فرمانده انتظامي شهرستان "اسدآباد" همدان از تشديد اقدامات هماهنگ و پيشگيرانه پليس در راستاي کاهش تصادفات در گردنه اسدآباد و ارائه خدمات رفاهي درايام اربعين حسيني(ع) خبر داد.
کد خبر: ۱۳۸۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰ 01 December 2015

انهدام باند سارقان منازل

باند سارقان منازل همدان پس از دستگيري به 19 فقره سرقت منزل در همدان اعتراف کردند.

سرهنگ"رضا زارعي"رييس پليس آگاهي استان همدان درتشريح اين خبر گفت :در پي وقوع چندين فقره سرقت منزل درسطح شهرهمدان که سارقان باشيوه وشگردي خاص اقدام به سرقت منازل سطح شهرهمدان مي کردند، رسيدگي به اين موضوع به صورت ويژه در دستور کارماموران اين پليس قرارگرفت.

وي افزود: ماموران پليس آگاهي استان حين گشت زني در راستاي طرح پيشگيري ومهار ايندسته از سرقت ها، به يکدستگاه خودروي پژو پارس سفيد رنگ مشکوک و پس از استعلام شماره پلاک به مسروقه بودن پلاک آن واقف شدند اما در حين صدور دستور توقف به راننده خودرو، راننده بدون توجه به اخطار پليس اقدام به فرار کرد.

اين مقام انتظامي در ادامه بيان داشت: ماموران طي يک عمليات تعقيب و گريز در نهايت خودرو را متوقف و راننده و سرنشين آن را دستگير کردند اما دو نفر ديگر از سرنشينان خودرو از محل گريختند.

سرهنگ زارعي اظهار داشت: پس از انتقال متهمان به پليس آگاهي و شناسايي آنها توسط چند نفر از مالباختگان و همکاري و تعامل با کارآگاهان اداره اطلاعات جنايي و تشخيص هويت تحقيقات تکميلي پليسي صورت گرفت ومستندات لازم جمع آوري شد و در نهايت متهمان به 19 فقره سرقت منزل در شهر همدان معترف شدند.

رييس پليس آگاهي استان همدان در خاتمه بيان داشت: کليه محل هاي سرقت باراهنمايي متهمان شناسايي شد و متهمان پس از تشکيل پرونده جهت سيرمراحل قانوني به مراجع قضايي اعزام که از آن طريق باقرار صادره مناسب روانه زندان شدند وپيگيري پليس جهت دستگيري متهمان متواري اين پرونده همچنان ادامه دارد.


آمادگي پليس راهوردر استقبال از زائران

رئيس پليس راهور استان همدان از آماده باش 100 درصدي پليس راهور استان همدان جهت اجراي مراسمات عزاداري روز اربعين و استقبال از زائران اربعين حسيني خبر داد.

سرهنگ "حسين طلائي" در تشريح اين خبر افزود: استان همدان يكي از مسيرهاي اصلي عبور زائران حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) در اربعين به حساب مي آيد و هر چند در جهت اعزام عزاداران عزيز به سمت مناطق مرزي برنامه ريزي هاي لازم صورت پذيرفته و بحمداله مشكل ترافيكي و تصادف قابل ملاحظه اي درخصوص اعزام زائران درمسير رفت بوجود نيامده است وليكن بازگشت زائران اربعين حسيني ازلحاظ ترافيكي داراي اهميت خاصي است.

وي در خصوص علت اهميت بازگشت زائران اربعين از لحاظ ترافيكي گفت: اين عزيزان غالبا چندين روز بصورت پياده در مسير كربلاي معلي در حركت بوده و قطعا خستگي در رفتار آنان تاثير خواهد گذاشت و همچنين مي تواند به برگشت گروهي اكثر زائران امام حسين (ع) اشاره كرد كه از روز اربعين آغاز خواهد شد و قطعا حجم ترافيك مسيرهاي برگشت بر خلاف مسير رفت كه بصورت پراكنده بود به شدت افزايش خواهد يافت.

اين مقام انتظامي از اجراي طرح ويژه ترافيكي در شهرهاي استان نيز خبر داد و افزود: در هسته مركز شهر همدان از ساعت 9 صبح تا پايان زمان عبور هيات هاي عزاداري، ممنوعيت تردد وسايل نقليه شخصي و عمومي به اجرا در خواهد آمد و در ساير معابر درونشهري نيز به محض ورود دستجات عزاداري محدوديت هاي ترافيكي اجرايي خواهد شد.

وي در ادامه بيان داشت: به همين دليل پرسنل پليس راهور استان همدان جدا از وظيفه سازماني و نظامي خود، خدمت به زائران ابا عبدالله الحسين را كه با بدنهاي پوشيده از گرد و خاك تربت پاك كربلا معلي به وطن خود باز مي گردند را افتخار دانسته و بصورت شبانه روزي با برنامه ريزي هاي لازم در سطح معابر شهري بويژه مسيرهاي ورودي و خروجي شهرهاي استان حضور خواهند يافت.

اين مقام انتظامي گفت: بدليل افزايش حجم تردد در جاده هاي استان نيز تيم هاي كمكي پليس راهور به پليس راه اعزام و پوشش ترافيكي برخي از معابر برونشهري نيز توسط عوامل راهور صورت خواهد پذيرفت.

سرهنگ طلائي در پايان از هم استاني هاي عزيز كه داراي زائر در مسير كربلا مي باشند خواست در صورت تماس با آنان ، در خصوص رعايت قوانين و مقررات رانندگي ، پرهيز از رانندگي در حالت خستگي و خواب آلودگي ، پرهيز از عجله و شتاب تذكرات لازم را به آنان بدهند تا انشااله درمسير برگشت نيزشاهد حوادث تلخ ترافيكي نباشيم.


تشديد اقدامات پليس درگردنه

فرمانده انتظامي شهرستان "اسدآباد" همدان از تشديد اقدامات هماهنگ و پيشگيرانه پليس در راستاي کاهش تصادفات در گردنه اسدآباد و ارائه خدمات رفاهي در ايام اربعين حسيني(ع) خبر داد.

سرهنگ "داود علي بخشي" در اين رابطه اظهار داشت : باتوجه به تشکيل مستمرجلسات قرارگاه اربعين درشهرستان از مدت ها قبل، اجرايي نمودن تدابير و راهکارهاي سردار فرماندهي انتظامي استان همدان، با همکاري عوامل پليس راه استان همدان، يگان هاي تابعه و ادارات و سازمان هاي خدمات رسان علاوه بر پيشگيري از بروز سوانح و حوادث جاده اي در سطح محورهاي مواصلاتي به ويژه گردنه اسدآباد و بزرگراه کربلا، خدمات رفاهي منسجم و خاصي به مسافران و زائران کربلاي حسيني(ع) ارائه شده است.

وي با اشاره به نقش ارائه توصيه ها وهشدارهاي ترافيکي که سهم بسزائي در پيشگيري از بروز سوانح وحوادث جاده اي داشته ادامه داد: با عنايت به اينکه برخي از رانندگان کاروان ها ممکن است آشنايي چنداني به گردنه اسدآباد و اين محور نداشته، اين انتظامي با همکاري دستگاه هاي مرتبط با تهيه توصيه ها و هشدارهاي لازم درقالب بنرو نصب آن درمسير حرکت آنان سعي در پيشگيري از حوادث تلخ جاده اي و خلق سفري به يادماندني در اذهان آنان نموده است.

اين مقام انتظامي درادامه با اشاره به ساير اقدامات انجام شده درسطح شهرستان براي مناسبت پيش رو،ياد آور شد: علاوه براستقرار کانکس هاي پليس در کنار ساير ايستگاه هاي صلواتي با هدف برقراري نظم و تامين امنيت سفر زائران عزيز،پذيرايي از آنان باهمت عقيدتي سياسي انتظامي شهرستان وساير نهادها بصورت شبانه روزي انجام و يگان هاي تابعه نيزباگشت زني مستمردر قالب اکيپ هاي مختلف در سطح گردنه و بزرگراه کربلا، تمهيدات لازم را در راستاي پيشگيري از تصادفات ناگوار فراهم آورده وبه ارائه خدمات انتظامي به اين عزيزان نيزمي پردازند.

فرمانده انتظامي شهرستان اسدآباد در خاتمه ضمن قبولي زيارت زائرين کربلاي معلي و سوگواري آنان در مراسم اربعين حسيني(ع) خواستار توجه رانندگان به رعايت قوانين ومقررات راهنمايي و رانندگي درطول سفرشد.

لازم به ذکراست، روز گذشته رئيس حفاظت اطلاعات فرماندهي انتظامي استان همدان به اتفاق هيئت رئيسه اين انتظامي از ايستگاه پليس وهمچنين ايستگاه صلواتي مستقر در پارک جنگلي بازديد بعمل آورده و از نزديک در جريان خدمات رساني به زائران قرارگرفت.


توقيف کالاي قاچاق درهمدان

رييس پليس آگاهي استان همدان از توقيف 6 محموله قاچاق به ارزش يک ميليارد و 200 ميليون ريال در محورهاي همدان خبر داد.

سرهنگ "رضا زارعي" با بيان اين مطلب گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز پليس آگاهي همدان با تشديد اقدامات کنترلي در ايام اربعين حسيني و همچنين مبارزه بي امان با قاچاقچيان کالا وارز در محورهاي مواصلاتي استان و همچنين ايستگاه بازرسي شهيد زارعي و كنترل خودروهاي عبوري موفق به كشف 6 محموله كالاي قاچاق طي 48 ساعت گذشته شدند.

وي افزود: ماموران اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارزپليس آگاهي همدان حين كنترل خودروهاي عبوري طي 48 ساعت گذشته 6 دستگاه خودرو که از محورهاي مواصلاتي همدان عبور مي کردند را توقيف و اقدام به بررسي بار آنها کردند.

اين مقام انتظامي اظهار داشت: طي اين شش عمليات 5 دستگاه کاميون و يک دستگاه سواري پژو روا که از استان هاي همجوار به مقصد همدان و يا استان هاي مرکزي در حرکت بودند، متوقف شدند.

سرهنگ زارعي بيان داشت: در بازرسي هاي فني صورت گرفته از خودروهاي مذکور يک هزار و 560 ثوب البسه، 8 حلقه لاستيک، 510 عدد ماهيتابه و 170 راس احشام قاچاق کشف شد.

رييس پليس آگاهي استان همدان با اشاره به اين که طي اين عمليات ها 7 نفر قاچاقچي دستگير شد، خاطرنشان ساخت: ارزش کالاهاي کشف شده بيش از يک ميليارد و 200 ميليون ريال برآورد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار