آیین عزاداری و سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و حضرت رقیه (س ) با سخنرانی امام جمعه کوثر در مسجد صاحب الزمان شهر گیوی برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۰۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹ 17 November 2015
برگزاری مراسم عزاداری حضرت رقیه (س) در کوثر
به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام عسگر بیگی ، امام جمعه کوثر روز سه شنبه در این مراسم با اشاره به نقش سازنده قیام حضرت اباعبدالله الحسین و پایداری و صبر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و آزار و شکنجه هایی که متحمل شده اند گفت: همه این سختی ها و شهادت ها از صدر اسلام تا قیام امام حسین (ع) و انقلاب شکوهمند ایران بخاطر این بود که دین اسلام بماند.
وی با بیان اینکه صبر و بردباری حضرت رقیه (س) در عرصه قیام عاشورا مثال زدنی است افزود: برگزاری برنامه هایی در زمینه شناخت بیشتر جوانان با اهداف امام و یارانشان در واقعه کربلا زمینه حرکت در مسیر حق علیه باطل را فراهم می کند.
او اظهار کرد: بازماندگان عاشورا به خوبی با عزاداری و سوگواری های خود پیام عاشورا را به جهانیان منتقل و باعث جاودانی دین مبین اسلام در دنیا شدند.
امام جمعه کوثر اظهار کرد: امت اسلامی باید با وحدت و یکپارچکی این پیام عاشورایی را جاودانه نگهدارند.
در این مراسم مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به ذکر مصائب حضرت رقیه (س) و کاروان اسرای کربلا پرداختند.
همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه (س) سفره احسان و نذری با همکاری و مشارکت بسیج خواهران سپاه ناحیه کوثر ، هیات های امنا و دیگر بانوان در محل مسجد امام حسن عسگری (ع) گیوی برپا شد.
شهرستان کوثر به مرکزیت شهر گیوی در 85 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار