مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم از انجام نظافت بخشی از مسیر پیاده‌روی اربعین از نجف تا کربلا خبر داد و گفت: این کار کاملا داوطلبانه و در راه امام حسین(ع) صورت می‌گیرد و دانشجویان داوطلب در قبال فعالیت خود مطالبه‌ای ندارند.
کد خبر: ۱۳۲۵۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲ 21 November 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید رسول موسوی‌نژادیان، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری امام حسین(ع) و با اشاره به اجرای طرح نظافت مسیر نجف تا کربلا گفت: با توجه به برنامه‌ریزی که طی یک ماه و نیم اخیر توسط سازمان فرهنگی هنری برای نظافت مسیر پیاده‌روی اربعین صورت گرفته بود و با مشورتی که با مدیران شهرداری‌های کلانشهرها داشتیم، با اصل این برنامه موافقت شد و قرار شد این کار با هماهنگی شهرداری کلانشهرها انجام گیرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم ادامه داد: با پیگیری که انجام گرفت در جلسه مشترک بین معاونین فرهنگی کلانشهرها با اصل طرح موافقت شد و سال آینده نظافت تمام مسیر توسط ایران انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال فقط نظافت بخشی از مسیر بر عهده ایران است، اظهار داشت: امسال مقرر شد با توانی که شهرداری قم دارد با استفاده از ظرفیت نیروهای بیرون از شهرداری که علاقه‌مند همکاری هستند این طرح انجام شود و نظافت مسیر نجف تا کربلا صورت بگیرد.

موسوی نژادیان به مسیر مشخص شده برای نظافت اشاره کرد و ابراز داشت: از عمود هزار و 70 تا عمود هزار و 170 توسط شهرداری‌ قم نظافت می‌شود و برنامه‌ریزی صورت گرفته تا با استفاده از ظرفیت دانشجویان بسیجی که در مقطع ارشد و دکتری تحصیل می‌کنند این اقدام مهم انجام شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم با اشاره به اینکه این کار کاملا داوطلبانه بوده و افراد در قبال فعالیت خود هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند، تصریح کرد: این کار کاملا داوطلبانه و در راه امام حسین(ع) صورت می‌گیرد و دانشجویان داوطلب مطالبه‌ای ندارند.

وی با بیان اینکه افراد داوطلب آموزش‌های لازم را دیده‌اند، اظهار داشت: کلاس‌های آموزشی برگزار شده و آمادگی ایجاد شده است و همچنین امکانات لازم از جمله کیسه زباله، سطل زباله، کارتن پلاست و ... تامین و این امکانات به عراق منتقل شده است.

موسوی‌نژادیان به زمان اعزام نیروها برای نظافت اشاره کرد و گفت: از سه‌شنبه سوم آذر اعزام نیروها از قم به سمت مهران صورت خواهد گرفت و شب اول دانشجویان در نجف زیارت می‌کنند و از صبح روز پنجشنبه پنجم آذر فعالیت گروه در مسیر تعیین شده آغاز می‌شود و تا روز قبل از اربعین این خدمات ادامه دارد و پس از زیارت حرم در شب اربعین، انتقال دانشجویان از اربعین انجام می گیرد و برنامه به پایان می‌رسد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم با بیان اهداف اجرای این طرح عنوان کرد: یکی از اهداف اجرای این طرح فرهنگسازی نظافت مسیر و حفظ محیط زیست عراق با توجه به همسایگی ایران است.

وی بیان کرد: هدف دیگری که دنبال می‌کنیم اقدام عملی در این حوزه و الگوسازی است تا در سال‌های آینده در یک مسیر کاملا پاک زائران طی طریق کنند و فرهنگ نظافت در این ایام و دیگر ایام سال در شهرهایی که زائرین زندگی می‌کنند، رواج پیدا کند.

موسوی نژادیان با بیان اینکه معنویت خاصی در این مسیر حاکم است، تصریح کرد: مسیر با معنویت خاصی پیموده می‌شود بنابراین هر گونه فرهنگسازی تاثیر جدی خواهد داشت و امیدواریم این اقدام گامی موثر باشد.

وی به همکاری دستگاه‌های مختلف در اجرای این طرح اشاره کرد و ضمن تشکر از همه این دستگاه‌ها یادآور شد: برای اجرای این طرح دستگاه‌های مختلف مشارکت داشتند و حمایت و هدایت شهردار قم را در این راستا نمی‌توان نادیده گرفت.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم افزود: همچنین معاون خدمات شهری شهرداری قم، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند، شهرداری منطقه چهار و... در اجرای این طرح نقش بسزایی داشته و در تهیه امکانات و برنامه ریزی همکاری خوبی داشتند.

وی با ابراز خرسندی از اینکه شهرداری قم افتخار اجرای چنین طرحی را دارد خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم از این اقدام حداکثر بهره معنوی و فرهنگسازی را ببریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار