مدیرکل میراث فرهنگی همدان از اجرای نوروزخوانی و شاهنامه‌خوانی در اماکن دیدنی همدان در نوروز 94 خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶ 15 March 2015

اجرای نوروزخوانی و شاهنامه‌خوانی در اماکن دیدنی همدان

مدیرکل میراث فرهنگی همدان از اجرای نوروزخوانی و شاهنامه‌خوانی در اماکن دیدنی همدان در نوروز 94 خبر داد.

به گزارش فارس ؛ ریحان سروش‌مقدم با بیان اینکه همه دستگاه‌ها آماده استقبال از مهمانان نوروزی هستند، اظهار کرد: کشیک‌های نوروزی ادارات آماده‌ شده و ما برای استقبال خوب از مسافران آماده هستیم.

وی افزود: با توجه به تقارن ایام فاطمیه با نوروز 94 برنامه‌های متنوع فرهنگی را در ایام فاطمیه و همچنین در اماکن گردشگری تدارک دیده‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان خاطرنشان کرد: امسال تعداد بازارچه‌های صنایع دستی را افزایش دادیم تا ضمن معرفی صنایع‌دستی و سوغات همدان برنامه‌های فرهنگی را نیز داشته باشیم.

وی بیان داشت: برنامه‌هایی چون کوسه‌گلین، شاهنامه‌خوانی، نوروزخوانی و نقالی در اماکن تفریحی برگزار می‌شود.

سروش‌مقدم با بیان اینکه برنامه‌های مذهبی نیز در اماکن مذهبی اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی برای کل استان برنامه دارد اما با همکاری تشکل‌ها در روستاهای گردشگری نیز برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه باید کیفیت برنامه‌ها در روستاگردی لحاظ شود، افزود: برخی گردشگران نیز از روستاها بازدید می‌کنند که باید کیفیت برنامه‌های این اماکن نیز مناسب و مطلوب باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی همدان با تأکید بر اینکه شهرستان‌ها ظرفیت زیادی برای بازدید دارند، خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنیم مسافران از اماکن شهرهای دیگر استان نیز بازدید کنند، زیرا برنامه‌های خوبی در نقاط دیدنی شهرستان‌ها تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه در همه شهرها کمپ اقامتی داریم، اظهار کرد: شهرداری‌ها چندان توجهی به کمپ‌ها ندارند که با پیگیری به دنبال حل مشکل کمپ‌ها برای استفاده مسافران هستیم.

 

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار