نگاهی به وقایع بوکس کرمانشاه نشان می‌دهد دودستگی قهرمانان و چهره‌های مطرح این رشته ورزشی موجب کسب نتایج نامناسب در مسابقات شده است.
کد خبر: ۱۳۰۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ 17 November 2015
نگاهی به وقایع بوکس کرمانشاه نشان می‌دهد دودستگی قهرمانان و چهره‌های مطرح این رشته ورزشی موجب کسب نتایج نامناسب در مسابقات شده است.

رقابت‌های بوکس قهرمانی کشور به پایان رسید و تیم کرمانشاه مقام نهم این رقابت‌ها را به خود اختصاص داد.

پس از بازگشت این تیم به استان، منتقدان به نقد مدیرکل ورزش و جوانان استان و رئیس هیئت بوکس استان کرمانشاه معطوف کردند.

*بالا گرفتن اختلاف مخالفان با هیئت بوکس کرمانشاه

دعوای بین مخالفان با ورزش و جوانان و هیئت بوکس بالا گرفته و بعد از ناکامی دوباره به داستان کی بود کی بود من نبودم می‌رسیم.

اختلافات در بوکس مرسوم و یک درد کهنه است؛ در زمان مدیریت داریوش سلطانی در بوکس جرقه این اختلافات زده شد و بوکس استان به دو طیف مجزا و البته منتقد تقسیم شد.

طیف موافق که متشکل از برادران مهدی‌پور، طیاری، باتمانی و قارونی بود و پرویز غلامی، بیژن رجبی و کلهر نیز طیف مخالفان را تشکیل می‌دادند.

انتقادها آنقدر شدید شد که داریوش سلطانی ترجیح داد از سمت ریاست هیئت بوکس استان استعفا بدهد، اما مهدی گردانی، مدیرکل اسبق ورزش و جوانان استان با این استعفا مخالفت کرد و سلطانی در سمت خود باقی ماند.

این موضوع موجب شد گستره فعالیت طیف مخالف در باشگاه پرویز غلامی خلاصه شود و گروه موافق نیز با قدرت کامل تمام اختیارات بوکس حتی مدیریت سلطانی را نیز در دست گرفتند.

پس از تغییر گردانی و انتصاب امانی به‌عنوان مدیرکل جدید، فضا کمی تغییر کرد و از قدرت طیف مخالف کاسته شد، اما قرار گرفتن مجتبی جوهری در سمت مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه را می‌توان شروع تحولات عجیب و غریب در بوکس قلمداد کرد.

جوهری آمد و طیف موافق به‌صورت دسته‌جمعی از بوکس جدا و غلامی، رجبی و کلهر با فراغی باز وارد هیئت شدند.

*رونمایی از یک چهره جدید در بوکس کرمانشاه

در این بین از یک چهره جدید نیز رونمایی شد؛ داریوش شادرام! او را پدر معنوی بوکس کرمانشاه خطاب می‌کنند. شادرام آمد و با خود وعده‌های عجیب و غریب آورد، از جذب اسپانسرهای میلیاردی تا تحول شگرف در بوکس. اما در میان این همه تغییرات و اتفاقات، داریوش سلطانی تنها ماند و حامیان خود را از دست داد.

سلطانی به‌خوبی می‌دانست جوهری نسبت به گردانی تفاوت دارد و با مخالفانش یک رفاقت بسیار دیرینه دارد و شاید همین موضوع موجب شد که وی با غلامی و رجبی در دفتر یکی از نمایندگان استان جلسه برگزار کند تا آن‌ها را مجاب کند که به هیئت بوکس برگردند.

ادامه کار داریوش سلطانی در دوره مدیریت جوهری محال به‌نظر می‌رسید و پس از چند ماه صدای تغییرات در بوکس استان احساس شد.

رئیس اسبق هیئت بوکس که می‌دانست مدیریتش در مرحله خطرناکی قرار گرفته، سعی کرد در یک اقدام تلافی‌جویانه موافقان جوهری را از بوکس دور کند.

سلطانی در نخستین اقدام داریوش شادرام را از سمت دبیر هیئت بوکس کنار گذاشت و در مرحله دوم نیز بیژن رجبی را به هیئت شهرستان تبعید کرد و در مرحله پایانی محدوده فعالیت غلامی را به‌طور بی‌سابقه‌ای محدود کرد.

سلطانی با این‌کار به دو هدف مهم دست پیدا کرد؛ نخست اینکه گستره فعالیت موافقان جوهری در بوکس کاسته شد و دوم اینکه با این اقدام غلامی، رجبی و شادرام نیز با جوهری اختلاف پیدا کردند.

چرایی اختلاف  غلامی، رجبی  و شادرام این بود که آن‌ها از جوهری انتقاد داشتند که چرا به سلطانی اجازه داده این تغییرات را انجام بدهد.

پس از تغییر موازنه قدرت در هیئت بوکس استان کرمانشاه و ایجاد یک طیف جدید بر علیه جوهری، ناگهان عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز وارد این دعوا شد و نسبت به وضعیت این رشته به‌شدت انتقاد کرد.

حتی برخی نیز مدعی بودند اتفاقات بوکس و البته تقابل جوهری با سلطانی موجب شد اختلاف صدا و سیمای مرکز کرمانشاه با ورزش و جوانان آغاز شود.

*برگزاری مجمع هیئت بوکس کرمانشاه و حواشی آن

پس از کش و قوس‌های فراوان داریوش سلطانی از هیئت بوکس جدا شد و در یک مجمع پر سر و صدا که شاید بتوان از این مجمع به‌عنوان حساس‌ترین مجامع تاریخ ورزش کرمانشاه نام برد، حسین فشی توانست در مجمع پیروز و برای چهار سال سکاندار هیئت بوکس شود.

انتخاب فشی به‌عنوان رئیس هیئت جدید بوکس استان موجب شد، بیژن رجبی در یک حمله بی‌سابقه مجتبی جوهری را مورد نقد قرار بدهد و مجمع هیئت بوکس را یک مجمع سفارشی و فرمالیته قلمداد کرد.

مجمع برگزار و رئیس جدید نیز انتخاب شد. فشی در نخستین اقدام سعی کرد مخالفان بوکس را مجاب کند تا حاشیه‌ها را کنار بگذارند و با هیئت همکاری کنند.

او از رضا مهدی‌پور و علی مظاهری به‌عنوان لیدر منتقدان دعوت رسمی کرد تا با پذیرش سمت در هیئت دست از انتقاد کشیده و با وی همکاری کنند.

فشی نتوانست رضایت مهدی‌پور و مظاهری را بگیرد و موجی جدید از اختلافات شروع شد. دور جدید اختلافات نسبت به گذشته متفاوت‌تر بود؛ برادران مهدی‌پور از جوهری انتقاد می‌کردند، طیاری و باتمانی فشی را مقصر می‌دانستند و علی مظاهری به همه حمله می‌کرد.

*سکانس پایانی...

همه برای آغاز رقابت‌های بوکس قهرمانی کشور لحظه شماری می‌کردند؛ طیف مخالف آرزوی ناکامی تیم کرمانشاه را داشتند و طیف موافق نیز بیم داشتند با ناکامی در این رقابت‌ها مورد حمله منتقدان قرار بگیرند.

رقابت‌ها آغاز شد و در نهایت تیم کرمانشاه به مقام نهم مسابقات دست پیدا کرد. این مقام دارای یک مفهوم خاص بود؛ شروع حمله جدید منتقدان! و این‌گونه نیز شد و منتقدان مجتبی جوهری، حسین فشی، خدر ولدی و اسفندیار محمدی در تیررس این حملات قرار گرفتند.

منتقدان چه می‌خواهند؟ شاید این سئوال یکی ابهامات اصلی در خصوص وضعیت فعلی  است! آن چیزی که واضح به نظر می‌رسد این است که مخالفان در تلاشند با جلوه دادن نقش مدیرکل ورزش و جوانان استان در ناکامی تیم بوکس کرمانشاه، تغییراتی به‌وجود بیاورند، به‌ویژه اینکه یکی از نزدیکان آنان اخیرا به‌عنوان مشاور محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان منصوب شده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار