امام جمعه ایلام:
امام جمعه ایلام در خطبه های امروز نماز جمعه ایلام گفت:تحقق شعار اقتصاد مقاومتی با تفکر بسیجی و مدیریت جهادی امکان پذیر است و نباید تنگناهای اقتصادی را با تحمیل گران کردن قیمت کالاهای اساسی مردم جبران کرد.
کد خبر: ۱۳۲۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳ 20 November 2015
امام جمعه ایلام در خطبه های امروز نماز جمعه ایلام گفت:تحقق شعار اقتصاد مقاومتی با تفکر بسیجی و مدیریت جهادی امکان پذیر است و نباید تنگناهای اقتصادی را با تحمیل گران کردن قیمت کالاهای اساسی مردم جبران کرد.
حجه الاسلام محمدنقی لطفی اظهار کرد:پیروزی های غرور آفرین و تحسین بر انگیز دوران دفاع مقدس با روحیه جهادی و مدیریت جهادی فرماندهان جنگ بدست آمد و این روحیه باید در بین مردم و مدیران گسترش پیدا کند.
لطفی افزود: دولت باید نگاه خود را در اقتصاد تغییر داده و با عینک اقتصاد مقاومتی به موضوع نگاه کند زیرا اقتصاد مقاومتی یکی از اساسی ترین پایه های نظام اقتصادی کشور برای مقابله با تحریم های دشمن است.
وی اضافه کرد: سیاست اقتصاد مقاومتی در اواخر سال 92 از سوی رهبر معظم انقلاب به دولت ابلاغ شد اما در این مدت، اقدامات چشمگیری از سوی دستگاه های اجرایی صورت نگرفته و همین امر باعث گله مندی و تذکر مکرر معظم له به دولت درباره تسریع در اجرایی شدن و پرهیز از تعلل و وقت کشی اجرای این سیاست شد.
خطیب جمعه ایلام گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی درباره اقتصاد مقاومتی و عملکرد دولت فرمودند، اسم اقتصاد مقاومتی زیاد تکرار می شود ولی چقدر در کشور پیشرفت کرده است؟
حجت الاسلام لطفی تاکید کرد: چنانچه دولتمردان با مدیریت جهادی وارد میدان عمل شوند قطعا موفقیت های بزرگی در نظام اقتصادی کشور بدست خواهد آمد.
وی افزود: البته اجرای اقتصاد مقاومتی تنها وظیفه دولت، قوه قضائیه یا مجلس نیست بلکه همه ارکان نظام باید برای تحقق آنها تلاش کنند و از همه مهمتر ورود مردم در این عرصه باید با تعامل و تفاهم باشد تا اقتصاد کشور مقاومتی و تولیدی شود.
لطفی یادآور شد: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که دولت متکی به مردم باشد نه اینکه اقتصاد دولتی شود، لذا اقتصاد مقاومتی با تلاش و کوشش مردم و حمایت های مستمر دولت آن هم با برنامه ریزی های منسجم و فراگیر و استفاده از توان نخبگان جوان دانشگاهی و مدیریت جهادی محقق می شود.
وی اضافه کرد: مدیریت جهادی نیاز مدیریت آگاهانه دولت، اراده خلل ناپذیر مدیران و مردم است که باید به صورت هماهنگ پیش برود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: اولین گام در تحقق اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی به صادرات نفت و جلوگیری از واردات انواع و اقسام کالاها بخصوص کالاهای لوکس و غیر ضروری است.
به گفته وی، دولت باید درهای واردات را ببندد و موانع موجود بر سر راه تولید کنندگان داخلی را بردارد باید تولید رقابت پذیر باشد و تولید کنندگان به تولید با کیفیت تشویق شوند.
حجت الاسلام لطفی در ادامه به انفجارهای مرگبار در پاریس اشاره کرد و افزود: انفجارهای مرگبار پایتخت فرانسه نتیجه حمایت دولت های غربی از گروه تکفیری داعش است.
وی ادامه داد: قطعا کشورهای حامی داعش از شرارت های این گروه در امان نخواهند بود و کشورهایی که با طناب پوسیده مقامات آمریکایی در چاه ندانم کاری های خود سقوط کردند، از جنایات دست پروده های خود در امان نیستند و تاوان جنایات بی شماری که گروه های تکفیری و داعش که مولود نامشروع دستگاهای امنیتی آمریکا و رژیم فاسد صهیونیستی در کشورهای اسلامی انجام می دهند را می پردازند.
خطیب جمعه ایلام با بیان اینکه آمریکایی ها با ایجاد گروه های تکفیری چند هدف را دنبال می کنند، یادآور شد: اسلام هراسی و ناکام ماندن موج بیداری اسلامی، ایجاد حاشیه امن برای رژیم نامشروع اسرائیل و راه اندازی جنگ های نیابتی میان کشورهای اسلامی و ایجاد تفرقه و به راه انداختن جنگ های مذهبی از جمله اهداف آنها است.
وی ادامه داد: البته از همه اینها مهمتر فروش اسلحه و جبران خسارت های بزرگ اقتصادی و نجات اقتصاد بیمار خود از دیگر اهداف ایجاد و حمایت از این گروه ها است.
وی در ادامه به 5 آذر سالروز تاسیس بسیج مستضعفان به فرمان امام راحل در سال 1358 اشاره کرد و گفت: واژه بسیج مقدرس ترین و کارآمدترین و مردمی ترین واژه در ادبیات انقلابی سیاسی فرهنگی دفاعی و اقتصادی و سازندگی در ایران اسلامی است.
حجت الاسلام لطفی اظهار کرد: اساسا انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی با کلمه مقدس بسیج گره خورده است.
وی خاطر نشان کرد: اصولا پیروزی انقلاب پیشرفت های تحسین بر انگیز در عرصه های مختلف سیاسی و امنیتی و دفاعی بلکه دوران دفاع مقدس مرهون تفکر بسیجی است.
امام جمعه ایلام ضمن تذکر به شرکت برق استان در خصوص تعویض کنتور برق منازل و اخذ وجه زیاد در مقابل واگذاری این کنتورها و جریمه مشترکان و قطع برق آنها افزود: این اقدامات عادلانه نیست و موجب نارضایتی مردم بویژه قشر ضعیف که توانایی پرداخت 500 تا 800 هزار تومان بهای خرید کنتورهای نو را ندارند، است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار