بررسي دوران رياست سرپرست يك سال و يازده ماهه؛
تابناك: در روزها و ماه های اخیر نیز برخی اقدامات نادرست در مدیریت و ساماندهی محافل فرهنگی و سیاسی در دانشگاه اصفهان سبب شده تشکل انجمن اسلامی پيروان به اصطلاح خط امام با برقراری ارتباط با برخی جریانات خاص در بیرون از دانشگاه و اعلام با چراغ سبز و حمایت مديريت دانشگاه اعلام موجودیت کند.
کد خبر: ۱۳۱۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹ 18 November 2015

به گزارش تابناك اصفهان، در روزها و ماه های اخیر نیز برخی اقدامات نادرست در مدیریت و ساماندهی محافل فرهنگی و سیاسی در دانشگاه اصفهان سبب شده تشکل انجمن اسلامی پيروان به اصطلاح خط امام با برقراری ارتباط با برخی جریانات خاص در بیرون از دانشگاه و اعلام با چراغ سبز و حمایت مديريت دانشگاه اعلام موجودیت کند.

با این حال در مدت سرپرستی دکتر طالبی و تیم اصلاحاتی ایشان در میان این افرادی که برای سخنرانی در دانشگاه دعوت می شوند کسانی دیده می شوند که در گذشته مواضع افراطی و ساختارشکنانه از خود بروز داده و دارای سوابق امنیتی و قضایی بوده، حال خود قضاوت کنید:این دوستان کجا و انجمن اسلامي پيرو خط امام كجا؟!

در ایامی که رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در خصوص فرهنگ و عرصه فرهنگی به مسئولان دانشگاه های گوش زد می نماید : «کار فرهنگی ماهیت دیگری دارد، مسئولین فرهنگی دانشگاهها بفهمند چه می کنند؟ کار فرهنگی صحیح این است که انسان مؤمن، متخلق، انقلابی، معتقد به آرمان ها، دوستدار کشور و نظام اسلامی و دارای بصیرت و عمق دینی و سیاسی تربیت شود....» دانشگاهی همانند دانشگاه اصفهان به‌عنوان قطب اول علمی این استان مهم و در مرتبه یکی از سه دانشگاه مهم و بزرگ کشور نیز انتظار می رود نگاهی فراجناحی به فعالیت تشکل‌های دانشجویی و گستره فعالیت‌های آنها داشته باشند و با مد نظر قرار دادن رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت جلوگیری «مدیران دانشگاه‌ها از تبدیل مراکز علمی به محل جولان و فعالیت‌های جریان‌های سیاسی که متأسفانه در دوره‌ای شاهد این پدیده زیان بار بودیم»؛در تصمیم‌گیری‌های خود پیرامون تاسیس تشکل‌های اسلامی و به کارگیری اعضای هیات علمی متعهد، با معیارهایی همچون پایبندی به ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی، اعتقاد نظری و عملی به ولایت مطلقه فقیه، حفظ و حراست از کیان انقلاب اسلامی و رعایت خطوط قرمز نظام نیز توجه ویژه داشته باشند.

20 و چند روز دیگر تا دوساله شدن بلاتکلیفی رئیس دانشگاه اصفهان

البته دور از انتظار استدانشگاهی که به درد مدیریتی دچار شده و25 روز دیگر نزدیک به دو سال است مهلت اداره این دانشگاه توسط سرپرست خاتمه یافته و مشخص نیست به چه دلیل ماه‌هاست این دانشگاه به‌طور غیرقانونی توسط سرپرست اداره می‌شود در مدیریت فرهنگی اجتماعی دانشگاه بگونه ای دیگر تدبیرکند.در این مدت دوساله بارها شورای عالی انقلاب فرهنگی جلسه داشته است و هر از چندگاهی اعلام می شود پرونده دانشگاه اصفهان در شرف بررسی است، لیکن هر بار به دلیل یا تعامل های دولتی تعیین تکلیف و بررسی صلاحیت سرپرستان دانشگاه‌های نظیر اصفهان و چند دانشگاه مهم دیگر به تعویق افتاده است .

کرسی آزاد اندیشی یا تريبون تبلیغات سياسی انتخاباتی

با نزدیک شدن به به ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی جناح های سیاسی از جمله اصلاح طلبان آرایش سیاسی در حال شکل گیری است.با رصد در فضای مجازی علیرغم انتظار از فضای علمی و فرهنگی دانشگاه اصفهان ،در مدت تشکیل این تشکل و کانون های مرتبط با آن،شاهد هنجارشکنی های اخلاقی و غیر فرهنگی در سطح خوابگاه ها و برنامه های برگزاری در تالارهای این دانشگاه می باشیم.لازم به توضیح است چندی پیشپس ار انتشار خبر اقدامات ضد فرهنگی و اخلاقی در یکی از تالار های دانشگاه توسط یک کانون و حمایت این تشکل در فضای مجازی و مشخص شدن بی تدبیری مسولین فرهنگی دانشگاه ،در نهایت منجر به صدور جوابیه توجیهی و بدون دليل مدیر امور فرهنگی دانشگاه شد.که در آن متن اشاره به حضور مدیران حراست ،فرهنگی و دانشجویی و .... نموده و این درحالی است که اعلام نموده اند سرپرست دانشگاه در جریان روند برگزاری جشن نبوده است؟! ! ! مگر می شود عضو و رئیس نظارت بر تشکل ها از برنامه ای حاشیه دار خبر دار نشود و از چون و چرای آن جویا نشود ؟

در دوره سرپرستی دکتر طالبی و حمایتاز این تشکل جديد تاسیس در دانشگاه چه مواردی یافت می شود؟

دیر نیست درسخنان رهبر عالیقدر انقلاب شنیدیم :«بصیرت دینی و سیاسی برای جوانان و جلوگیری از لغزشها بسیار مهم است؛ علت لغزش بسیاری از افراد در فتنه 88 ، که انسان های بدی هم نبودند، نداشتن بصیرت بود. هنگامی که طرف مقابل می گوید «انتخابات بهانه است و اصل نظام نشانه است»، فرد معتقد به نظام چه باید بکند؟ اگر بصیرت نباشد، وظیفه لحظه نیاز انجام نخواهد شد،»حال در دانشگاه اصفهان،سرپرست دانشگاه ، مدیریت فرهنگی و اجتماعی،هیات نظارت بر تشکل ها با چه تدبیریاز چهره سیاسی حاشیه دار به جای ترویج و آماده سازی بستری برای فضای علمی و فرهنگی اقدام می کنند؟

چرا بعضی در بهار سال جاری درسخنرانی درقالب مناظره به صورت رسمی از تریبون رسمی دانشگاه اعلام می کند که : «یک لیبرال مسلمان است و در بسیاری از موافقع تفکر دکتر سروش را نسبت به تفکر شریعتی می پذیرم و از طریق اینترنت با دکتر سروش ارتباط دارم و این آقا تفکر داعش شیعی را برگرفته از تفکر مرحوم شریعتی می داند وی خود را عامل خروج دکتر سروش از کشور می داند» یا سخنران دیگری از همین تریبون دانشگاه برای دانشگاهیان می گویند : «راه مبارزه با نظام تشکیل حزب و گروه است....» و در خردادماه امسال سخنران مدعو ی دیگر در تالار بزرگ پیامبر اعظم (ص)دانشگاه می گوید:« من یک فمنیست مسلمانم» و در ادامه این سلسه سخنرانی ها و آزاد اندطشی های جناحی ،دیروز در برنامه ای با عنوان«بررسی روابط آمریکا در فضای پسا برجام در تالار شریعتی» سخنران به جای بحث در این خصوص به تیتر کردن فتنه گران ازجمله میرحسین موسوی و خاتمی می پردازد و از آنها به عنوان بزرگان یاد می کند و به انتقاد از رئیس جمهور قبلی می پردازد و در ادامه تریبون یک ساعت پرسش و پاسخ این برنامه به محلی برای مطرح کردن مطالب جناحی تبدیل می شود تا طرح سئوال عنوان برنامه که برای آن تشکیل جلسه شده بود.البته با حمایت بی دریغ مدیر محترم امور فرهنگی این دانشگاه نشریات نیز از جولان اقدامات سیاسی توسط غیر دانشجویان نیز جای خالی احساس نمی کند و بر خلاف آشکار آیین نامه تشکل های دانشجویی در نشر و چاپ عکس سران فتنه دریغ نمی کنند.

جای سئوال اینجا است کهچرا این تشکل می کوشد در سایه شعارهای نظام و انقلاب ،تفکر لیبرالیسم را ترویج دهد؟چرا فعالیت عناصر افراطی اصلاح طلب در دانشگاه‌ها در قالب برنامه‌های این طیف از تشکل‌های به اصطلاح اسلامی و با حضور افرادی که رفتارهای خلاف قانون و مواضع ساختارشکنانه آنان مسجل شده است، صورت می‌پذیرد!؟ و چرا در شرایطی که هیچ معرفت جدیدی در برنامه این تشکل‌ و کانون های مرتبط با آن جز دعوت به هرج و مرج، تولید نمی‌شود،مجوزهای برای این قبیل برنامه‌های بی‌محتوا که لکه ننگی برای فضای علمی دانشگاه‌های کشور محسوب می‌شوند، از سوی هیات‌های نظارت بر فعالیت تشکل‌های اسلامی و سیاسی دانشگاه‌ها به بهانه برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و ... صادر می شود!؟

همانگونه که عالی ترین مسئول نظام می فرماید: «امروز دانشگاه و دانشجو آماج بزرگترین توطئه هاست و دشمنان کشور از حضور دانشگاهیان با روحیه انقلابی و تهاجمی در میدان و برهم زدن خط قرمزهای آنان و بالا بردن پرچم علم و پر رنگ کردن شعارهای انقلابی وحشت دارند و برای مقابله با این حرکت برنامه ریزی و هزینه های سنگینی می کنند.» این سئول به ذهن خطور می کند بلاتکلیفی عدم تعین رئیس دانشگاه پس نزدیک شدن به دوسال از سوی وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی به چه علتی می باشد؟چرا عدم تعیین رئیس دانشگاه از مراجع ذی صلاح پس از دوسال و علیرغم غیر قانونی بودن ادامه سرپرستی باید در این دانشگاه به دانشگاهیان بزرگ به گونه ای القاء کند تا طرح‌های جدی و برنامه‌های مهم هدف‌گذاری شده کلان در دانشگاه اجرا نشود و اکثر تصمیم‌گیری‌های کلان تا روی کار آمدن رئیس و تثبیت مدیریت به تعویق افتد.

البته جای بسی تامل دارد برای جبران و پوشش وضعیت وشأنیت سرپرست دانشگاه ،هر از چندگاهی شاهد سناریوهای مصاحبه ای توسط مسئولین از جمله معاون فرهنگی این دانشگاه در فضای مجازی هستیم .البته گزارش اقدامات انجام شده در دانشگاه توسط سرپرست در مصاحبه با ایسنا نیز در زمانی که قرار است وضعیت کرسی ریاست دانشگاه تعیین شود جای بسی تأمل دارد! ! ؟

در این میان باز سئوالی مطرح است بعضی از نهادهای مسئول همچون نهاد رهبری در دانشگاه که شاهد برگزاری این برنامه ها در دانشگاه است و می توانند در روند تصمییم گیری و تسریع تعیین فردی شایسته تاثیر گزار باشند،چرا سکوت کرده است.از مجموعه مدیریتی وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی چرا پاسخی بگوش نمی رسد که انتخاب یک رئیس از بین اعضای هیئت علمی دانشگاه اصفهان و یا تایید و رد گزینه فعلی چقدر زمان بر است که بیش از دوسال است به طول انجامیده است؟!!

در پایان این متن به منظور مطالبه گری از مسئولین مربوطه است با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب که فرمودند :«نیازسنجی علمی برای حال و آینده، جلوگیری از کاهش سرعت پیشرفت علمی، اجرای دقیق نقشه جامع علمی، توجه به کیفیت در آموزش عالی، پیگیری جدی ارتباط دانشگاه و صنعت، نقش آفرینی دانشگاهها در اقتصاد مقاومتی، گسترش فضای فرهنگ ایمانی و اسلامی، عمق بخشی بصیرت دینی و سیاسی، و میدان دادن به دانشجویان و اساتید ارزشی، انقلابی و متدین، از لوازم نقش آفرینی دانشگاهها در شکل گیری تمدن نوین اسلامی است...... باید به دغدغه دانشجویان ارزشی و انقلابی و همچنین هزاران نفر از اساتید مؤمن و انقلابی که امروز در دانشگاه ها هستند، توجه کرد و از این اساتید قدردانی و قدرشناسی کرد.»

*پ.ن: اين مطلب توسط يكي از دانشجويان و فعالان دانشجويي دانشگاه اصفهان براي تابناك ارسال شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
http://uiias.ir/mavaze/34-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D9%87
دانشجوی آگاه دانشگاه اصفهان
|
-
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
در دوران قبل اساتید کم صلاحیتی به استخدام دانشگاه اصفهان در آمدند
برخی از اساتید نخبه به زور بازنشست شدند
دانشجوی آگاه دانشگاه اصفهان
|
-
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
در دوران قبل اساتید کم صلاحیتی به استخدام دانشگاه اصفهان در آمدند
برخی از اساتید نخبه به زور بازنشست شدند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار