دو خبرنامه تابناک گیلان (42+) ؛
تابناک گیلان در نظر دارد که روزانه دو خبری که شاید به نوعی مهمترین اتفاق روز و هم جالب ترین خبری که از نگاه تماشاگران تابناک باشد را منتشر کند که چهل و یکمین بسته دو خبرنامه تابناک گیلان را با هم مرور می کنیم.
کد خبر: ۱۳۶۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶ 28 November 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک گیلان در نظر دارد که روزانه دو خبری که شاید به نوعی مهمترین اتفاق روز و هم جالب ترین خبری که از نگاه تماشاگران تابناک باشد را منتشر کند که چهل و دومین بسته دو خبرنامه تابناک گیلان را با هم مرور می کنیم.



مجید مجیدی و پروفسور سمیعی در پیاده راه فرهنگی رشت


تابناک گیلان: چهار راه منتهی به میدان شهرداری در انتظار ساخت پیاده راه فرهنگی است و خبری از ازدحام و شلوغی ترافیک نیست بگونه ای که گویی اتومبیلی در شهر یافت نمی شود و بر همین اساس یکی از خلوت ترین زمان تاریخ معاصر را می شود، تجربه کرد.

ساختمان شهرداری رشت قدمتی بیش از 90 سال دارد و توسط معماران اهل رشت در سال 1302 بنا نهاده شده است و اینک در قالب یک طرح که می شد چون همیشه انجام نشود! مفاخر علم و فرهنگ و ایثار سرزمین شالی و باران چون گالری میدانی عابران را برای لحظه ای به سکوت و اندیشه وا می دارد.

دانش آموز دبیرستانی متعجب از دوستانش می پرسد مجید مجیدی واقعا گیلانیست؟ و پیرمردی گویی با خود سخن می گوید اما کمی بلند، خدایش بیامرزد موسیو آرسن (آرسن میناسیان - بانی نخستین داروخانه شبانه روزی و خیر مطرح گیلانی) و ...

شهدا همچنان استوار نظاره گرند، میرزاکوچک خان جنگلی ، سرداران شهید خوش سیرت، قلی پور، محمد بیگلو ، مهندس انصاری و ...

روحانیان گران شأنی که ساده زیستی و اخلاص پیامشان بوده و هست همچون آیت الله بهجت فومنی، آیت الله رودباری، آیت الله احسان بخش و ...

پروفسور مجید سمیعی ، پروفسور فضل الله رضا ، پروفسور فرحناک اسدی، پروفسور حسن اکبرزاده و ... اسطوره علمی دانش آموزانی می شوند که هر روز در مسیر علم آموزی از پیاده راه فرهنگی می گذرند. دکتر محمد معین ، اکبر رادی ، سیروس شمیسا ، ابراهیم پورداود، امیرهوشنگ ابتهاج ، شمس لنگرودی ، جعفر خمامی زاده، کامبوزیا پرتو، مجید مجیدی، کیومرث صابری ، شیون فومنی ، فریدون نوزاد، کیومرث ملک مطیعی، فریدون پوررضا ، ناصر مسعودی ، احمد عاشورپور و ... قلل شامخ فرهنگ این سرزمین هستند که تصاویرشان، عابران را ناخواسته به فخر و غروری نیک فرا می خواند.

محمود نامجوی، سیروس قایقران، غفور جهانی و ... اسطوره های ورزش این سرزمین هستند که در این پیاده راه تصویر شدند. یکی از رهگذران، آفرین گوی این اقدام شهرداری رشت است و می گوید: می شد چنین نشود اما همین هاست که موجب توسعه جامعه می شود و کاش چنین طرح هایی پایدار باشد.

گالری میدانی تنها به مفاخر استان خلاصه نشده بلکه در زمینه معرفی جاذبه های گردشگری نیز فعال است و از همه چشم گیر تر، پیام های فرهنگی است که گاه به گاه دیده می شود؛ هر دستگاه اتوبوس از تردد 20 خودرو خیابانی می کاهد، فرهنگ عمومی جامعه نیازمند رفتار فردی هرکدام از ماست، شهر دوستدار شهروندان و ...

تابلوی دیجیتال طرح توسعه هسته مرکزی رشت نشان می دهد 99روز مانده به پایان عملیات عمرانی و تنها در همین روزها ، مفاخر گیلان میزبان مخاطبان علاقمند به قلل شامخ علم، فرهنگ و ایثار هستند./ مرضیه ضامن / ایرنا








وعده ای که عملی نشد

تابناک گیلان:
با گذشت 41 روز از باران سیل آسا شرق گیلان و رانش زمین مسجد جامع روستای فشکل پشته در 26 مهر سال جاری و دغدغه و نگرانی مردم از خطرات این رانش، بازسازی این مسجد در هاله‌ایی از ابهام است.

اهالی این روستا که بارها به مسئولان شهرستان رودسر مراجعه کرده‌ و نگرانی خود را از خطرات احتمالی رانش دویاره زمین مسجد اعلام کرده‌اند از عدم توجه مسئولان مربوطه به خطرات جان و مالی شکایت دارند.

زمین این مسجد به طول 50 متر بر اثر بارش شدید باران نیم متر رانش کرده است که با کوچکترین بارانی امکان رانش دوباره زمین، تخریب قبرستان و سقوط دکل صدا و سیما و خطر جانی برای 60 نفر جمعیت پائین دست مسجد وجود دارد.


مسئولان شهرستان بارها قول مساعد در بازسازی و دیواره سازی محوطه مسجد داده‌اند اما گویا بروکراسی اداری مانع انجام وظیفه مسئولان مربوطه شده است. مگر نه اینکه وظیفه هر مسئولی خدمت بی‌منت به مردم است تا بتوانند بار امانتی که بر دوش گرفته‌اند را به خوبی و به سلامت به مقصد و مقصود رسانند. جان آدمی به قدری ارزشمند است که هر مسئولی باید فارغ از کاغذ بازی اداری، جهادگونه در راستای حفظ  جان انسان‌ها تلاش کند.

بخشدار  کلاچای 24 آذر در گفتگو با خبرنگار شبستان خبر از آغاز عملیات بازسازی مسجد در هفته پایانی آبان داده بود اما این وعده عملی نشد و مردم همچنان نگران، دست به دعا هستند تا خوشی هوا ادامه داشته و بارانی در کار نباشد تا شاید مسئولان کمر همت بسته و فکری به حال جان و مال مردم کنند.

کوچکی بخشدار کلاچای امروز در گفتگوی تلفنی با خبرنگار شبستان گفت: کار بازسازی و دیواره سازی مسجد فشکل پشته رودسر باید طبق قانون و دریافت مجوهای لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه پیمانکار این طرح انتخاب شده و آماده انجام کار است اذعان کرد: انجام عملیات اجرایی نیازمند دریافت چندین استعلام از ادراه گاز، آب و برق است که در حال پیگیری است.


کوچکی با بان اینکه دو تیر برق در مسیر رانش قرار دارد که باید جابجا شود افزود: قرار بر این بود تا دهیاری این کار را امروز به انجام رساند و از آنجا که مسیر لوله گاز نیز در قسمت رانش شده وجود دارد باید تدابیر امنیتی و استعلام اداره گاز نیز انجام شود.

 با همه این تفاسیر بازسازی این مسجد که اولویت روستاست در بروکراسی اداری گیر کرده و نیازمند همت جهادی مسئولان است.

اکبری، رئیس بنیاد مسکن شهرستان رودسر نیز در گفتگوی تلفنی با خبرنگار شبستان با بیان اینکه فعلا هیچ برنامه‌ایی برای بازسازی مسجد فشکل پشته رودسر نداریم اذعان کرد: هیچ اعتباری از سوی استان برای این امر اختصاص داده نشده و هیچ مسئولیتی نیز به ما واگذار نشده است.

وی تصریح کرد: تا کنون هر اقدامی انجام دادیم در جهت همکاری بوده است. 

اکبری تاکید کرد: اگر وظیفه‌ایی به ما از سوی استان ابلاغ شده و اعتباری اختصاص داده شود در این خصوص عمل می‌کنیم.

این در حالی است که اهالی روستای فشکل پشته امید به همت رئیس بنیاد مسکن شهرستان رودسر دارند.


عبدالعلی  لطفی نژاد، مسئول کانون مسجد جامع روستای فشکل پشته واجارگاه رودسر به خبرنگار شبستان گفت: بیش از  40 روز از رانش زمین مسجد روستا می‌گذرد اما هنوز هیچ اقدامی جهت دیواره سازی و  جلوگیری از رانش بیشتر زمین انجام نشده است.

وی با بیان اینکه وضعیت مسجد جامع فشکل پشته رودسر بحرانی است اذعان کرد: باید این مسئله در اولویت مسئولان شهرستان قرار گیرد زیرا در صورت رانش بیشتر خسارت‌های جانی خواهد داشت.

لطفی نژاد با بیان اینکه دستور برای  بازسازی و دیواره سازی تپه مسجد در بروکراسی اداری مانده است اذعان کرد: رئیس بنیاد مسکن رودسر قول مساعد در انجام این کار داده است اما منتظر مجوز رسمی استان برای این عملیات است تا پیمانکار بتواند کار خود را آغاز کند.

وی با بیان اینکه نشست زمین بیشتر شده و زمستان در پیش است و باید زودتر به این وضعیت بحرانی پایان داد افزود: حل این مسئله نیازمند همدلی و همراهی و همت جهادگونه مسئولان است.

ابنجا پای جان اهالی روستای فشکل پشته درمیان است انسانی که اشرف مخلوقات است و خداوند متعال بارها بر حفظ کرامت انسان تاکید کرده و وظیفه مسئولان نیز خدمت در جهت رفع مشکلات انسان‌هاست. با وجود تمام کاغذ بازی‌های اداری، دریافت مجوز و استعلام بهتر است مسئولان شهرستان هرچه زودتر چاره‌ایی برای این مسئله بیابند تا قبل از اینکه به بحران تبدیل شود از آن پیشگیری کنند./ شبستان


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
عاقبت داشتن یک شهردار جوان و دلسوز و از همه مهمتر بومی کلانشهر رشت که پس از 100 و اندی سال از سپری شدن عمر شهرداری رشت اجازه دادند بوقوع بپیوندد.دوستت داریم مهندس ثابت قدم.
رسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
برای هر ساختنی باید خراب کرد

جایگاه گیلان و گیلانی باید خیلی بالاتر از این ها باشه
باید رشت عروس شهرهای شمالی کشور باشه
تاکی مسئولین شهر و استان می خواهند فقط پشت میز بشینند
کمی تحرک و تغییر هم خوبه
خدا قوت شهردار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار