استاندار تهران خواستار حمایت شهرداری تهران برای تملک و نگهداری خانه های تاریخی در پایتخت شد.
کد خبر: ۱۳۵۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲ 25 November 2015
سیدحسین هاشمی عصر چهارشنبه در حاشیه نخستین نشست انجمن میراث فرهنگی استان که در استانداری تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: شناساندن چهره واقعی تاریخی و فرهنگی استان به مردم از دیگر اهداف تشکیل این انجمن است.

وی با انتقاد از تاخیر در تشکیل این انجمن و تاکید بر ضرورت برگزاری جلسات پیوسته آن تصریح کرد: قرار شد نشست های این انجمن سالانه دوبار برگزار شود اما کمیته ها به صورت مداوم تشکیل و گزارش فعالیت های انجام شده به شورای انجمن ارائه شود.

هاشمی با اشاره به اینکه استان تهران از وجود آثار تاریخی و فرهنگی ارزشمندی برخوردار است خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید تلاش زیادی برای شناساندن چهره واقعی استان تهران شامل موزه ها، آثار تاریخی و فرهنگی به مردم انجام شده است.

وی با بیان اینکه اکنون تهران پذیرای گردشگران زیادی است افزود: برای مثال در عید سال جاری شهر تهران به عنوان یکی از شهرهای گردشگرپذیر کشور مطرح شد، در حالی که در سال های گذشته شرایط شهر تهران در عید نوروز متفاوت بود.

استاندار تهران افزود: تخفیفات ویژه در نظرگرفته شده از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای اماکن گردشگری تهران در این ایام تاثیر قابل توجهی در افزایش آمار گردشگران و بازدیدکنندگان از آثار تاریخی و مکان های فرهنگی و موزه های تهران داشته است.
 
هاشمی همچنین در ادامه خواستار حمایت شهرداری تهران برای تملک و نگهداری خانه های تاریخی در پایتخت شد.

انجمن میراث فرهنگی استان تهران، بیست و ششمین انجمن میراث فرهنگی استانی است که در کشور تشکیل شده است.

گفتنی است این نشست با حضور جمعی از فعالان و اساتید باسابقه میراث فرهنگی به همت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران برگزار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار