فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص):
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) گفت: تفکر بسیج یعنی داشتن فکر عاشورایی، آگاه بودن و نترسیدن از دشمنان که این تفکر ارزشمند را امام راحل (ره) برای ما به یادگار گذاشت.
کد خبر: ۱۳۲۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷ 20 November 2015
 فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) گفت: تفکر بسیج یعنی داشتن فکر عاشورایی، آگاه بودن و نترسیدن از دشمنان که این تفکر ارزشمند را امام راحل (ره) برای ما به یادگار گذاشت.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار بهمن ریحانی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه، با بیان اینکه در آستانه اربعین حسینی قرار داریم، اظهار داشت: در آستانه واقعه مهمی هستیم که مایه حرارت، احیا و عزت دین و سربلندی مسلمانان در همه عرصه های تاریخ و مکان های مختلف است.

وی افزود: ما پیرو امام حسین (ع) هستیم و همه اقدامات و کارهایمان باید ما را به یاد امام حسین (ع) بیندازد و با حسین بودن به معنای انقلابی بودن و آمادگی داشتن برای شهادت است.

ریحانی داشتن فرهنگی حسینی را موجب حرارت و زنده ماندن دین عنوان کرد و گفت: نکته دیگری که در این ایام باید مورد نظر ما باشد این است که کرمانشاه همواره میزبان ارزشمندی برای زوار امام حسین (ع) بوده و امسال نیز مانند گذشته باید به عنوان یک افتخار بهترین پذیرایی و میزبانی را از زوار ابا عبدالله (ع) داشته باشیم.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) همچنین به شهادت پنجمین شهید مدافع حرم از استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: شهید ستار عباسی یکی از دیگر از پیروان امام حسین (ع) بود که کیلومترها آنطرف تر از مرزهای کشور برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) و حراست از دین به شهادت رسید که این پیام بزرگی برای همه ما است.

وی افزود: پیکر این شهید بزرگوار صبح روز شنبه از مقابل مسجد جامع کرمانشاه تشییع می شود و مردم سربلند کرمانشاه با حضور گسترده خود در مراسم تشییع پیکر وی یک بار دیگر با آرمان های امام، شهدا و مقام معظم رهبری تجدید پیمان خواهند کرد.

این مقام ارشد نظامی تصریح کرد: وظیفه ما زنده نگاه داشتن یاد شهداست که به فرموده مقام معظم رهبری این امر کمتر از شهادت نیست.

تشکیل بسیج یک تفکر الهی و تدبیر پیامبر گونه بود

سردار ریحانی در ادامه به فرارسیدن هفته بسیج اشاره کرد و گفت: تشکیل بسیج به فرمان امام راحل (ره) یک فکر الهی و تدبیر پیامبرگونه بود و بنیانگذار کبیر انقلاب بسیج را برای یک زمان و مکان خاص بوجود نیاورد بلکه بسیج را برای همه زمان ها و همه دوران های کشور و حتی صدور این تفکر به خارج از کشور تشکیل داد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه تشکیل، رشد و نبوغ بسیج در دوران دفاع مقدس انجام شد اما امروز به عنوان یک فکر  و بستر همه تفکرات و اقدامات ارزشی نه تنها اثر گذار در کشور ما بلکه در همه دنیا و خارج از جغرافیای ما شکل گرفته است.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) اظهار داشت: اگر امروز از بسیج به عنوان شجره طیبه نام می بریم این شجره برگرفته از کلام خدا و آیات خداست که امروز به عنوان درختی تناور می بینیم شاخ و برگ های آن در همه دنیا گسترده شده است.

ریحانی تصریح کرد: امروز می بینیم بسیجیان مردم عراق و سوریه در مقابل همه توطئه ها، جریان های تکفیری و انسان های خودفروخته جهان استکبار قرار گرفته و این فکر امام بود که این تفکر را در همه دنیا گسترش داد و امروز ثمرات آن را نه تنها در کشور خودمان که در همه دنیا می بینیم.

وی افزود: امروز با وجود تفکر بسیج در سوریه نیروهای مردمی از اهل تسنن و تشیع با هم همدل شده و گروهک های تکفیری و خودفروخته را به عقب رانده اند. همچنین در کشور عراق با تفکر بسیج گردان ها و لشکرهای مردمی شکل گرفته و جهان استکبار را در این منطقه به زانو در آورده اند.

تفکر بسیج به معنای آگاه بودن و نترسیدن از دشمنان است

ریحانی گفت: تفکر بسیج یعنی داشتن فکر عاشورایی، آگاه بودن و نترسیدن از دشمنان که این تفکر ارزشمند را امام راحل (ره) برای ما به یادگار گذاشت.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) همچنین با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر مدیریت جهادی، اظهار داشت: این تاکیدات به این دلیل است که دشمنان در عرصه های مختلف با ما در جنگ هستند و لذا با یک مدیریت عادی نمی توانیم بر آنان پیروز شویم، بلکه این موفقیت با یک مدیریت جهادی حاصل می شود.

وی در ادامه با اشاره به نقش ارزنده بسیج در دفاع مقدس، افزود: بسیج پس از آن در عرصه های مختلف کشور حاضر شد و در هر زمان و مکانی که مشکلی بوجود آمد انبوه مردم در قالب گروه های بسیج حضور پیدا کردند.

ریحانی گفت: بسجیان افراد مخلص و مومنی هستند که بدون هیچگونه چشمداشت و انتظار دنیوی در عرصه های مختلف حاضر بوده و فعالیت های بسیج به قدری گسترده است که نمی توان آن را دسته بندی کرده و نام برد.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص)، حضور در عرصه های فرهنگی و تبلیغی، آگاه سازی، بصیرت گری و روشنگری را از جمله اقدامات بسیج برشمرد و افزود: مسئله نفوذ فرهنگ بیگانه امروز یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری است که بسیج در این راستا با تشکیل کلاس های روشنگری به دنبال بصیرت افزایی ملت برای جلوگیری از نفوذ فرهنگ بیگانگان هستند.

وی خاطر نشان کرد: امروز دشمن به خیال خام خود می خواهد سیرت زیبای انقلابی و حسینی ما را تغییر دهد و مردم را از انقلاب جدا و آنها را از صحنه خارج کند و در صحنه بودن و انقلابی بودن را از ما بگیرد که با اقدامات بسیج این هدف آنها هیچگاه محقق نشده است.

کاهش ۸ درصدی استفاده مردم از ماهواره با روشنگری های بسیج

ریحانی ورود به بحث ماهواره به عنوان وسیله نفوذ دشمن در خانه ها را از دیگر اقدامات بسیج برشمرد و گفت: با این اقدامات و بر اساس آخرین نظر سنجی بیش از ۸ درصد استفاده از این شبکه شیطانی در کشور ما کاهش یافته و بیش از ۱۰ هزار دیش ماهواره توسط خود مردم تحویل داده شد چرا که فهمیدند دشمن با این دستگاه وارد خانه آنها شده است.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) تبیین و زنده نگه داشتن استکبار ستیزی را اقدام دیگر بسیج در سال های پس از تشکیل آن عنوان کرد و اظهار داشت: تبلیغ و تبیین اقتصاد مقاومتی که به معنای خود باوری، چشم به بیگانه نداشتن و نگاه به داخل بوده از دیگر اقدامات ارزنده بسیج بوده است.

وی همچنین به توسعه راهیان نور و همچنین حلقه های بسیج صالحین به عنوان بزرگترین تشکل تربیتی در جهان توسط بسیج اشاره کرد و گفت: با این اقدامات و حضور جوانان در صحنه های انقلاب دشمن ناامید شده که ما باید اینها را حفظ کنیم.

ریحانی در ادامه حضور بسیجیان در مناطق محروم را اقدامی بسیار زیبا و ارزشمند عنوان کرد و گفت: در زمان وقوع حوادث بسیجیان اولین افرادی هستند که در مناطق حادثه دیده حضور پیدا کرده و برای کاهش آلام رنج دیدگان تلاش می کنند.

این مقام ارشد نظامی اردوهای جهادی را دیگر اقدام زیبا و اثرگذار بسیج عنوان کرد و اظهار داشت: ساخت خانه، مسجد، آبرسانی و ... در مناطق محروم در قالب گروه های جهادی صورت می گیرد که بسیار ارزنده و ارزشمند است.

ریحانی حفظ آمادگی رزمی و دفاعی را یکی از نقش های اصلی بسیج در کشور برشمرد و گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمود بسیج در همه صحنه ها حضوری فعال داشته اما جنبه نظامی، دفاعی و امینتی بسیج یک پله بالاتر است، چرا که بسیج هنرنمایی و شکل گرفتن خود را در دفاع مقدس تجربه کرده است.

وی به تشکیل گردان های بیت المقدس، امام حسین (ع) و امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: با تشکیل این گردان ها یک اقدام بازدارنده در کشور شکل گرفته است.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) در پایان تاکید کرد: تا زمانیکه بر اساس تفکر بسیجی حرکت کنیم پیروز خواهیم بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار