نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: ما تلاش می‌کنیم تعدادی از سرمایه‌گذاران استان که با ناراحتی و دلخوری در سال‌های گذشته اردبیل را ترک کردند دوباره ترغیب و تشویق به حضور در اردبیل برای سرمایه‌گذاری کنیم.
کد خبر: ۱۳۵۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳ 27 November 2015

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، منصور حقیقت‌پور عصر امروز در دیدار مردمی خود در اردبیل اظهار کرد: یکی از این سرمایه‌گذاران که قرار بود در سرعین بزرگ‌ترین مرکز و بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی را دایر کند به دلایل مختلف از این استان قهر کرده و رفته بود که ما دوباره با ایجاد ارتباط و پیگیری‌های مستمر سعی کردیم تا زمینه حضور پروفسور خدادوست را به عنوان سرمایه‌گذار موفق در مناطق مختلف کشور برای حضور در استان اردبیل ترغیب و تشویق کنیم.

وی گفت: در کنار اجرای این پروژه در سرعین قرار است کمپ تیم‌های ملی با سرمایه‌گذاری 3 هزار میلیارد تومانی اجرایی و عملیاتی شود که زمین آن تحویل داده شده ولی سرمایه‌گذار آن به دلایل مختلف راضی به اجرای پروژه نبود که ما تلاش کردیم تا وی را نیز راضی به اجرای این پروژه بزرگ و تاثیرگذار بکنیم تا زمینه حرکتی موثر در اجرای پروژه‌های کلان اقتصادی با رویکرد کارآفرینی و اشتغال فراهم آید.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به هیچ‌وجه این حرکت‌ها و اقدامات ما رفتار پوپولیستی محسوب نمی‌شود بلکه در تداوم برنامه‌های حمایتی ما از سرمایه‌گذاران و همچنین ایجاد فرصت‌های اشتغال برای بیکاران منطقه بود که بعد از فراز و نشیب‌های مختلف بالاخره به نتیجه رسیده و زمینه جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید فراهم آمده است.

حقیقت‌پور در مورد مجوزهای جدید گرفته شده برای توسعه صنایع دانش بنیان و همچنین هسته‌ای در استان گفت: ما قرار است با همکاری مسئولان کشوری دومین پایگاه توسعه صنعت پرتودهی گاما را در اردبیل با هدف حمایت از توسعه بخش کشاورزی را‌ه‌اندازی کرده و در آینده با اخذ مجوزهایی راکتور تحقیقاتی را در اردبیل راه‌اندازی کنیم.

وی از اخذ مجوز برای راه‌اندازی دو کارخانه داروسازی در اردبیل با روش‌‌های گیاهی و شیمیایی خبر داد و افزود: در کنار مجوز راه‌اندازی این کارخانه داروسازی ما مقدمات راه‌اندازی کارخانه بازیافت زباله را در اردبیل با هدف تولید کمپوست و همچنین برق از محل پسماندها فراهم کرده و زمینه اجرایی شدن این پروژه‌ها را به وجود آوریم.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از راه‌اندازی شهرک تخصصی تولید و بسته‌بندی عسل در هیر و همچنین محصولات حلال در سرعین خبر داد و یادآور شد: قرار است دو واحد لبنی به همراه نمایندگی پگاه در اردبیل راه‌اندازی شود که اگر مسئولان بستر و زمینه سرمایه‌گذاری را در نیر و نمین فراهم کند به سرعت سرمایه‌گذار آمادگی دارد تا واحد تولیدی خود را راه‌اندازی کند.

حقیقت‌‌پور در مورد پیگیری مقدمات احداث واحد پیشرفته فرآوری میوه و سبزیجات نیز در اردبیل گفت: این پروژه که زمینه اشتغال بیش از 90 نفر را فراهم می‌آورد شامل یک واحد تولیدی عظیم با فازهای مختلف است که به فرآوری محصولات تولیدی استان کمک خواهد کرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سال‌های اخیر شاهد راه‌اندازی تسنیم نوش در نیر و همچنین خط تولید مینی‌بوس آرتا در کارخانه خودروسازی سبلان بودیم که این واحدهای تولیدی هم اکنون فعالیت داشته و زمینه اشتغال بیکاران منطقه را فراهم کردند.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حقیقت‌پور در پایان سخنان خود با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا سرمایه‌گذاران ناراضی که از این استان مهاجرت کرده و به دیگر مناطق رفته‌اند زمینه حضور مجددشان را فراهم کنیم، اظهار کرد: ما با رایزنی‌هایی که با این سرمایه‌گذاران انجام دادیم تلاش می‌کنیم تا به شکل اساسی و زیربنایی برخی از مشکلات و نارسایی‌های آنها را برطرف کرده و زمینه حضور موثر و مفید آنها را در منطقه با رویکردهای توسعه‌ای فراهم کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار