بسته ویژه خبری تابناک قم:
سایت تحلیلی خبری تابناک قم؛ سعی دارد تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخبار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی استان، که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد را به نقل از منابع مختلف، در یک بسته خبری برای مخاطبان آماده و منتشر نماید.
کد خبر: ۱۳۴۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸ 24 November 2015
تندروها نمی توانند لاریجانی را تحمل کنند

حجت‌الاسلام علی بنایی در واکنش به تلاش گروهی از اصولگرایان تندرو برای جدا کردن علی لاریجانی از جریان اصولگرایی، گفت: آقای لاریجانی شخصیتی روشن‌فکر، متفکر و تربیت‌شده مکتب مرجعیت است که در طول سالیان مختلف پایبندی خود به ارزش‌های اصولگرایی را به اثبات رسانده و منشا خدمات بسیاری بوده است. 
به نقل از خبر آنلاین، این نماینده سابق مجلس به سمت‌های مختلف لاریجانی در نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: سوابق رییس مجلس کاملا نشان می‌دهد که ایشان در نظام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که دلیل آن هم، سلامت نفس، پیروی از رهبر و اعتقاد به بنیان‌های نظام است. 
وی با انتقاد از افراطیونی که به دنبال تخریب لاریجانی در جریان اصولگرایی هستند، اظهارکرد: افرادی که سعی دارند دایره اصولگرایی را خارج از تعریف مقام معظم رهبری بیان کنند، اشتباه می‌‌کنند. 
بنایی بر ضرورت حفظ احترام و جایگاه مسئولان نظام تاکید کرد و گفت: درست نیست که افراد برای رسیدن به امیال سیاسی خود، چهره‌هایی که برای نظام دارای اعتبار هستند را تخریب کنند؛ باید از اين شخصیت‌ها حفاظت کرد. اما به نظر مي رسد که تندروها نمي توانند چهره هاي وزيني همچون آقاي لاريجاني را تحمل کنند. 


خروج قانونی آشتیانی از گردونه رقابت انتخابات مجلس

حجت الاسلام محمد رضا آشتیانی عراقی نماینده مردم قم با 75 سال سن، به دلیل کهولت سن و منع قانونی در این زمینه، نمی تواند کاندیدای انتخابات مجلس دهم شود. 
به نقل از ایمان، بر اساس قانون انتخابات، حداکثر سن کاندیداتوری برای انتخابات مجلس 75 سال است و نمایندگان مجلس نهم، 22 مهر ماه امسال در جریان بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات با حذف حداکثر ۷۵ سال سن برای نامزدی در انتخابات مجلس مخالفت کردند.
البته آشتیانی قرار است در انتخابات مجلس خبرگان شرکت کند و در فهرست مورد حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم قرار گیرد.


هشدار پلیس برای دریافت روادید عراق 

رئیس پلیس امنیت عمومی استان قم نسبت به سودجویی افراد فرصت‌طلب در اخذ ویزای اربعین هشدار داد.
به نقل از فارس، جواد قنبری با اشاره به افزایش رغبت عمومی برای سفر به کربلا در ایام محرم نسبت به سودجویی افراد فرصت‌طلب در اخذ ویزا هشدار داد و گفت: گذرنامه فقط از طریق مراکز پلیس + 10 صادر و اخذ ویزای سفر اربعین هم از طریق دفاتر خدمات مسافربری امکان‌پذیر است.
وی با بیان اینکه برخی از افراد سودجو کنار آژانس‌ها ایستاده و با مردم ارتباط‌گیری می‌کنند افزود: این افراد ادعا می‌کنند که در کوتاه‌ترین زمان می‌توانند ویزا را اخذ کنند در حالی که بسیاری از مشکلات پس از همین اطمینان‌ها به وجود می‌آید.
رئیس پلیس امنیت عمومی استان قم با اظهار اینکه سرعت در اخذ ویزا  اهمیت چندانی ندارد بیان کرد: در اخذ ویزا آنچه مهم است اصل بودن ویزاست. در بسیاری از موارد دیده شده که این افراد سودجو ویزای جعلی تحویل می‌دهند و فردی که این ویزا را اخذ کرده هنگام خروج از مرز دچار مشکل شده و نمی‌تواند از مرز خارج شوند.


احیای دروس حوزه در پنجشنبه‌ها

مدیر حوزه علمیه استان قم در تشریح سه اقدام مهم این حوزه، از احیای دروس حوزه علمیه قم در روزهای پنجشنبه خبر داد.
به نقل از مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ‌فال اظهار داشت: قبل از سال تحصیلی جاری، شورای عالی حوزه‌‌های علمیه ابلاغیه‌ای داشته که یک سری از دروسی که طلاب بر اساس تراکم دروس در طول هفته نمی‌توانند تحصیل کنند، احیا شود.
وی راه اندازی درس حدیث‌خوانی را یکی دیگر از ابلاغیه های شورای عالی حوزه‌های علمیه ذکر کرد و افزود: مراجع تقلید هم در ارتباط با تقویت و ارتقای دروس کلامی سفارش‌هایی داشتند.
رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان اینکه برای این سه موضوع مورد درخواست شورای عالی و مراجع تقلید در سال تحصیلی برنامه ریزی شده، افزود: در این راستا تعدادی از اساتید متخصص حدیث شناسی و مدرس‌ها را شناسایی و هماهنگ کردیم و بر اساس موافقت مدیر حوزه‌های علمیه کشور، برای تشویق طلابی که در کلاس‌های حدیث شرکت می‌کنند مزایایی در نظر گرفته شد و کار حدیث خوانی و تشکیل این کلاس‌ها در روزهای پنجشنبه عملیاتی شد.
حجت‌الاسلام فرخ فال تاکید کرد: با این کار هم مصوبه شورای عالی حوزه‌های علمیه مبنی بر احیای دروس در روزهای پنجشنبه مورد توجه قرار گرفت و هم طرح حدیث‌خوانی عملیاتی شد.


هشدار معاون حوزه‌های علمیه به لاریجانی

معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه طی نامه‌ای سرگشاده، به برخی سخنان رئیس مجلس شورای اسلامی در این مجلس که در روز 28 آبان و در مراسم بزرگداشت روز ملی صادرات بیان شده بود، واکنش نشان داد.
به نقل از نسیم، در نامه حجت‌الاسلام محمود مقدمی آمده است: آقای لاریجانی امام و رهبر امروز ما، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هم فرموده‌اند: «مذاکره آمریکا با ایران یعنی نفوذ»، نفوذ آمریکا قطعا برای سازندگی، تعامل و همکاری نیست. او خود را «کدخدا» می‌داند و ما را رعیت نافرمانی که منافعش را تحدید کرده در چنین مواردی حتی اگر کدخدا احساس کند حریف این رعیت نافرمان نمی‌شود او را در کدخدایی و منافع خود شریک نمی‌کند استکبار سعی خواهد کرد با فریب و نفوذ رقیب را خام کرده و از درون لطمه بزند و بهترین یاوران او در این حیله، کسانی هستند که ساده‌لوحانه تغیر تاکتیک او را تغییر ماهیت تصور کنند.آقای لاریجانی شیطان بزرگ هرگز عوض نشده و نمی‌شود؛ اگر خدای نخواسته شما آن احساس دشمنی سابق با آمریکا را ندارید احتمال بدهید که شاید شما عوض شده‌ باشید. همچنان که برخی دیگر از پیشکسوتان انقلاب عوض شدند ولی بدانید این مردم عوض نشده‌اند و همواره دستور امیرالمومنین در مورد شناخت دوستان و دشمنانشان (نهج‌البلاغه، ص528) را مد نظر دارند و اگر احساس کنند کسی با آمریکا و استکبار روی خوش دارد و به نوعی جاده صاف کن نفوذ و حضور او می‌شود حساس می‌شوند و «دوستِ دشمنشان» را نیز در گروه دشمنان تلقی خواهند نمود.


قاتل خاموش باز در قم قربانی گرفت

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: مسمومیت با گاز منواکسیدکربن سومین قربانی را در این استان به کام مرگ کشید.
به نقل از ایرنا، مهدی جمشیدی افزود: این حادثه شب گذشته رخ داد که بر اثر آن یک آقا30 ساله جان خود را از دست داد. در حادثه دیگری که ساعت 5:30 صبح دیروز رخ داد، سه تن بر اثر استنشاق منواکسید کربن در جاده قم گرمسار مسموم شدند.
به گفته جمشیدی، جمعه شب گذشته 29 آبان ماه نیز یک خانواده چهار نفره بر اثر استنشاق گاز منواکسیدکربن در این استان دچار مسمومیت شدند.
از ابتدای آغاز فصل سرما تاکنون، استنشاق گاز منواکسیدکربن باعث فوت سه تن و مسمومیت 17 تن در استان قم شده است. 


98 میلیون دلار صادرات استان قم

به گفته رئیس اتاق بازرگانی استان قم، صادرات استان قم در 7 ماه نخست امسال در حالی 15 درصد رشد داشته است که میانگین صادرات کشور با 25 درصد افت روبه رو بوده است.
به نقل از همشهری، خاکی افزود: در این مدت استان قم توانسته 98 میلیون دلار صادرات داشته باشد. بیشترین صادرات استان قم به کشورهای عراق، افغانستان، امارات و ترکیه صورت گرفته است. 
به گفته احمد هاشم‌زاده مدیرکل گمرک استان قم، 87 هزار و 715 تن انواع کالا به ارزش 88 میلیون 406 هزار دلار از قم به کشورهای مختلف هدف صادراتی ارسال شده است.


همکاری مشروط برای ساماندهی وانت بارها

سخنگوی شورای شهر گفت: معضل وانت بارها یکی از دغدغه های مهم شورای شهر در دوره های سوم و چهارم است که مزاحمت هایی در سطح شهر برای شهروندان ایجاد کرده، این در حالی است که در قانون شهرداری ها برای ساماندهی وانت بارها، بندی دیده نشده است و شهرداری ها تنها می توانند رفع سد معبر کنند. 
به نقل از ایرنا، عواطف رستمی افزود: برای حل مشکل قرار شد منطقه های مختلفی در نقاط شهر تدارک دیده شود و اکنون به همت شهرداری قم دو منطقه ایجاد شده است اما دادستانی و سایر دستگاه هایی که قصد همکاری دارند عنوان کردند که به محض رسیدن منطقه های استقرار وانت بارها به شش عدد با شهرداری قم برای ساماندهی وانت بارها همراه خواهند شد.
وی تصریح کرد: شهرداری نمی تواند در برخورد با وانت بارها از قوه قهریه استفاده کند گرچه ساماندهی آن ها کار دشواری نیست و در حقیقت باید شاهد یک مدیریت واحد باشیم تا همه نهادها دست به دست هم دهند تا این مساله حل شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار