قادی‌پاشادر گفتگو با تابناک تهران مطرح کرد؛
تابناک تهران- رئیس اداره پزشکی قانونی استان تهران بیشترین آمار پرونده های پزشکی قانونی تهران را مربوط به تصادفات دانست و گفت: در 6 ماهه امسال 5542 مورد اجساد معاینه شده که نسبت به آمار 6 ماهه سال گذشته که 5774 مورد بود 4 دهم درصد کاهش وجود داشت.
کد خبر: ۱۳۲۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲ 22 November 2015
مسعود قادی پاشا در گفتگو با خبرنگار تابناک تهران؛ با بیان اینکه روزانه 30 تا 40 جسد به سالن تشریح پزشکی قانونی تهران ارجاع می شود، اظهار داشت: اکثر این اجساد مورد کالبدگشایی قرار می گیرند و در صورت نیاز از آن ها نمونه سم شناسی و آسیب شناسی گرفته می شود و یا نمونه های سرولوژی مثل DNA و در انتها جواب این نمونه ها به پزشک متخصص ارائه می شود و علت فوت را به شکل کارشناسی شده به مرجع قضایی ارسال می کند.

وی ادامه داد: آمار ما در 6 ماهه امسال 5542 مورد اجساد معاینه شده که نسبت به آمار  6 ماهه سال گذشته که 5774 مورد بود 4 دهم درصد کاهش وجود داشت.

رئیس اداره پزشکی قانونی استان تهران بیشترین آمار پرونده های پزشکی قانونی تهران را مربوط به تصادفات دانست و گفت: پرونده های قتل، خودکشی، حوادث، مسمویت ها و ... به پزشکی قانونی ارسال شده و موارد مشکوک به سالن تشریح ارجاع داده می شود.

قادی پاشا درباره افزایش آمار مرگ و میر بر اثر گاز مونو اکسید کربن در 6 ماهه دوم سال گفت: در 6 ماهه اول سال 94 و تابستان 40 مورد  فوت بر اثر گاز مونواکسید کربن داشتیم که نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است که از این تعداد 26 مورد مرد و 14 مورد زن بودند. اما از هم اکنون که هوا سرد می شود این آمار افزایش می یابد.

وی ضمن توصیه ای به مردم درباره استفاده صحیح از وسایل گرمازا گفت: گاز مونو اکسید کربن گازی بدون بو، رنگ و طعم است به طوری که اگر در فضای اتاق وجود داشته باشد خانواده متوجه آن نمی شود و معمولا قربانیان این گاز ابتدا احساس سردرد، کرختی، بی حالی و سرگیجه دارند، قدرت عضلانی آن ها تحلیل می رود و در آخر نارسایی تنفسی و منجر به فوت و مرگ خاموش می شود.

قادی پاشا ادامه داد: شهروندان موارد ایمنی را رعایت کنند. متاسفانه هر سال شاهد فوت های خانوادگی بر اثر مسمومیت با این گاز هستیم . آرزو می کنیم آمار کمتری از مسمویت با گاز در 6 ماهه دوم سال 94 داشته باشیم. استفاده از آبگرمکن در رختکن حمام، ایمن نبودن دودکش شومینه، استفاده از گاز پیک نیک داخل ماشین از جمله موارد مسمومیت با این گاز است.

رئیس اداره پزشکی قانونی تهران با اشاره به دیدار گذشته خود با استاندار تهران گفت: ما در این دیدار کمبود اعتبار در تامین مواد مصرفی را اعلام کردیم و از ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی و همچنین استاندار خواستار تامین کسری اعتبار شدیم.ما در حال حاضر 50 پزشک تخصص و عمومی برای شهر تهران و شهرستان های آن نیاز داریم. برخی شهرستان پردیس خواستار پزشکی قانونی هستند اما ما چارت تشکیلاتی نداریم  برای راه اندازی مرکز جدید، باید سازمان برنامه ریزی چارت تشکیلاتی برای ما تشکیل داده و مجوز صادر کند تا پرسنل بگیریم. استاندار قول تامین کسری مواد مصرفی را تا پایان سال داده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار