رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: تا پایان آذرماه منطقه آزاد تجاری استان اردبیل در مجلس به تصویب رسیده و مقدمات اجرایی آن بعد از ابلاغ دولت فراهم می‌‌شود.
کد خبر: ۱۳۰۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲ 17 November 2015

حجت‌الاسلام حبیب برومند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با اعلام رضایت از عملکرد استاندار اردبیل، اظهار کرد: ما زمانی که از بین چند گزینه مجید خدابخش را با برنامه‌ها و رویکرد اجرای مگاپروژه‌ها به عنوان استاندار اردبیل به وزارت کشور معرفی کردیم، احساس نمی‌کردیم که خدابخش تا این حد پیگیر پروژه‌ها، طرح‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای باشد اما در این دو سال به این واقعیت رسیده‌ایم که ما در انتخابمان اشتباه نکردیم.

وی تصریح کرد: برای توسعه همه‌جانبه استان، استاندار اردبیل در این دو سال تلاش جدی و پیگیرانه‌ای را انجام داده که از تصویب منطقه آزاد تجاری گرفته تا اجرایی شدن پایاب سد خداآفرین، توسعه صنایع معدنی، استخراج و اکتشاف معادن با ارزش تا تلاش برای مهار آب‌های مرزی و تأمین اعتبار مورد نیاز در اجرای طرح بزرگ پایاب سد خداآفرین اقداماتی مثبت و سازنده انجام شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل اضافه کرد: در سایه پیگیری استاندار اردبیل از محل عنایت مقام معظم رهبری به مهار آب‌های مرزی بیش از یک میلیارد دلار به استان اردبیل اختصاص یافته تا به همت آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی اجرای شبکه پایاب اراضی مغان به انجام برسد.

برومند، توسعه آبیاری‌های مدرن نظیر قطره‌ای، بارانی و... را با تأمین اعتبار مورد نیاز و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت یادآور شد و افزود: تلاش استاندار اردبیل در پیگیری تکمیل بیمارستان پارس‌آباد، تصفیه‌خانه فاضلاب، توسعه راه‌های مواصلاتی تمام شهرهای استان از اصلی گرفته تا فرعی ستودنی است.

وی به دو کار مهم استاندار با پیگیری‌های مضاعف در این محدوده اشاره کرد و ادامه داد: بعد از سال‌ها بهسازی و توسعه فرودگاه پارس‌آباد با جدیت تمام در حال انجام است و در کنار آن رفع مشکلات فرودگاه اردبیل نیز به عنوان یک نیاز جدی برای اهالی منطقه در دستور کار پیگیری‌های استاندار اردبیل قرار گرفته است.

برومند تلاش استاندار اردبیل را در جذب سرمایه‌گذاران به ویژه حمایت و همراهی بنیاد برکت را در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام یادآور شد و بیان کرد: در دو سال اخیر برخی از پروژه‌ها که سال‌های سال بلاتکلیف مانده بود به اتمام رسیده که نظیر آن پل معلق مشگین‌شهر، آب‌درمانی شهر آفتاب نیر، تکمیل کارخانه شیرآلات قهرمان و... است که به خوبی زمینه اجرایی و عملیاتی شدن آنها فراهم آمده است.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه در حمایت از شهرک‌ها و نواحی صنعتی راه‌اندازی مجدد کارخانه‌های راکد و نیمه‌تعطیل با جذب منابع اعتباری سرمایه در گردش برای آنها اقدامات خوبی انجام شده است، اضافه کرد: راه‌اندازی پارک علم و فناوری و تزریق 350 میلیون دلار اعتبار از طریق صندوق توسعه ملی در حمایت از این شرکت‌های دانش‌بنیان از دیگر برنامه‌هایی بوده که در کنار توسعه نیروگاه‌ها به ویژه نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان در اولویت قرار گرفته است.

برومند در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در کنار همه این اقدامات که با تلاش و پیگیری‌های شبانه‌روزی استاندار اردبیل به نتیجه رسیده، خدابخش را فرد مؤمن، متعهد و متدینی می‌دانم که با حسن خلق و شایستگی رفتار خود همه را مجذوب کرده و زمینه تشویق و ترغیب افراد مختلف را برای مشارکت بیشتر فراهم کرده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل افزود: بنده به نمایندگی از تمام نمایندگان استان اعلام رضایتمان را از عملکرد استاندار در نزدیک به دو سال حضور در استان اعلام می‌کنیم و بر این باوریم که ارتباط و هماهنگی استاندار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل زمینه توجه متوازن به همه شهرها را با نگاه توسعه‌ای فراهم کرده است.

وی اظهار کرد: استاندار اردبیل بستر حضور و مشارکت نخبگان علمی و فرهیختگان را فراهم کرده و از هیچ کوشش و تلاشی برای به ثمر نشستن اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای در این استان در حوزه‌های مختلف فروگذار نکرده است.

منطقه آزاد تا پایان آذر تصویب می‌شود

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل با بیان اینکه همچنان تلاش می‌کنیم تا لایحه منطقه آزاد تجاری استان اردبیل در اولویت لوایح مجلس قرار گیرد، تصریح کرد: البته شش لایحه که جزئیات آن نیز چاپ و در اختیار نمایندگان قرار گرفته، در اولویت طرح است و ما با صحبت‌هایی که با رئیس مجلس و هیئت رئیسه داشتیم، قرار شد تا ظرف دو سه هفته آینده لایحه منطقه آزاد تجاری استان اردبیل در اولویت لوایح قرار گیرد که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان آذرماه تصویب نهایی منطقه آزاد تجاری استان را شاهد باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار