر است گفت: تنها راه سعادت و خوشبختی انسان و رسیدن به کمال زندگی زیر لوای موازین دین اسلام است که از جانب پروردگار عالم برای بشریت نازل شده است.

امام جمعه اشنویه افزود: زندگی با فرامین الهی زندگی تک بعدی و نامانوسی نیست و بشر با تبعیت از موازین اسلام به تمام جوانب حیات بشری اعم از معنویات و مادیات می پردازد.

ماموستا خاتمی اظهار کرد: خداوند متعال که خود خالق بشریت است، راه سعادت و خوشبختی انسان را به درستی معین کرده و در چارچوب دین و شریعت به مسلمانان نشان داده است.

ماموستا خاتمی با اشاره به آیه قرآن و احادیث پیامبر اسلام، کافران و جاهلان به اسلام را مرده توصیف کرد و گفت: خداوند متعال انسانهای دوران جاهلیت را مرده قلمداد می کند و زندگی به مفهوم رنده بودن و حیات در راه سعادت را شامل حال آنها نمی داند.


امام جمعه بوکان :

جوانان گرفتار گروه تروریستی داعش نشوند

به گزارش رضا سلیمانی خبرنگار خبرگزاری تابناک آذربایجان غربی:ماموستا عبدالرحمان خلیفه زادهامام جمعه بوکان در خطبه های این هفته گفت:ریشه این گروه و جریان تکفیری از روز آغاز تا امروز دائما در آدم کشی ، خشونت ، فتنه و اختلاف بین مسلمین بوده است.

امام جمعه بوکان با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف فتنه اخیر جریان تکفیری در منطقه تضعیف جهان اسلام برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی است گفت: اینها از قدیم با شعار اختلاف بینداز و حکومت کن همواره در پی اختلاف افکنی بین کشورهای اسلامی بوده اند تا حکومت های دست نشانده ای همچون رژیم صهیونیستی در امن به سر برند.

وی افزود:این سلاح ها در جهت مقابله با رژیم صهیونیستی نیست بلکه در جهت تخریب بیشتر مسلمانان منطقه است.

ماموستا خلیفه زاده گفت: مردم منطقه باید مواظب باشند که جوانان آنها گرفتار این گروه تروریست نشوند، چون این گروه قصد دارد در تمام نقاط دنیا برای خود نیرو جذب کند.

وی با بیان اینکه فتنه داعش برای اسلام ضرر دارد افزود: دین مبین اسلام فقط در شیعه و سنی خلاصه نمی شود و همه مکلفند باهم متحد باشند.


امام جمعه موقت شهرستان سلماس در خطبه های نماز جمعه :

شما را به تقوا و وحدت دعوت میکنم

امام جمعه موقت شهرستان سلماس در خطبه های آئین عبادی ، سیاسی نماز جمعه مورخه 13/09/1394 در مصلی اما خمینی (ره) این شهرستان با اشاره به اهمیت تقوا و اینکه بزرگان و علمای جهان اسلام حاصل تقوا هستند اشاره نموده و افزود تقوا لازمه ی زندگی هر فرد است .

وی در ادامه به مناسبت های ایام پرداخت و خاطرنشان کرد . مردم شهید پرور شهرستان سلماس در اربعین حسینی ارادت خود را به سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نشان دادند و بنده از تمامی مردم شهرستان به خصوص مداحان ، ذاکرین ، هیئت امنای مساجد و هیئات دسته های عزاداری کمال تشکر را داشته و از خداوند منان برای ایشان صحت بدن و عاقبت بخیری را مسئلت دارم .

ایشان در ادامه وفات پیامبر اکرم (ص) ، و امام حسن مجتبی (ع) و همچنین شهادت امام رضا (ع) را به مردم و خصوصا به پیشگاه امام عصر و الزمان (عج) تسلیت گفتند .

امام جمعه موقت شهرستان با اشاره به اینکه امروز بزرگترین نیاز جامعه اسلامی وحدت میان مسلمانان است افزود وحدت در کشور عزیزمان باعث برقراری امنیت پایدار گشته است . که از این بابت خداوند متعال را شاکریم .

و همچنین با اشاره به عدم وجود وحدت در کشورهای مسلمان همسایه ، مصائب و شیعه کشی و کودک کشی در این کشورها را محکوم و حاصل عدم وجود وحدت میان اقشار مختلف مردم دانستند .


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار