رییس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: اصلاح اقتصاد وابسته به نفت با جهاد علمی از وظایف دانشگاه است.
کد خبر: ۱۳۴۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶ 24 November 2015
رییس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: اصلاح اقتصاد وابسته به نفت با جهاد علمی از وظایف دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار سرویس علمی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، دكتر محمد ابراهيم اعلمي آل آقا در جمع اساتيد بسيجي در كارگاه آموزشي "تفكر بسيجي و جهاد علمي" كه در محل سالن اجتماعات شهيد دكتر عليمحمدي دانشكده علوم این دانشگاه برگزار شد، اظهاركرد: با توجه به ساختارهاي موجود در دانشگاه‌هاي كشور و نظر به اينكه دانشگاه ها از اركان مهم حل مشكلات اجتماع به حساب مي آيند، ترسيم كشوري تمدن‌ساز با ساختارهاي موجود مقداري با واقعيت فاصله دارد.

اعلمي آل آقا با اشاره به اين نكته كه بزرگان كشور انتظارات بيشتري از دانشگاه در حل مسائل كشور دارند، گفت: دانشگاه بهترين فضاي همفكري و همدلي براي حل مشكلات جامعه است و ما دانشگاهيان به عنوان مجتهدين اين مكان علمي بايد دغدغه مند عمل كنيم و ببينيم براي رسيدن به اهداف بلند نظام چه ايثار و از خودگذشتگي را انجام داده ايم.

وي همچنين خاطر نشان کرد: دانشگاه هاي كشور با دارابودن قريب 70 هزار عضو هيات علمي اگر جهاد علمي را در دستور كار خود در عمل قرار دهند، بي شك در مدتي كوتاه مشكلات جامعه رفع خواهد شد.

اعلمي آل آقا با اشاره به اين نكته كه دانشگاه ها به اندازه كافي ماموريت آموزشي خود را انجام داده اند و تا حدودي نيز به مسايل پژوهشي مانند نوشتن مقاله و انجام طرح هاي پژوهشي پرداخته شده است، گفت: تنها موردي كه از نظر مغفول مانده و نياز جامعه ما نيز پرداختن به آن است، انجام پژوهش هايي است كه به گونه اي تقاضا محور و عملياتي بتوانند مشكلات روز جامعه را مورد هدف قرار دهند.

 رییس دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: به عنوان نمونه در دانشگاه رازي در سال بيش از هزار موضوع در قالب تز و پايان نامه ها در مقاطع تحصيلات تكميلي تهيه و ارائه مي شود و حال بايد توجه جدي در اين زمينه صورت گيرد كه چه تعداد از اين موضوعات در جهت حل مشكلات جامعه بوده است.

 وی در ادامه عنوان كرد: كشور ما با تمام امكاناتي كه داراست، از لحاظ اقتصادي كشوري وابسته به نفت هستيم و اين وظيفه مراكز دانشگاهي است كه در جهت رفع اين وابستگي با جهاد علمي در بخش هاي مختلف تلاش کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار