کرمانشاه در هفته گذشته (24 تا 29) آبان ماه رویدادها و مناسبت های بسیاری را پشت سرگذاشت که از جمله آن ها می توان به درگذشت استاد رحیم معینی کرمانشاهی از هنرمندان بنام کشورمان و انتصاب یوسف شاه حسینی در مسند سرپرستی معاونت سیاسی امینتی استانداری اشاره کرد.
کد خبر: ۱۳۲۳۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶ 21 November 2015
کرمانشاه در هفته گذشته (24 تا 29) آبان ماه رویدادها و مناسبت های بسیاری را پشت سرگذاشت که از جمله آن ها می توان به درگذشت استاد رحیم معینی کرمانشاهی از هنرمندان بنام کشورمان و انتصاب یوسف شاه حسینی در مسند سرپرستی معاونت سیاسی امینتی استانداری اشاره کرد.

اولین رویداد خبری کرمانشاه در هفته گذشته نشست خبری سرهنگ پاسدار نبی احمدی فرمانده ناحیه عشایری کرمانشاه بود که وی در این نشست از برپایی یادواره شهدای عشایری در تاریخ هفتم آذر ماه و در حسینیه ثارالله سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه خبر داد.

وی مهمان و سخنران ویژه این مراسم را امیر کیومرث حیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی عنوان کرد.

** اهدای اعضای پنج بیمار کرمانشاهی به نیازمندان در آبان ماه

یکی از رویدادهای این هفته کرمانشاه اهدای اعضای خانم ثریا ریزه وندی بانوی 46 ساله کرمانشاهی بود که هشت عضو بدن وی به دنبال ایست قلبی به نیازمندان و سایر بیماران اهدا شد.

در همین راستا کبری طلیعی مسئول واحد فراهم آوری و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفت و گو با ایرنا از اهدای اعضای پنج بیمار کرمانشاهی پس از مرگ مغزی و ایست قلبی آن ها که قابل پیوند دادن بود در طول ماه آبان خبر داد.

وی اظهار کرد: بابک کاظمی 49 ساله، پرستو قریبی 31 ساله، نعمت الله حاتمی 59 ساله و آقای محمدی 21 ساله در کنار خانم ثریا ریزه وندی افرادی بودند که در یک ماه اخیر اعضای بدن آنها به نیازمندان اهدا شده است.

** برپایی نمایشگاه کتاب و افتتاح کتابخانه در نقاط مختلف استان

برپایی نمایشگاه های کتاب در شهرستان های جوانرود و قصرشیرین به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی که با 20 تا 30 درصد تخفیف ارائه می شود و همچنین افتتاح کتابخانه سیدالشهدا (ع) در شهرک حاشیه نشین نوکان از جمله رویدادهای فرهنگی اولین روز هفته بود.

** تغییرات در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

در دومین روز هفته گذشته مراسم تکریم و معارفه سه معاونت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سرسرای اجتماعات بیمارستان امام رضا (ع) برگزار شد که در آن با قدردانی از زحمات سیاوش وزیری، فرید نجفی و قباد محمدی معاونین سابق آموزشی، تحقیقات و فناوری و غذا و دارو، به ترتیب فرید نجفی، بهروز حمزه و امیدعبدی جایگزین آن ها شدند.

** سرپرستی دیگر برای معاونت سیاسی امنیتی کرمانشاه

در حالی که ماه هاست معاونت سیاسی امنیتی کرمانشاه به حالت سرپرستی اداره می شود، استاندار کرمانشاه در حکمی، سرپرستی دیگر برای این معاونت برگزید و ضمن قدردانی از زحمات امیر شاه آبادی، یوسف شاه حسینی را به عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه انتخاب کرد.

** برگزاری جلسه شورای اداری استان

روز دوشنبه هفته گذشته سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه میزبان مدیران و مقامات استان در هفتمین جلسه شورای اداری بود که در این جلسه اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه نقشه راه تحول استان را اعلام کرد از جمله اینکه از مدیران خواست تا تلاش خود را در بخش های مختلف برای توسعه استان افزایش داده و تلاششان را برای جذب حداکثری بودجه به کار ببندند.

وی همچنین ضمن تاکید بر حضور تمام وقت همه مدیران و کارکنان در محل کار و در ساعات اداری، آن ها را مکلف کرد تا حداقل دوبار در سال به واحدهای تابعه خود در شهرستان ها سرکشی و همچنین از مسافرت ها و ماموریت های غیرضروری بخصوص به سمت پایتخت خودداری کنند.

رازانی در دسترس بودن مدیران برای مراجعین و باز بودن درب اتاق مدیران (حتی بصورت فیزیکی) و نیز لزوم برخورد و رفتار احترام آمیز با مردم با توجه به گرفتاری هایی که شهروندان کرمانشاه از نظر میزان متوسط درآمد و سپرده سرانه دارند را نیز مورد تاکید قرار داد.

** وقوع زلزله در گیلانغرب

زلزله ای به بزرگی 3.6 درجه در امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت 12:58 دقیقه روز دوشنبه شهرستان گیلانغرب از توابع استان کرمانشاه را لرزاند که خوشبختانه خسارتی به همراه نداشت.

** تاکید دادستان کرمانشاه بر برخورد جدی با سارقان

مجتبی ملکی دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه در جلسه ستاد جرائم خاص استان که با موضوع سرقت تشکیل شد بر برخورد جدی و بدون گذشت با سارقان تاکید کرد و گفت: در همین راستا چهار شعبه ویژه رسیدگی به این موضوع در دادسرا تشکیل شده تا به بحث سرقت به صورت جدی و فوری رسیدگی شود.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی تا جایی که امکان داشته باشد سعی می کند که به زندانیان تخفیفاتی بدهد و یا برای آن ها تسهیلاتی نظیر مرخصی فراهم کند اما در خصوص محکومین سرقت قضیه فرق می کند و هیچ ارفاق و گذشتی نسبت به آن ها نخواهد داشت.

** صدور حکم متهم به قتل رئیس دادگستری روانسر در آینده نزدیک

در پایان همین جلسه دادستان کرمانشاه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا از برگزاری آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده قتل رئیس دادگستری شهرستان روانسر خبر داد و گفت: با برگزاری این جلسه حکم متهم به زودی و در آینده ای نزدیک صادر می شود.

ملکی خاطرنشان کرد: کیفر خواست متهم پرونده مدت ها قبل صادر و پرونده مراحل آخر خود را طی می کند تا انشاالله به زودی حکم لازم برابر مقررات قانونی و شرعی صادر شود.

رئیس فقید دادگستری روانسر که به مدت هفت سال در مسند ریاست دستگاه قضایی این شهرستان مشغول به فعالیت بود، ساعت هشت صبح روز سه شنبه (21 بهمن 93) زمانی که عازم محل کار خود بود هدف گلوله قرار گرفت و در بیمارستان به شهادت رسید.

** عروج شاعر نامدار کرمانشاهی

روز سه شنبه هفته گذشته 26 آبان، استاد رحیم معینی کرمانشاهی، شاعر و ترانه سرا مطرح کشورمان در سن 93 سالگی به علت کهولت سن در بیمارستان جم تهران به دیار باقی شتافت تا کرمانشاه یکی از فرزندان برومند و پرافتخارش را از دست بدهد.

معینی کرمانشاهی سال 1301 خورشیدی در کرمانشاه دیده به جهان گشود، از سال 1341به کار نقاشی پرداخت و در این راه پیشرفت کرد و تابلوهایی نیز به یادگار گذاشت، از جمله تابلو حضرت مسیح (ع) که با کار سیاه قلم است.

او در ضمن کارهای نقاشی، به نظم شعر می پرداخت و داستان اختر و منوچهر را در چهار تابلو به رشته نظم کشید.

مرحوم معینی کرمانشاهی ضمن سرودن شعر به تصنیف سازی هم پرداخت و تصنیف هایش که توسط خوانندگان رادیو خوانده می شد، از شهرت نیز برخوردار شدند.

از این شاعر و ترانه سرا تاکنون کتاب هایی همچون «ای شمع ها بسوزید»، «فطرت»، «خورشید شب»، «حافظ برخیز» و دوره منظوم تاریخ ایران با عنوان «شاهکار» منتشر شده است.

همچنین همکاری با علی تجویدی، پرویز یاحقی و همایون خرم در تولید آثار موسیقایی در کارنامه فعالیت های این هنرمند دیده می شود.

پیکر این هنرمند بلندآوازه صبح روز جمعه از بیمارستان جم به سمت بهشت سکینه کرج تشییع و به خاک سپرده شد.

**561 شعبه برای انتخابات مجلس و خبرگان رهبری پیش بینی شده است

جلسه شورای اداری شهرستان کرمانشاه نیز روز سه شنبه برگزار و در آن فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه از پیش بینی 561 شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سطح شهرستان که قرار است هفتم اسفند ماه به صورت همزمان در کل کشور برگزار شود، خبر داد.

وی ادامه داد: طبق اعلام اولیه قرار است انتخابات در کرمانشاه و هشت کلانشهر دیگر به صورت تمام الکترونیکی برگزار شود که البته این امر هنوز قطعی نشده و لازم است به تائید شورای نگهبان برسد.

رنجبر همچنین از مشخص شدن 115 مکان برای اسکان زائران کربلا در سطح شهرستان کرمانشاه خبر داد و گفت: شرایط لازم برای اسکان 25 هزار زائر حسینی (ع) فراهم شده است، ضمن آنکه چهار ستاد اسکان در میدان امام خمینی (ره)، میدان امام حسین (ع)، میدان آزادی و میدان آزادگان برای راهنمایی مسافران کربلا نیز تشکیل خواهد شد.

در این جلسه همچنین فرماندار کرمانشاه از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کرمانشاه به دلیل انعکاس به موقع مطالب بخصوص احیای کاروانسرای ماهیدشت که به گفته وی در سطح کشور نیز بازخورد زیادی داشته است قدردانی کرد.

** سفر استاندار کرمانشاه به کنگاور

یکی دیگر از رویدادهای خبری مهم کرمانشاه در هفته گذشته سفر روز چهارشنبه اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه به شهرستان کنگاور بود که وی در سفر کاری یک روزه خود بازدید از سد نیمه کاره آناهیتا، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، افتتاح ساختمان هلال احمر شهرستان، بازدید از محلات سطح شهر و محله غم تسلی، بازدید از اردوگاه حلبچه و شهر گودین را در برنامه های خود قرار داده بود.

دیدار و جلسه با نخبگان و نمایندگان اقشار مختلف و حضور در جلسه شورای اداری کنگاور از دیگر برنامه های استاندار کرمانشاه در این شهرستان بود.

** کرمانشاه دومین استان بیکار کشور

در این روز مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان های مختلف کشور در فصل تابستان را اعلام کرد که کرمانشاه با نرخ 15.2 درصد دومین استان بیکار کشور پس از چهارمحال و بختیاری شناخته شد.

نرخ بیکاری کرمانشاه در تابستان امسال و در مقایسه با تابستان گذشته که 13.4 درصد بوده 1.8 درصد افزایش یافته است.

در حالی استان کرمانشاه نرخ بیکاری 15.2 درصد در فصل تابستان را به خود اختصاص داد که میانگین نرخ بیکاری در کشور 10.9 درصد است.

** گردهمایی مدیران مدارس متوسطه کرمانشاه برگزار شد

یکی دیگر از برنامه های روز چهارشنبه گردهمایی مدیران مدارس متوسطه شهرستان کرمانشاه با حضور معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش در سرسرای شهید بهشتی کرمانشاه بود و در آن مباحثی نظیر افزایش بودجه تعمیرات و نگهداری مدارس، رسیدگی به اوضاع مشاوران تحصیلی و کاهش گرایش دانش آموزان به رشته ریاضی مطرح شد.

** طغیان رودخانه در سرپل ذهاب دو کشته بر جای گذاشت

در اثر بارندگی شدید و طغیان رودخانه ' ژالان ' شهرستان سرپل ذهاب دو نفر از سرنشینان یک دستگاه خودرو وانت کاپرا که در حال تردد از روی رودخانه بودند گرفتار سیلاب شده و جان خود را از دست دادند.

کشته شدگان این حادثه از کارکنان قرارگاه خاتم الانبیا (ص) بودند که خودروی آنان با عبور از این محل گرفتار سیلاب شد.

** برگزاری اولین گردهمایی جذب سرمایه گذاران در بخش پتروشیمی و صنایع پائین دستی

اولین گردهمایی جذب سرمایه گذاران در بخش پتروشیمی و صنایع پائین دستی با حضور معاون وزیر نفت و سرمایه گذاران داخلی و خارجی (کشور عراق) در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد.

در این نشست سخنرانان بر استفاده بیشتر از ظرفیت های بخش پتروشیمی و استان کرمانشاه با توجه به دارا بودن دو مرز رسمی برای صادرات محصولات این بخش تاکید کردند.

** بدون ایران نمی توان در مورد سوریه تصمیم گیری کرد

آخرین رویداد خبری کرمانشاه در هفته گذشته که می توان به آن اشاره کرد خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه بود که وی با اشاره به قدرت جمهوری اسلامی ایران گفت: بدون حضور ایران نمی توان در خصوص سوریه و یمن تصمیم گیری کرد.

آیت الله مصطفی علما افزود: با بیان اینکه توان ایران اسلامی از ایمان سرچشمه می گیرد؛ گفت: فرانسه و امریکا امروز اعتراف می کنند که بدون ایران موضوع سوریه حل نمی شود.

مسعود اسماعیلی خبرنگار ایرنا کرمانشاه
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار