کد خبر: ۱۳۸۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲ 01 December 2015

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در استان البرز نیازمند کار جهادی است.

سید موسی حسینی‌کاشانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: هر چند که از استان شدن البرز چند سالی می‌گذرد اما هنوز این استان از لحاظ سرانه‌های فرهنگی با فقر مواجه است.

وی ادامه داد: تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در استان البرز نیازمند مدیریت جهادی است و لازم است مسئولان فرهنگی از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خود برای توسعه این مهم در استان تلاش کنند.

حسینی‌کاشانی ادامه داد: استان البرز دارای فعالان فرهنگی بسیاری است که لازم است بسترهای توسعه فعالیت‌ها برای این افراد ایجاد شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تأکید کرد: استان البرز به سبب گستردگی و داشتن قومیت‌های مختلف نیازمند توجه بسیاری در حوزه فرهنگ است و باید انجام کارهای فرهنگی در این استان کاملا تخصصی و کارشناسی شده باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به تمام کمبودها در حوزه فرهنگ در این استان اما در پرورش نیروهای پرورشی و هنرمندان موفق عمل کرده‌ایم که لازم است از این ظرفیت‌های موجود در مسیر توسعه برنامه‌های فرهنگی در این استان استفاده شود.

حسینی‌کاشانی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه زیرساخت‌های فرهنگی در این استان با فقر مواجه است،‌ افزود: اختصاص اعتبارات به این حوزه یکی از مهم‌ترین مقوله‌هایی است که می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر یاری دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب نیز تأکیدات فراوانی به حوزه فرهنگ دارند و مسئولان فرهنگی را بر توسعه برنامه‌ها و امور فرهنگی موظف کرده‌اند.

وی تأکید کرد: در این راستا باید فرمایشات معظم‌له را نیز بیش از پیش در رأس امور برنامه‌های خود قرار دهیم و با داشتن نگاه ویژه به این حوزه، علاوه بر توسعه زیرساخت‌های فرهنگی در استان البرز در توسعه برنامه‌های فرهنگی نیز با رشد همراه شویم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز ارتقاء سرانه‌های فرهنگی در این استان از جمله راه‌اندازی سینما، نگارخانه، فرهنگ‌سرا و ... را نیازمند عزم جدی مسئولان و داشتن نگاه تخصصی دانست و گفت: تزریق اعتبارات می‌تواند در تقویت برنامه‌های فرهنگی این استان تأثیرات بسیار زیادی را داشته باشد.

حسینی‌کاشانی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه برخی از شهرستان‌های این استان با کمترین امکانات فرهنگی مواجه هستند، ادامه داد: شهرستان تازه تأسیس فردیس کمترین امکانات فرهنگی را دارد لذا باید تلاش خود را برای توسعه برنامه‌های فرهنگی از مناطق کم‌برخوردار آغاز کنیم.

وی استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی را در این حوزه مهم خواند و بیان داشت: می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در توسعه برنامه‌های فرهنگی شتاب بیشتری را شاهد باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار