مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور با اشاره به دو انتخابات مهم پیش رو گفت: انتخابات فرصتی برای همبستگی و وحدت ملی بین همه اقوام و مذاهب است.
کد خبر: ۱۳۱۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷ 18 November 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، محمد امین رضا زاده در سی وششمین نشست دو روزه کارگروه هویت و همبستگی ملی با حضور معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های کشور در هرمزگان افزود: بزرگترین دستاورد ایران، مردم سالاری دینی است یعنی با رای مردم بدون هزینه یا کمترین هزینه، قدرت منتقل شود و افراد، گروه ها و تشکل ها قدرت را بدون آسیب های خشونت آمیز تحلیل کنند که دو انتخابات مهم پیش رو نیز یکی از این نمونه هاست.

وی بیان کرد: ایران یکی از 10 کشوری است که اقوام و مذاهب در آن ریشه دیرینه داشته و شیعه و اهل سنت و اقوام و ادیان مختلف آزادانه با هم و درکنار هم زندگی مسالمت آمیز دارند.

رضازاده ادامه داد: اقتدار و امنیت ملی هر کشور بستگی به مشارکت حداکثری مردم دارد؛ هرچه مشارکت مردم در انتخابات گوناگون بالا باشد به همان میزان اقتدار نظام و امنیت ملی نیز بالا می رود و عکس این قضیه نیز وجود دارد.

وی همچنین به کارکردهای سیاسی انتخابات اشاره کرد و گفت: انتخابات یکی از کارکردهای سیاسی برای مشارکت مردم و تبادل آرا یا ارائه نظرهای مختلف است.

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور خاطرنشان کرد: انتخابات همچنین فرصتی است برای اینکه مردم نسبت به عملکرد یک گروه یا یک شخص قضاوت کنند و نیازها و انتظارات مردم از حاکمیت بیان شود و ازسوی دیگر، اکثریت منتخب مردم، اداره جامعه را به دست بگیرند و حقوق اقلیت را به رسمیت بشناسند و در کنار آن، افراد جامعه پذیری سیاسی داشته باشند و خطاها را بررسی کنند.

رضازاده به طرح ها و محورهای قابل بحث در این نشست اشاره کرد و گفت: تعاریف و شاخص های همبستگی ملی، انواع و ابعاد همبستگی ملی، عوامل تاریخی تکوین همبستگی، آموزه های قرآن درباره همبستگی، همبستگی ملی در قانون اساسی، همبستگی ملی در سند چشم انداز، گفتمان ملی دولت تدبیر و امید، اصول تقویت همبستگی ملی در انتخابات، اهمیت دو انتخابات پیش رو، انتخابات و فرصت تحکیم همبستگی، ملزومات تحکیم همبستگی ملی در انتخابات، فرصت انتخابات در حوزه اقوام و مذهب، نقش دانشگاهیان در انتخابات و بایدها و نبایدهای انتخابات در حوزه اقوام و مذاهب بحث می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار