معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در اجلاس مشترک بنادر کشورهای ساحلی، توسعه حمل و نقل دریایی و هوایی در حاشیه دریای خزر پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۱۳۰۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲ 16 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، جلیلی اسلامی امروز در  هفتمین اجلاس مشترک مدیران بنادر کشورهای ساحلی حوزه دریای خزر که در هتل سالار دره ساری برگزار شد، گفت:همکاری‌های اقتصادی سیاسی و ... از مسائل مورد نظر در این اجلاس است.
وی افزود: حوزه خزر با تمرکز جمعیتی 300 میلیون نفر و با ظرفیت‌های بالا زمینه خوبی برای همکاری تجاری کشورهای ساحلی دریای خزر است.
معاون امور بندری  و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: اجلاس ششم مشترک مدیران بنادر کشورهای ساحلی حوزه دریای خزر زمینه روشنی را برای همکاری‌ها فراهم کرده است و همه تلاس داشتند تا از ظرفیت‌های این بستر بهره فراوانی ببرند.
وی افزود: موقعیت استراتژیک و قرار گرفتن در کریدورهای شرق و غرب و ظرفیت‌های هر یک از این مناطق زمینه همکاری بیشتر را فراهم می‌کند.
جلیلی با اشاره به تلاش‌هایی که در  رونق  حمل و نقل حوزه دریایی و هوایی در میان کشورهای حاشیه دریای خزر وجود دارد، اظهار کرد: در این اجلاس زمینه همکاری دریایی، توسعه زیرساخت بندری - دریایی، و مباحث مشترک دریایی، مراقبت از محیط زیست، تلاش برای استفاده از کریدورهای شمال جنوب شرق و غرب فراهم خواهد شد.
وی با اشاره به سوابق این اجلاس گفت: نخستین اجلاس در گیلان دومین اجلاس در بندری در روسیه که توسعه ایمنی دریای خزر و همکاری بیشتر کشورهای دریای خزر مورد توجه قرار گرفت، سومین اجلاس در سال 2011 در ترکمنستان برگزار شد که طی آن تفاهم‌نامه همکاری در عملیات ایمنی و دریایی و مهمترین مباحث اجلاس بود، چهارمین اجلاس در کشور قزاقستان در بندر آکتائو  که توسعه ایمنی ناوبری در دریای خزر از جمله مسائلی بود که در بحث شد، پنجمین اجلاس در بندر باکو در سال 2013 برگزار شد که به توسعه تجاری و همکاری تخصصی و فنی بیشتر مورد توجه قرار گرفت، ششمین در 2014 در بندر روسیه آستاراخان برگزار شد و مباحث تجاری و حجم مبادلات بازرگانی بین کشور محل بحث و گفت‌وگو بود.
جلیلی افزود: امیدواریم دریای خزر محل آرامش کشورهای منطقه برای همزیستی و دوستی برای سال‌های سال بماند.
 

خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار