نخستین تراکتور سنگین کشور با حضور وزیر جهادکشاورزی و نمایندگان استان ادر مجلس شورای اسلامی و استاندار آذربایجان شرقی در شرکت تراکتورسازی تبریز رونمایی شده و خط تولید آن آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۱۳۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۴ 12 March 2015

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز، مدیر عامل گروه تراکتورسازی ایران در آیین رونمایی از این محصول با اشاره به اینکه تاکنون نیاز پنج درصدی بازار کشور به تراکتور سنگین از طریق واردات تامین می شد، گفت: طراحی این محصول جدید دو سال طول کشیده است.

ابوالفتح ابراهیمی قیمت تمام شده محصول جدید این شرکت را کمتر از دو میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این در حالی است که نمونه خارجی با قیمت بیش از چهار میلیارد ریال در بازار ایران عرضه می شود.

وی با اشاره به اینکه تراکتورسازی ایران به 500 هزار دستگاه تراکتور تولید داخل خدمات ارایه می دهد، اظهار کرد: با تولید محصولات جدید این شرکت در سال گذشته 75 میلیون یورو صرفه جویی ارزی شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه این گروه تولیدی برای 400 شرکت قطعه سازی ایجاد اشتغال کرده است، ادامه داد: تراکتورسازی ایران با تکمیل زنجیره تولید انواع تراکتور برای 200 هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است.

وی تعداد محصولات تولیدی این شرکت را 16نوع با قدرت 35 تا 150 اسب بخار اعلام و بیان کرد: موتور 285 پیکان از چرخه تولید این شرکت خارج شده است.

مدیر عامل گروه تراکتورسازی ایران با اشاره به اینکه تراکتور مدل ITM1500 با دو دیفرانسیل دارای 150 اسب بخار قدرت است، گفت: این تراکتور دارای قابلیت توربو شارژ بوده و شش سیلندر است.

وی همچنین افزود: این تراکتور دارای گیربکس سنکرون و خزشی، سامانه هیدرولیکی، فرمان هیدرو استاتیک، 12دنده جلو و پنج دنده عقب است که با رعایت استانداردهای آرگونومیک تولید شده است.

گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به عنوان بزرگترین تولید کننده ادوات کشاورزی 9 شرکت اقماری (هفت شرکت در تبریز و دو شرکت در سنندج و ارومیه) و دو خط تولید در ونزوئلا و تاجیکستان دارد و علاوه بر تراکتور،71 نوع انواع موتور در بخش های کشاورزی، صنعتی و خودرو تولید می شود.

تولید بیش از 200 هزار بلوک سیلندر خودرو 206 و 300 هزار قطعه بلوک سیلندر پراید و تامین نیاز ایران خودرو در ریخته گری این گروه نشان از ظرفیت و قابلیت های این مجموعه دارد.

نیاز کشور به 150 هزار دستگاه تراکتور سنگین تامین شد

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی نیز دراین مراسم افزود: با ابتکار متخصصان ایرانی در تراکتورسازی تبریز باردیگر شگفتی در صنعت تراکتور سازی آفریده شد و کشور از واردات این محصول تراکتور سنگین بی نیاز گردید.

وزیرجهاد کشاورزی گفت: نیاز کشور به 150 هزار دستگاه تراکتور سنگین با تولید تراکتور سنگین آی- تی - ام 1500 در تبریز برآورده شد.

وی با بیان اینکه خاک کشاورزی کشور روز به روز سفت تر می شود، گفت: تراکتور سنگین آی- تی - ام 1500 توانایی شخم عمیق را دارد و این ظرفیت به کشاورزان برای افزایش تولید کمک قابل توجهی خواهد کرد.

حجتی اظهار کرد: این محصول جدید در مقایسه با مشابه خارجی آن به مراتب بهتر و دارای مزیت بیشتری است و هزینه های تولید را در کشور کاهش می دهد.

وی با اشاره به اینکه کمباین ها و تراکتورهای کشور که با خطوط اعتباری ایجاد شده در اختیار کشاورزان قرار و پیش خرید می شود، گفت: در سال جاری 14 هزار دنباله بر توسط کشاورزان خریداری شده است.

راه اندازی خط تولید تراکتور سنگین دستاورد ملی بسیار ارزشمند است.

اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی گفت: راه اندازی خط تولید تراکتور سنگین ' آی.تی ام 1500' (ITM1500) در تبریز دستاورد ملی بسیار ارزشمند است.

ایشان در حاشیه رونمایی و راه اندازی خط تولید تراکتور سنگین در تبریزٰ اظهار کرد: این محصول جدید برای دستیابی به اهداف بخش کشاورزی و توسعه آن و بی نیازی از واردات این نوع تراکتور به بهره برداری رسید.

وی افزود: کشاورزی محور توسعه و رکن استقلال هر کشور است و برای فراهم آوردن و بسترسازی به منظور کاهش مشکلات کشاورزان برای افزایش تولید باید از هر تلاشی فروگذار نباشیم.

ساخت تراکتور های بومی افتخار بزرگی برای ایران است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور نیز در ارتباط مستقیم از طریق ویدیو کنفرانس گفت: ساخت تراکتور های بومی افتخار بزرگی برای ایران است.

محمدرضا نقدی افزود: این تراکتور سنگین ظرف حدود 16 ماه طراحی و تولید شده که به نوعی نشانه تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی گفت: گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در سه سال اخیر صادر کننده برتر کشور بوده و به 30 کشور جهان صادرات انجام می دهد.

نقدی اظهار کرد: تراکتورهای تولیدی در ایران قیمت و کیفیت مناسبی دارند که این قابلیت ها قدرت رقابت در دنیا و بازار تراکتور را فراهم کرده است.

افتتاح خط تولید تراکتور سنگین ، افتخارات بزرگی در صنعت آذربایجان شرقی

رییس کمیسیون صنایع و نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: در چند روز گذشته افتخارات بزرگی در صنعت آذربایجان شرقی و تبریز کسب شده است.

رضا رحمانی افزود: افتتاح خط تولید تراکتور سنگین درتراکتورسازی تبریز، ساخت گیربوکس ال 90، تولید موتورهای پایه دیزل سواری در دیگر شرکت ها و واحدهای صنعتی تبریز از جمله این افتخارات است.

وی گفت: تولید وانت بار آریسان در دو روز گذشته تحول دیگری در صنعت استان به شمار می آید که این دستاوردهای اخیر صنعتی، جزو تکنولوژی های هایپک محصول می شود.

رحمانی همچنین بر حمایت مجلس از بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: دولت و مجلس باید پیگیری قانون بهبود فضای کسب و کار و خروج از رکود را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی با اشاره به جایگاه صنایع تبدیلی و صنعت در پیشرفت کشور گفت: در واقع صنایع تبدیلی و معدنی دوبال اصلی صنعت در توسعه و پیشرفت هستند.

گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به عنوان بزرگترین تولید کننده ادوات کشاورزی 9 شرکت اقماری (هفت شرکت در تبریز و دو شرکت در سنندج و ارومیه) و دو خط تولید در ونزوئلا و تاجیکستان دارد.

دراین مجموعه صنعتی علاوه بر تراکتور 71 نوع انواع موتور در بخش های کشاورزی، صنعتی و خودرو تولید می شود

تولید بیش از 200 هزار بلوک سیلندر خودرو 206 و 300 هزار قطعه بلوک سیلندر پراید و تامین نیاز ایران خودرو در ریخته گری این گروه نشان از ظرفیت و قابلیت های این مجموعه دارد.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هیوا موسی زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
چرا قیمت تراکتور ای ات م 1500 معلوم نیست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار