مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: در هشت ماهه امسال مجوز چاپ 180 کتاب صادر شده که 153 عنوان از آنها چاپ شده و در اختیار مخاطبان و علاقمندان قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۳۱۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱ 19 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید ناصر اسحاقی صبح امروز در آیین اختتامیه جشن کتاب سال و جشنواره داستان‌نویسی ساوالان در سالن فدک اردبیل اظهار کرد: ما امروز بعد از ماه‌ها انتظار شاهد برگزاری جشنواره کتاب سال و همچنین جشنواره داستان‌نویسی ساوالان هستیم که با برگزاری شورای اداری مقارن شده و در هفته کتاب و کتابخوانی فرصتی است تا توانمندی‌ها و ظرفیت‌های تولید آثار مکتوب تبیین و تشریح شود.

وی بها دادن به تولید کتاب و تقویت ادبیات داستانی را جزو ماموریت‌های ذاتی فرهنگ و ارشاد اسلامی توصیف کرد و گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و ماموریتی که این مجموعه در تقویت و توسعه تولید آثار مکتوب داشت ما حرکت‌های خوب و موثری را شاهد هستیم به طوری که در عرصه کتاب و تولید آثار فرهنگی اقدامات موثر و گام‌های مطلوبی در دو سال اخیر برداشته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود: ما سال گذشته موفق شدیم بعد از یک سال تاخیر نمایشگاه کتاب را در استان اردبیل به صورت سراسری دایر کنیم که در این نمایشگاه بیش از 750 میلیون تومان کتاب به فروش رسید که 150 میلیون تومان آن به شکل یارانه‌دار از طریق دولت به مخاطبان کتاب پرداخت شد.

اسحاقی با بیان اینکه در سال گذشته 240 میلیون تومان سهم استان در خرید کتاب بوده که کتاب‌های خریداری شده بین دستگاه‌های مختلف توزیع شده و در اختیار علاقمندان قرار گرفت، عنوان کرد: این میزان اعتبار اختصاص یافته برای خرید کتاب دو برابر سال‌های گذشته بوده است.

این مسئول ادامه داد: ما موفق شدیم به ارزش 84 میلیون تومان از اهالی قلم و ناشران استان کتاب خریداری کرده و در اختیار علاقمندان قرار دهیم که این حمایت‌ها زمینه دلگرم شدن نویسندگان را در تولید آثار مطلوب‌تر فراهم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: امسال نیز تاکنون 160 میلیون تومان برای خرید و اهدای کتاب به استان اختصاص پیدا کرده و حدود 60 میلیون تومان نیز در حمایت از نویسندگان استان برای خرید آثار آنها اختصاص یافته است.

اسحاقی این رشد و بالندگی را در سایه حمایت‌های دولت تدبیر و امید یک حرکت مقبول و پسندیده توصیف کرد و گفت: ما سال گذشته از 232 مورد مجوز چاپ کتاب شاهد چاپ و عرضه 212 عنوان کتاب در استان بودیم.

وی افزود: در هشت ماهه امسال مجوز چاپ 180 کتاب صادر شده که 153 عنوان از آنها چاپ شده و در اختیار مخاطبان و علاقمندان قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل مدعی شد: با این حجم فعالیت‌ها در حوزه کتاب ما کارنامه درخشان و طلایی را در دو سال اخیر تجربه می‌کنیم که امیدواریم در چهار ماه باقیمانده امسال این عدد و رقم افزایش یابد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار