دو خبرنامه تابناک گیلان (35+) ؛
تابناک گیلان در نظر دارد که روزانه دو خبری که شاید به نوعی مهمترین اتفاق روز و هم جالب ترین خبری که از نگاه تماشاگران تابناک باشد را منتشر کند که سی و پنجمین بسته دو خبرنامه تابناک گیلان را با هم مرور می کنیم.
کد خبر: ۱۳۱۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳ 19 November 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک گیلان در نظر دارد که روزانه دو خبری که شاید به نوعی مهمترین اتفاق روز و هم جالب ترین خبری که از نگاه تماشاگران تابناک باشد را منتشر کند که سی و پنجمین بسته دو خبرنامه تابناک گیلان را با هم مرور می کنیم.


مختومه شدن پرونده زریبافان با رضایت جعفرزاده

تابناک گیلان: قاضی پرونده شکایت یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مسعود زریبافان رئیس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران از مختومه شدن این پرونده خبر داد.

آنگونه که ایرنا آورده است محمدرضا محمدی کشکولی روز پنج شنبه در حاشیه همایش دو روزه طب و غذا در ساری در جمع خبرنگاران افزود: این پرونده با رضایت شاکی حل و فصل و در نهایت مختومه شد.


Image result for ‫جعفرزاده  رشت‬‎


سال ۹۲ در جریان پخش زنده تلویزیونی شبکه خبر، زریبافان در واکنش به اظهارات برخی از نمایندگان مجلس در ارتباط با موضوع تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و کشف پرونده های اختلاس، چند تن از نمایندگان مجلس را به شکایت حقوقی تهدید کرد و با لحن توهین آمیزی اعلام کرده بود, غلامعلی جعفرزاده خود یکی از متخلفان است که پس از این اظهارات جعفرزاده با توجه توهین های زریبافان در رسانه ملی از او به دادگاه شکایت کرد.

در همین رابطه غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا در مورد این پرونده گفت: در جلسه پایانی دادگاه قاضی پرونده شفاها به آقای زریبافان اعلام کرده بود که اظهارات شما علیه آقای جعفرزاده از مستندات کافی برخوردار نیست و شما هیچ راهی جز کسب رضایت از ایشان را ندارید وگرنه در دادگاه محکوم می شوید.

جعفرزاده با بین اینکه بعد از اظهارات قاضی بنده با توجه به خدماتی که آقای زریبافان به خانواده های شهدا در بنیاد شهید انجام داده بودند رضایت خودم را نسبت به این پرونده اعلام کردم و از شکایت منصرف شدم.

نماینده مردم رشت در پایان گفت: به آقای زریبافان اطلاعات غلط داده بودند و ایشان نیز در دادگاه به اشتباهات خود پی بردند و اظهار ندامت کردند.




 به بهانه فیلترینگ تلگرام

ایا تا بحال به این فکر کرده اید که این فضای مجازی که در اختیار شماست فرصت هست یا تهدید.

داریوش اسدی / تابناک گیلان: خب برای پاسخ به سولات فوق همگان به این باور دارند فضای مجازی همچون فضای واقعی هم میتواند تهدید باشد و هم فرصت بستگی به نوع استفاده و نگرش استفاده کننده از این فضا دارد  به عنوان مثال یه تاجر به این فضا به عنوان یک فرصت برای تبلیغ کسب و کار خود مینگرد و با خود می اندیشد چگونه میتوان در این فضا کسب و کار کرد و با هزینه کمتر درامد بیشتر را بدست اورد ممکن است در این فضا اقدام به تبلیغ کالا و خدمات خود بکند و در این فضا مشتریان یا شرکای جدیدی پیدا کند.

یک فعال سیاسی به این فضا به عنوان بک بستر مناسب جهت ترویج افکار و اندیشه خود بردن سانسور و یا با محدودیت کمتر نگاه میکند و میتواند در این فضا با مخاطب رابطه برقرار کند بازخورد خود را دریافت کند و بدون محدویت زمان و مکان با افراد مختلف با افکار مختلف و طیف فکری و سنی متفاوت در سایر نقاط کشور یا جهان به تبادل اطلاعات یا اندیشه بپردازد.


Image result for ‫تلگرام‬‎


یک جوان ممکن است از این فضا  به عنوان بستری مناسب جهت دوست یابی یا اشنایی با دوستان جدید استفاده کند که این دوستان ممکن است ویژگی های مختلفی داشته باشد یا ابعاد این دوستی ها متفاوت باشد.

گروهی نیز ممکن است به این فضا از جنبه سرگرمی نگاه کنن و سعی کنن بدون محدودیت فضا واقعی در این فضا اقداماتی انجام دهند این سرگرمی ها ممکن است مجاز یا غیر مجاز باشد
و اما حاکمیت ها ممکن است به این فضا به عنوان یک تهدید نگاه کند زیرا افرادی که در این فضا فعالیت میکنن محدود به مکان یا طیف فکری یا مذهبی یا عقیدتی خاصی نباشند چون کنترل و نظارت در این فضا برای حاکمیت سخت است به ان به چشم تهدید مینگرد مثلا یک روزنامه نگار وقتی مطلبی را در روزنامه مینویسد قبل چاپ حاکمیت میتواند ان را سانسور کند یا اجازه چاپ ندهد یا حتی اگر چاپ شد میتواند به استناد بند ها و ماده های مختلف قانونی یا غیر قانونی روزنامه نگار یا روزنامه را تعطیل کند ولی در فضای مجازی با تعداد زیادی شهروند خبرنگار مواجه می شود که گاهی هویت خیلی از انها ممکن است جعلی باشد یا در خارج از محدوده مرزهای کشور فعالیت میکنن ولی مطالبشان از طریق فضای مجازی در اختیار مخاطب داخلی قرار میگیرد یا از این طریق کاربران میتوانند به رسانه های مختلف و معتبر جهان دسترسی پیدا کنند و از اخبار و وقایعی اطلاع پیدا کنند که گاهی برخی از حاکمیت ها دانستن ان اخبار را به صلاح جامعه خود تشخیص نمی دهند.

ولی برای خیلی از افراد احزاب یا رسانه ها و غیره میتواند فرصت باشد.

دوستان عزیز سروران گرامی بیایید در کنار هم از این فرصت به دست اماده استفاده حداکثری کنیم در این فضا با هزینه کم بیاموزیم خرد ورزی و دروست اندیشیدن را و ترویج دهیم ازادی دموکراسی قانونمدی را تا جامعه ای پویا و زنده داشته باشیم.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار