کد خبر: ۱۳۰۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶ 17 November 2015

کرج با تاکید بر اینکه دریافت عوارض کسب و پیشه باید توسط اصناف انجام شود، گفت: مباحث مربوط به ناهنجاری‌های تابلویی که در شهر وجود دارد، به دست افراد متولی این امر حل می‌شود و اصناف نیز در این زمینه آمادگی لازم را دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج امروز در صحن علنی با حضور شهردار و اعضای شورای شهر برگزار شد و در آن در مورد افزایش بودجه و درآمدهای بخش‌های مختلف شهرداری بحث و بررسی صورت گرفت.

محمد احمدی در مورد حرکت شهرداری به سمت حسابداری تعهدی، اظهار داشت: در سال گذشته حدود 200 میلیون تومان اعتبار برای اجرای فاز نخست حسابداری تعهدی از شورای شهر کرج داشتیم که موافقت نشد و تاکنون ابلاغ رسمی برای انجام این کار صورت نگرفته است.

مدیر امور مالی شهرداری با بیان اینکه این کار بسیار سنگین و البته خوبی است، افزود: منتظر اجازه شورا و تامین اعتبار برای اجرای فازهای مختلف هستیم.

وی یادآور شد: در هزینه‌های جاری اداری و خدمات شهری، 12 میلیارد و 500 میلیون تومان صرفه جویی انجام شده است.

رضا شریفی با بیان اینکه در سال های گذشته در بخش‌نامه بودجه این امر وجود داشت که شهرداری‌ها باید به سمت حسابداری تعهدی پیش روند اما در سال 94 به سبب اینکه در تهران به مشکلاتی برخورده است، به نوعی منصرف شده‌اند، تصریح کرد: در گذشته وزارت کشور برای پیشروی به سمت حسابداری تعهدی تاکید داشت اما در سال جاری چنین امری وجود ندارد.

روح الله کیان، رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج گفت: با توجه به اینکه وزارت کشور نیز تمایل چندانی به این امر ندارد، باید بررسی شود تا اگر به نفع شهرداری است، حسابرس در صحن شورا، نواقص این طرح را توضیح دهد تا برای اجرایی شدن آن تصمیم لازم توسط شورای شهر انجام شود.

علی ترکاشوند در این زمینه با بیان اینکه در شهرداری کرج تلاش شد علی‌رغم محدودیت منابع سیاست‌ها و رویکردهای شورای شهر کرج به صورت حداکثری در اجرای بودجه سال 94 لحاظ و اعمال شود، گفت: در پی روند اجرای بودجه به واسطه پارامترهای مداخله‌گر، اجرای برخی ردیف های بودجه در بخش درآمدها و هزینه‌ها به طور کامل امکان‌پذیر نبوده است.

وی بیان کرد: بر این اساس تلاش شده تغییرات و اصلاحات مدنظر در قالب لوایح پیشنهادی اعمال شود که با توجه به ضرورت اعمال این تغییرات در دفترچه بودجه و لحاظ سایر اصلاحات مدنظر، متمم بودجه تهیه و تقدیم شده است.

شهردار کرج در ادامه به موارد افزایش هزینه‌هایی که سبب ارائه متمم بودجه شده است اشاره کرد و توضیحات لازم را در این زمینه به شورای شهر کرج ارائه داد.

افراسیاب شجاعی با اشاره به بحث درآمد از واحدهای صنفی، اظهار داشت: در تعرفه سال 94، تابلوهای تجاری در سطح شهر معاف از عوارض شدند، مگر اینکه عرض تابلو بیش از 1.5 متر باشد و در این راستا تابلوهای برندها نیز به سازمان زیباسازی واگذار شده است.

مسئول درآمد شهرداری کرج با بیان اینکه تاکنون در این حوزه 84 میلیون تومان درآمد کسب کرده‌ایم، گفت: تعداد محدودی از تابلوهای "غیربرند" در سطح شهر وجود دارد که عرض آن‌ها از 1.5 بیشتر است که از آن‌ها عوارض دریافت می‌شود.

میرابراهیم صدیق در مورد اینکه در مورد عوارض تابلو باید بخش خصوصی و اصناف وارد شود، افزود: اصناف چندین مورد پیشنهاد داده با توجه به اینکه درآمد اصناف از طریق اتحادیه‌های صنفی قابل شناسایی است، اتحادیه ها می‌توانند درآمد را به عهده بگیرند و با توجه به قانون نظام صنفی، قراردادی تنظیم شود تا عوارض کسب و پیشه و تابلو را اخذ کنند و شهرداری نیز مشکلی در این زمینه نداشته باشد.

عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه مشکلات زیادی در حوزه تابلو، نصب و برداشتن شبانه آن وجود دارد و نارضایتی‌های زیادی را در اصناف ایجاد کرده است، تصریح کرد: باید راهکاری ارائه شود تا این امر به خود اصناف واگذار گردد تا از نظر درآمدی و نارضایتی اصناف، آسودگی برای شهرداری ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه این امر در قانون پیش‌بینی شده که اخذ و دریافت عوارض کسب و پیشه توسط اصناف انجام شود، یادآور شد: با تنظیم تفاهم‌نامه‌ای که در شهرداری امکان‌پذیر است این امر می تواند اجرایی شود اما متاسفانه در شهرداری پیش‌داوری می‌شود که اصناف نمی توانند این کار را انجام دهند در حالی که در همه‌جا واگذاری امور به بخش‌های خصوصی باید انجام شود.

صدیق خاطرنشان کرد: مباحث مربوط به ناهنجاری‌های تابلویی که در شهر وجود دارد، به دست افراد متولی این امر حل می‌شود و اصناف نیز در این زمینه آمادگی لازم را دارند.

در این جلسه مباحثی مربوط به دریافت عوارض برای نصب آنتن‌های مخابراتی و نیز جرایم ماده 100 نیز مطرح شد که از سوی برخی اعضای شورا پیشنهاد شد، در نظر گرفتن مبلغی در زمینه جرایم ماده 100 به این معنا است که افراد را به تخلف تشویق می‌کنیم تا درآمدی در این حوزه کسب کنیم.

بهنام محمودی با تاکید بر اینکه باید این مورد را در بخش درآمدهای پیش‌بینی نشده جای داد، اظهار داشت: ما ردیفی برای شهر درنظر گرفتیم که تخلفی شود تا درآمدی برای شهر به دنبال داشته باشد و این رویه غلطی است که متاسفانه وجود دارد در حالی که نباید اجازه تخلف داده شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج، گفت: باید در زمینه محاسبات عوارض‌ یا فروش تراکم با مردم توافق انجام شود چراکه فساد زیادی در حوزه ماده 100 وجود دارد.

وی بیان کرد: خیانتی که طرح تفصیلی به شهر کرج وارد کرده است، هیچکش نکرده و این موضوع باید اصلاح شود.

سعید فیروزگاه با بیان اینکه بیشتر درآمد شهرداری از مناطق جهانشهر و مهرشهر است، تصریح کرد: اجازه می‌دهیم 30 درصد سطح اشغال مهرشهر و جهانشهر به 60 درصد افزایش پیدا کند سپس در حوزه ماده 100 عوارض دریافت می‌کنیم.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کرج خاطرنشان کرد: باید شهرداری را مجاب کنیم طرح تفصیلی را به ویژه در مناطق مهرشهر و جهانشهر اجرایی کند تا ماهیت باغ شهری در این مناطق حفظ شود و در این راستا خدمات شهر و شهردار منطقه باید پیگیری کنند به چه علت ساخت و ساز در این مناطق با تراکم 60 درصد انجام می‌شود.

بهروز آقامحمدی با تاکید بر اینکه ساخت و ساز غیرمجاز تک علتی نیست، اظهار داشت: در جلسه ای در مجمع تشخیص مصلت نظام، 2 شهر تهران و کرج مورد بررسی قرار گرفت که بر این اساس مشخص شد در شهر تهران بلوک تراکم دارای بالاترین حد بود و ماده 100 حداقل منابع درآمدی را به خود اختصاص داده بود.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع شهرداری کرج گفت: در کرج این موضوع برعکس بود و اینگونه بررسی شد که رابطه مستقیم میان فروش مازاد بر تراکم به مالکین و جرایم ماده 100 وجود دارد و اگر مازاد پروانه کنترل شده واگذار شود، کنترل به شکل بهتر و مطلوب تری صورت می‌گیرد.

وی افزود: مطالباتی از سال‌های گذشته وجود دارد و امسال نیز جریمه‌هایی انجام شده و باید تلاش کننیم این موضوع را حل کرده و عارضه‌یابی کنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار