مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان ایلام گفت: از ابتدای آبان ماه سال جاری تاکنون ۲۰۶ هزار نفر از مرز مهران تردد کردند.
کد خبر: ۱۳۰۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۲ 18 November 2015
مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان ایلام گفت: از ابتدای آبان ماه سال جاری تاکنون ۲۰۶ هزار نفر از مرز مهران تردد کردند.

مهرداد جهانی بااعلام این خبراظهار داشت: اين ميزان مسافر نسبت به سال گذشته ۱۲۵ درصد افزايش داشته و از اين تعداد حدود ۶۶ نفر هزار ۲۷۸ نفر را مسافران اتباع خارجی از كشورهايی چون هندوستان، پاكستان و آذربايجان تشكيل داده اند.

وی گفت:‌  پايانه مرزی مهران آماده تردد زائران اربعين حسينی است و با پيگیری های شبانه روزی اداره كل حمل ونقل و پايانه های ايلام اقدامات موثری نظير توسعه مبادی خروج و ورود از ۱۸ گيت به ۹۶ خروجی، نصب ۵۰۰ برج روشنايی به طول ۱۱ كيلومتر از پل زائر شهر مهران تا پايانه مرزی مهران، نصب پنج دستگاه آب سرد كن در پايانه مرزی مهران، احداث ۱۴۴ چشمه سرويس بهداشتی از پل زائر شهر مهران تا پايانه مرزی مهران و... انجام شده است.

وی عنوان کرد: علاوه بر این مواد بالا، تكميل مسجد بين راهی در محور پل زائر تا پايانه مرزی مهران، اصلاح سيستم آب رساني به پايانه مرزی مهران، روان سازی كريدور ورود و خروج زائران به نقطه صفر، تعويض درب های سالن مسافری، بازسازی سرويس های بهداشتی موجود در پايانه مرزی مهران و توسعه راهها در محور ايلام به مهران و پايانه مرزی مهران انجام شده و تمام تمهيدات لازم برای تردد زئران درپايانه مرزی مهران انديشده شده است.

وی افزود: برنامه‌ريزی برای اسكان زوار در پايانه مرزی مهران در نظر گرفته شده  و از جمله آن در اختيار قراردادن استراحتگاه مسافران به شهرداری تهران که با تكميل كردن آن به طور شبانه روز بيش از پنج هزار نفر زائر درآن استراحت و از آنها پذيرایی می شوند.

جهانی عنوان کرد: همچنين فراهم كردن بيش از یک هزار و ۵۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل اتوبوسی برای جابجايی زوار از شهر مهران تا پايانه مرزی مهران توسط شهرداری تهران آماده شده و پاركينگ جهت ساماندهی ناوگان حمل و نقل اتوبوسی برون شهری در داخل پايانه مرزی درنظر گرفته شده است.

وی افزود: برای رفاه حال زائران در پايانه مرزی اردوگاهی توسط سپاه پاسداران با گنجايش پنج هزار نفر ايجاد خواهد شد.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان ایلام بیان داشت: نزديكی، امنيت و راحت ترين راه عبور برای زائرين عتبات عاليات به شهرهای كربلا و نجف پايانه مرزی مهران  است و همين امر باعث شده تا زائران اين مسير را انتخاب كنند.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار