هرکه دارد هوس کرببلا بسم الله...
کلیه کسانی که دوست دارند در راهپیمایی اربعین حسینی و خادمی در موکب حضرت معصومه(س) در مسیر زائران اربعین شرکت کنند اما به هردلیلی چنین امکانی برایشان فراهم نشده، فرصت را از دست رفته نبینند.
کد خبر: ۱۳۳۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲ 22 November 2015
به گزارش تابناک قم، باز هم اربعین حسینی در حال فرارسیدن است و عاشقان امام سوم شیعیان جهان از سراسر کشور خود را به عراق می رسانند تا در پیاده روی بزرگ اربعین حسینی شرکت کنند و علاقه خود به اهل بیت(ع) را به رخ جهانیان بکشانند.

برای برگزاری با شکوه همایش جهانی اربعین حسینی، اقدامات گسترده ای از سوی دولت های ایران وعراق صورت می گیرد اما یکی از مهم ترین اقداماتی که در مسیر پیاده روی اربعین به چشم می خورد، برپایی موکب در این مسیر است.

موکب ها محل‌هايي هستند كه از زائرين پذيرايي مي‌كنند واین مکان را عراقي‌ها در اختيار زائرين قرار مي‌دهند و بعضي موکب ها در حد ارائه بسته دستمال كاغذي و بعضي‌ها سفره‌هايي در حد رئيس قبيله پهن مي‌كنند.

موکب ها به نوعی همان ايستگاه های صلواتي هستند که در طول شبانه روز میلیون ها بشقاب و ظرف یک بار مصرف میان زائران توزیع می کنند که شمارش دقیق آن کار ساده ای نیست و شاید اساسا ممکن نباشد اما تفاوتشان با ایستگاه های صلواتی ما در این است که محلي براي استراحت هم هستند.

در برخی از موکب ها، لباس های زائران را هم شست وشو می دهند و در بعضي موكب‌ها ماساژ پا و بدن به زائران مي‌دهند و بعضي‌ها هم كفش و یا حتی كالسكه بچه تعمير مي‌كنند.

یکی از موکب هایی که سال گذشته در مسیر راهپیمایان اربعین حسینی به چشم خورد، «موکب حضرت معصومه(س)» بود که گروهی از خادمان حضرت معصومه(س) از شهر مقدس قم آن را بپا داشتند.
 
پذیرایی موکب حضرت معصومه(س) از 107هزارنفر در سال قبل

حجت الاسلام علی نظری منفرد رئیس هیئت امنای موکب حضرت معصومه (س) با بیان اینکه امسال با بهره گیری از نظرات علما و مراجع در جهت بهبود خدمات به زائران اربعین حسینی، با تلاش بیشتری خدمات این موکب گسترش خواهد یافت می گوید: این موکب سال گذشته با اقبال مردم در ایام اربعین پذیرایی از حدود 107 هزار نفر و اسکان 2 هزار نفر را در کربلا انجام دادند و این خدمات رسانی تا 23 ماه صفر ادامه داشت.

وی با بیان اینکه مواکب عراقی‌ها و کربلایی‌ها تا روز 21 صفر خدمات رسانی به زائران را انجام می‌دادند، می افزاید: تلاش ما این است که امسال نیز این زمان را بیشتر تمدید کنیم تا خدماتی را با وجود سیل عظیم زائران داشته باشیم.

حجت الاسلام نظری منفرد اضافه می کند: با توجه به اینکه موکب مزین به نام کریمه اهل بیت (ع) است امیدواریم این خدمات در خور این نام باشد.

رئیس هیئت امنای موکب حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه در کنار خدمات زائران، مسائل فرهنگی را نیز در دستور کار دارد، عنوان می کند: در همین راستا از وعاظ و خطبا برای این ایام دعوت می‌شود و هیئت عزاداری از موکب به حرم سیدالشهدا اعزام خواهد شد.
 
اداره موکب حضرت معصومه(س) با هزینه مردم

محمود پارچه‌باف مدیر موکب حضرت معصومه (س) در این خصوص تصریح کرد: فعالیت‌های این موکب از یک هفته پیش در کربلا آغاز شده و امسال کار را نظام‌مند کرده و با هدف گذاری و برنامه منظمی که داشتیم برنامه را در چارت و با پشتیبانی‌های مختلف آماده اجرا کردیم.

وی با بیان اینکه مسئولانی را برای بخش‌های مختلف انتخاب کرده‌ایم و خواسته‌ایم هر گروهی مسئولیت خود را انجام دهد گفت: جلساتی را با استاندار و مدیران ادارات استان داشته‌ایم. کار موکب به صورت مردمی و با هزینه مردم اداره می‌شود اما هماهنگی‌های لازم را با ادارات انجام داده‌ایم.

مدیر موکب حضرت معصومه (س) با بیان اینکه سال گذشته مبلغ 400 میلیون تومان هزینه شد که مردم آن را پرداخت کردند عنوان کرد: مراجع تقلید نیز مشارکت مالی در این مراسم داشتند، تایید مراجع برای ما اهمیت داشته است. تشکیلات موکب نیازمند مجتهد مسلم بوده است و امیدواریم در این راه پول مردم با دقت مصرف شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به تاکیدات رهبری تصمیم داریم کار به صورت بهتری انجام شود بیان کرد: قمی‌ها همواره در کارهای خیر و خدمت به مکتب اهل بیت (ع) پیشگام بوده‌اند، کار فرهنگی هدف ما است و باید فرهنگ حسینی را به جهان بشناسانیم.

پارچه‌باف با اشاره به اینکه گعده‌های معرفتی را هم‌زمان با برپایی موکب حضرت معصومه (س) تشکیل داده‌ایم خاطر نشان کرد: طلبه‌ها در این طرح با حضور فیزیکی در چادر‌ها گروه‌های معرفتی را تشکیل می‌دهند.

مدیر موکب حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه امسال موکب حضرت معصومه (س) را در کربلا به ثبت رسانده‌ایم و در غروب اربعین هیئت عزاداری از محل موکب به سمت حرم ائمه حرکت می‌کند گفت: از مداحان معروف در این مراسم استفاده می‌کنیم و آیت الله صدیقی از سخنرانان این مراسم هستند.

وی با اشاره به اینکه فرصت خوبی برای مردم پیش آمده است عنوان کرد: اگر بتوانیم در هر فرصتی اطلاع رسانی خوبی داشته باشیم کمک‌های بیشتری به این اقدام خداپسندانه می‌شود.
 
استقرار تیم درمانی هلال احمر در موکب

محمد گل‌فشان از اعزام تیم درمانی جمعیت هلال احمر استان قم برای امدادرسانی به زائرین حسینی در کربلای معلی خبر داد و اظهار کرد: بنابر درخواست موکب حضرت فاطمه معصومه(س) و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، 18 نفر پزشک، پرستار و امدادگر برای امدادرسانی و درمان زائرین اربعین حسینی به کربلای معلی اعزام شدند.

وی ادامه داد: این تیم درمانی از ابتدای آذرماه لغایت دوم دی‌ ماه در موکب حضرت معصومه(س) در شهر کربلا استقرار خواهد داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به اینکه پزشکان و پرستاران اعزامی از داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم هستند، خاطرنشان کرد: پشتیبانی تجهیزات و داروی این اکیپ نیز با هماهنگی هیئت پزشکی جمعیت هلال احمر انجام می‌شود.
 
پیوستن به خادمان موکب حضرت معصومه(س)

کلیه کسانی که دوست دارند در راهپیمایی اربعین حسینی و خادمی در موکب حضرت معصومه(س) در مسیر زائران اربعین شرکت کنند اما به هردلیلی چنین امکانی برایشان فراهم نشده، فرصت را از دست رفته نبینند.

ستاد بازسازي عتبات عاليات واقع در خيابان مصلي جنوبي بين كوچه 18 و 20  تا دوم آذرماه جاري به صورت 24 ساعته آماده دريافت كمك ها و نذورات غير نقدي علاقه مندان به مشاركت در برپايي موكب حضرت معصومه(س) بوده و همچنين شماره حساب 0194009400004  نزد بانك ملي ايران براي واريز كمك هاي نقدي خيرين ارجمند معرفي مي گردد.

هرکه دارد هوس کرببلا بسم الله...
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
السلام علیک یا اباعبدالله الحسین...التماس دعا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
هرکه دارد هوس کرببلا بسم الله...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
درود بر تابناک که به یاد همه جاماندگان است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار