سرپرست مدیریت ژئوپارک قشم گفت: موزه ژئوپارک این جزیره با بیش از سه هزار نمونه جانوری، ساماندهی می شود.
کد خبر: ۱۳۵۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱ 26 November 2015
 به گزارش تابناک هرمزگان، حمیدرضا محسن پور افزود: در این موزه علاوه بر نمونه های جانوری، بخش های متفاوت مردم شناسی از جمله مجسمه انسان های دوران پارینه سنگی، پوشش ظاهری و صنایع دستی غنی قشم نیز در معرض دید علاقمندان قرار دارد.

وی اضافه کرد: علام کرد: مرحله نخست طرح ساماندهی این موزه از بهسازی ورودی این منطقه آغاز شده است و پس از اتمام این مرحله بخش های دیگر طرح اجرا می شود.

به گفته محسن پور بیش از 95 درصد گونه های موجود در موزه ژئوپارک قشم به حیات وحش جزیره مربوط است و گونه های شاخصی از جمله کوچکترین پستاندار دنیا به نام حشره خوار کوتوله و بزرگترین پستاندار به نام نهنگ گوژ پشت در آن وجود دارد.

وی همچنین از حضور رئیس گروه میراث زمین شناختی و ژئوپارک سازمان زمین شناسی کشور در قشم خبر داد و افزود: علیرضا امری کاظمی به منظور بررسی دقیق مسیرهای پیشنهادی برای ژئوتریل های مرتبط با گنبد نمکی در جزیره حضور دارد.

سرپرست مدیریت ژئوپارک قشم ادامه داد: در این ماموریت مسیرهای پیرامونی و قطری گنبد نمکی و غار نمکدان قشم به عنوان طولانی ترین غار نمکی جهان پیمایش، نمونه برداری، تصویر بردای و مسیریابی شده است.

موزه ژئوپارک قشم یکی از کاملترین موزه های حیات وحش ایران از جهت تنوع زیستی است که در مساحتی افزون بر 1000 متر مربع بیش از سه هزار نمونه جانوری را در خود جای داده است.

این موزه در سال 1374 توسط سازمان منطقه آزاد قشم تاسیس و تمام نمونه های موجود در آن با همکاری استاد رضا پارسا تاکسیدرمی شد.

از ویژگی های بارز این موزه جهانی که آنرا از دیگر موزه های کشور متمایز می کند بومی بودن بیش از 95 درصد نمونه های آن است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار